Jump to content

Regina III på tur


Regina III

Recommended Posts

start.jpg

 

Etter 6 års lykkelig samliv med I (Concord 9000) og 16 år med II (Marin Trader trawler) har vi nå startet på vår første langtur med III (Nordhavn 46)

 

Hvor langt vi skal vet vi først når vi har snudd, og hvor lenge vi blir ute vet vi når vi kommer hjem igjen. Planen er å få til en lykkelig samrøre med jobb, ferie og båtliv. Nivået på PC, Internettkommunikasjon og VPN idag skal forhåpentligvis gjøre det mulig å være tilstede selv om man ikke er det, for å si det sånn.

 

Min dyktige administrasjonssjef, stuert, dekksmannskap og reisefølge er i tillegg effektiv med kameraet og det ville være hyggelig å kunne dele noe av det vi trefferpå underveis.

Link to post
Share on other sites

Det er foreløbig svært god plass i gjestehavnene, som her i trivelige Farsund:

farsund.jpg

 

Vi anbefaler sterkt et besøk til Farsund i sommer for de som vil teste den nye Spangereidkanalen.

 

Se hva vi fant fortøyd her:

arrandir.jpg

"Arrandir" = Sjøfarer på alvisk.

Dette er også et selvbyggerprosjekt! Helt i den andre enden av skalaen. Arrandir er 14 fot !!! lang og har seilt over 10000 mil, Atlanterhavet rundt!

Se den historien om Arrandir og en utrolig sjøfarer

Link to post
Share on other sites

Dette ser ut som det kan bli en artig tråd å følge med på for oss som ikke har klart å orden oss sånn at vi kan

ta med oss jobben på sjøen, men må sitte inne å kikke ut på vika for å berre observere båter komme og gå. :nonod:

 

God tur, gler oss til flere bilder og oppfølging. :flag:

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post
Share on other sites

Ja, vi bruker ICE og har hatt god forbindelse hele veien hit, uten "hull". Hastighet varierer selvfølgelig, men jeg tror ikke vi har vært under 200. Her i Farsund har vi ca. 700 ned og 200 opp.

Vi er selvfølgelig på vei vest og nordover. Hvor langt vi kommer vites ikke. Sist vi var der på tur, hadde vi tenkt oss til Bergen, men kom ikke forbi Haugesund, det var altfor mange fine plasser og hyggelige mennesker i Bokanafjord og innover.

Link to post
Share on other sites

egersund.jpg

Bare en liten oppdatering. Vi har nå ligget noen dager i Egersund, dels for jobb og firmabesøk, dels for vente på bedre føre og dels av ren dovenhet.

 

Det er svært tilfredstillende å konstatere at jobbing og kommunikasjon fungerer helt utmerket, akkurat som planlagt. Og vi kommer mer og mer i båtmodus. Det var et ok værvindu i natt, men vi bare gadd bare ikke å gå på natta! Det løyer nok igjen, og det er ikke så nøye hvor vi er, bare vi er i båt. (Som Børresen så godt beskriver.) (Det regner ute, men vi er ikke våt, og har ikke skorpe på leverposteien!)

Link to post
Share on other sites

Veldig hyggelig og hilse på dere når dere var i Grimstad.

 

Jeg beklager sterkt at jeg ikke kom tilbake dagen etter, jeg måtte ut og reise med jobben så utsjekking av skuta får vi ta i neste omgang.

 

Forøvrig var skuta intet mindre en imponerende utvendig, spørs om ikke jeg må sikte meg inn på noe slikt ved neste bytte av båt..........

 

Jeg ønsker god ferd videre til dere begge.

Link to post
Share on other sites

Er vel relativt godt utrustet med:

Furuno 1942 hovedradar 6 kW

Furuno 841 hjelperadar 4 kW

Furuno SC-30 GPS-gyro

Interphase foroverseende ekkolodd

Datamarine ekkolodd

B&G ekkolodd, logg og vindintrumenter

3 x Icom VHF

Icom HF SSB

2 x Simrad/Robertson autopiloter

-- og det som vi virkelig setter pris på er at båten har Naiad aktive stabilisatorer (gyro + hydraulikk)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...