Jump to content

Grand Banks "Astor" på tur


Astor

Recommended Posts

Noen flere bilder fra turen mot Evjesund.

 

evjesund3.jpg

 

Evjesund slipp ligger rett babord når man har kommet inn i Evjesund.

 

 

paa_vei_ut_evjesund2.jpg

 

Husk å holde midt i leden inn til Evjesund eller mer om babord. På styrbord side like innenfor ligger et skvalpeskjær. Det er avmerket på kartet.

 

 

paa_vei_ut_evjesund.jpg

 

Ut fra Evjesund.

 

 

ut_mossesundet.jpg

 

Her på vei ut Mossesundet.

 

 

kippenes2.jpg

 

Kippenes på Jeløya. Her er det dypt langt inn mot fjellet. I gamle dager hadde arbeiderne på Viking gummivarefabrikk i Askim feriested her ute.

Helt i bakgrunnen Gøvasundet og Hurum-landet.

 

 

roald_amundsen.jpg

 

Profilen av Roald Amundsen er godt kjent i distriktet der den troner på vestsiden av Gøva.

 

Mvh Astor

Link to post
Share on other sites

Tror du har helt rett, At-le. Takk for rettelsen.

 

 

Blant båtvenner blir jeg kalt Astor etter de forrige båtene vi har hatt. Forvirringen er stor når noen roper Astor på radioen og jeg svarer Grandy. Det hender også jeg sier Astor i stedet for Grandy osv. Forvirringen blir total. Vi må jo bare le av det. Ingen stor ting men likevel. :lol:

 

I morgen døper vi om Grandy til Astor og slik blir det. :flag:

 

Mvh Astor

Link to post
Share on other sites

Det blir i hvert fall 99% sikker en Båtplassen Båt i Holmsbu neste helg om du behøver en kameramann. (Nå har jeg hatt 2 helger i stigen med malerkosten og begynner å føle meg som en maler i stedet for sjømann)

 

Uansett synes jeg nok det var en fornuftig ting å endre navn. Når man har hatt optil mange båter med samme navn blir så innarbeidet at et skifte kan bli vanskelig. Kan jo spørre eieren av gammlebåten din og jeg (på jobb) så får du litt "historisk sus" over det hele også...

 

Redigert: Jeg trodde dere skulle ut 27-28 september, men om været blir bra kan det godt være vi menger oss med Trawlerene 3-5 oktober også. Det blir nok ikke veldig fullt i havnen så sent på sesongen.

Redigert av VannTro (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vi er i Holmsbu helgen 3. - 5.- oktober på Trawlertreff. Vi bor kun 5. min. kjøring fra Holmsbu, men vi er der knapt en gang i året. Desverre. Dårlige parkeringsmuligheter gjør at vi sjelden drar dit. Det blir østsiden som får vårt besøk. Vi gleder oss til treffet. Hyggelig at dere tar tuen, Vanntro!

 

Mvh Astor

Link to post
Share on other sites

Hei.

Er det mange påmeldte til treffet i Holmsbu 3 - 5. okt? Har dere reservert plasser i havnen? Det er ikke usansynlig at vi

også dukker opp selv om vi ikke har trawler, og da er det greit å vite om det er plass til oss eller om dere fyller hele havnen alene.

 

Her et bilde fra Holmsbu nå i kveld med Svelvik i horisonten. Du bor vel et sted skult av det rødlige berget Astor?

 

holmsbu_210908.jpg

 

Lars H.

webcam fra båten her

Link to post
Share on other sites

Vi blir vel kun en fem-seks båter vil jeg tro. Har spurt Roald om at han reserverer plass til oss. Alle trawlerintresserte er velkomne. Og selvfølgelig alle andre båtfolk. :cheers:

 

Denne helgen var det så godt som fullt i Horten gjestehavn. Mange seilere fra Tofte hadde sesongavsluttning på Fishland. En fin helg er nå lagt bak oss.

 

Det er riktig det Lars. Jeg bor ca. 5 minutters bilkjøring nord for Holmsbu. Jeg ser det samme motivet som du har fotografert, fra mitt stuevindu.

 

mvh Astor

Link to post
Share on other sites

De gamle skruene må borres ut. Erfaring tilsier at GRANDY sitter langt ned i trevirket. Er jeg heldig så får jeg ut skruene med en tang. Hodene er borte. Mente å ha sett at slike plater masseproduseres et eller annet sted.

 

Går løs på navnplaten i kveld så får vi se hvordan det går. (Dette er jo typisk vinterarbeide, så det haster ikke....)

 

mvh Astor

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...