Jump to content

Seil regatta på nett.


Capella

Recommended Posts

Autopiloten gjorde jobben fantastisk i natt og seilte meg opp til ca #30. Skiftet kurs mot nord nordvest på morgenkvisten for å seile rett mot mål. Litt travelt på jobben på kvisten så jeg fikk ikke med meg den lille øya i kursen jeg hadde staket ut. Smalt rett på land. Fikk etter hvert satt kurs på innsiden av øya, men nytt møte førte tilat jeg smalt rett på land igjen....

Link to post
Share on other sites

Grunnstøtingene mine har ført til at jeg nå har jawik rett til styrbord. Skiller under en halv nautisk mil mellom oss. Er på farten i ettermiddag når jeg må ta den siste kursendringen inn mot mål. Blir spennende å se om jeg klarer å programere autopiloten bra nok til å holde unna....

Link to post
Share on other sites

Ser at Balder har kommet seg godt opp (#56). Han lå 20 plasser bak meg i går kveld før jeg sovnet. Her snus alt ned opp opp ned før du får summet deg. CC! Vi får holde oss på kurs nå og ta siste stikket mot mål i kveld.

 

Syv timer fram til passering for oss og nå vil jeg ta fatt på et annet løp som kan vorde problem for SEBI. Og det er kappløpet med temperaturen framover. Holder på å sparkle og male og har en grense på +5grC. Kong vinter er på god vei :sweat:.

Link to post
Share on other sites

Ser av listene at det er kommet uhorvelig mange nordmenn med i det siste. Er dette en effekt fra BP mon tro.

 

surprise: Med det navnet fordrer det til kvalitet :smiley:. Forøvrig må du ha god bedring - har vært i ditt uføre for noen år siden - bare pass på da dette spillet kan få pulsen opp til de høye trakter.

Redigert av jawik (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har registrert meg, samme nick som her inne. Ser dere snakker om værmeldinger, hvor finner dere været ? Er det aktuelt vær i området eller er alt virituelt ?

Går ikke starten kl 21.00 norsk tid i morgen ?

 

Redigert: Oppdaget værmeldingen nå ! Etter hva jeg kan se vil det ikke lønne seg å risikere landkjenning......say no more ! (men jeg er nybegynner da)

Redigert av VannTro (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Under "Weather Forecast" kan du bla deg framover, 3 og 3 timer de første 30 timene deretter hver 6 time. Og det er det virkelige været i område. Forecast oppdateres ca. 1 1/2 time før neste. Vær obs på dette da du kan bli lurt av tidspunktet. UTC ligger 2 timer bak oss. Oppe til venstre kan du slå på ISO linjene. Ser at du har fått båten igang og er på vei fra land sør om meg. Test ut ved å legge deg opp mot forskjellige vindrettninger. Boat Polar viser deg hvordan du kan utnytte farten i forhold til vinden. Lykke til.

Redigert av jawik (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Heisan Jawik, joda jeg er fremdeles sør av deg, men jeg slo på programmet nå og så jeg hadde 6,5 knop i 2,2 sekundmeter vind. La om kursen litt nå og styrer meg inn mot land. Driver å tester ut litt fart i forhold til vindretninger og styrke. Er klar over tidsforskjellen så racet starter vel da kl 20.00 norsk tid. Spennende spill synes jeg, men det fordrer jo ganske hyppig pålogging så resultatet blir jo littt avhengig av hvor mye man har tid til å passe på vær og vind. Lykke til i kveld !

Link to post
Share on other sites

raste nedover på lista i natt med en tur alt for langt til havs....

Samme her. Jibbet ut fra kysten i 2 timer og så inn igjen. Viser seg at det hadde holdt med 10 min i den vinden som kom med det nye værvarselet. (begynte å gå 15 knop istedenfor 2 knop) Jaja... kommer ikke til å sitte oppe på nettene uansett.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...