Jump to content

Seil regatta på nett.


Capella

Recommended Posts

VannTro: Du må ikke avsløre hva som ligger i ruten. Dette er en del av spillet og hver enkelt er ansvarlig for å vite hvor ferden går. Avslører du slikt som dette så kan du spolere plassering for de som kommer rett etter den som går på grunn.

 

:nono: :discuss::boxing::headbang::cryin::smash::cheers::lol: En diger Canadier kommer med fly så du får hjemme deg inntil roen legger seg.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

VannTro? Den var kanskje ment mot meg?

 

Uansett: Jeg kunne ikke se noen norske båter foran meg, så JEG hadde jo ingenting å tape på å si det her (bortsett fra at noen svensker kanskje titter innom her i blandt, og at noen kanskje seiler under annet flagg da..) :fishing:

 

Men dette spillet, og regatta i det hele tatt er nytt for meg, så hvis det er vanlig etikette å holde tyst om sånnt så gjør jeg gjerne det.

 

:cheers:

Link to post
Share on other sites

Oss nordmenn imellom er det jo OK :yesnod: Dersom det ikke foregår innbyrdes kamp :lol:.

 

Meldingen forsvant fort nedover så det er vel ikke så mange som fikk denne med seg. Ligger også noen holmer utenfor Cabo. Maksimer kart så ser dere disse.

 

 

Nei det var ikke du Ohm. VannTro slapp katta ut av sekken inne i spillet.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Jeg er kommet et godt stykke inn i middelhavet, så jeg er med selv om jeg startet denne seilasen 23 timer etter at startskuddet ble avfyrt.

 

Får bare gjøre så godt jeg kan, startet som nr 378 så det er mulig å hente noen plasser.

 

Morro å se at det stadig kommer til flere på SOL..

 

Capella..

Link to post
Share on other sites

Begynte å bli urolig for deg da du ikke kom etter. Du får ihvertfall en fin tur og noen poeng i tabellen :smiley:. Moro at det kommer så mange nordmenn etter deg. Ja slik går det nåe en inviterer til moro. Er ikke inne før to i natt.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Nei det var ikke du Ohm. VannTro slapp katta ut av sekken inne i spillet.

 

Sånn er det når man er "Rookie". Jeg tenkte egentlig ikke på at noen ikke "så" denne øya, men mer på om det var ugunstig vind bak den i forhold til de som skulle passere først. De var også så nær at de neppe kunne manøvrert på østsiden.

For øvrig så var det ikke jeg som slapp katta ut av sekken, men M22_9_JOKERN. Først kom det: thausla watch !!! Dernest: ot the islands boink !!!.

 

Etter det så kunne jeg vel ikke gjøre særlig mer skade enn hva som alt var gjort, men ok. jeg skal passe meg bedre.

(forøvrig sendte IM til noen her på BP om disse øyene slik at vi får flere BPère opp på resultatlistene, det er vel ikke feil :smiley: )

 

Forøvrig ligger jeg å sliter sammen med Enzo rundt 270 plass, så målgang blir vel på morgenkvisten.

Gleder meg til å starte VOR. Starten går vel 11 oktober om jeg ikke husker feil?

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Vist du tar en titt på kartet nå så sitter en der godt fast og de som passerer - gliser nok godt. Ellers er ingen skade skjedd :smiley:

 

Og nå kommer nummer to å setter seg...

 

Og nummer tre og muligens nummer fire...

 

Toern slapp med skrekken...

 

Og der går "Krangel" på.

 

 

Disse viser et eksempel på at en kan hente inn noen plasseringer på andres uhell. Det er om å ha øya på kartet når en setter kurs.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

For øvrig så var det ikke jeg som slapp katta ut av sekken, men M22_9_JOKERN. Først kom det: thausla watch !!! Dernest: ot the islands boink !!!.

Beklager dersom jeg traff på feil person. La ikke merke til de nevnte personer før du poppet opp.

 

Go :sailing:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Jeg er vel ikke den rette til å svare siden jeg startet selv til dette racet, men med den båttypen som er brukt i dette racet er det veldig god får med ca 60. Hvis vinden endrer seg så må man gjerne bruke mindre vinkel for å hente været. Slik gjør i hvert fall jeg. Ser forøvrig mange som går med ned mot 40. Noen med mer ærfaring får utdype.

 

Jawik, aom jeg sa så er jeg nybegynner, jeg trengte sikkert ikke å sette to tykke streker under det med den øya, men som sagt, katta var alt ute av sekken....

Lykke til videre for deg å, du treffer nok målsteken 6-7 timer før meg :sailing:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Har satt siste kurs mot mål nå. Hvis vinden holder (men det gjør den jo ikke) er jeg inne om 4 t.

Vinden skal både skralle og løye i natt, men det får mannskapet slite med. Jeg skal legge meg.

 

Er det forresten kabin(er) i Seacart 30, eller har vi levd på trampolina disse dagene?

 

RED: Fant noe på youtube:

Redigert av surprise (see edit history)

S/Y Surprise

Link to post
Share on other sites

Akkurat startet opp her, er det vanlig å krysse med mindre enn 60 grader mot vind?

 

Hvis man har Bavaria så går det dårlig å krysse med mindre en 60 grader mot vind...har man Wasa derinot går det bra opp mot 30....

 

Hvis bare moosewine sovner en time nå så tar jeg han :)

 

Kom akkurat hjem fra en Fransk aften, gjør 16 knop...så vi får se hvem som er først i mål :wink:

.

Link to post
Share on other sites

En 'lesson learnt': Man må gå på kompasskurser om natta (framfor relativ vind kurs).

Ved kompasskurs er 'worst case' at man får vinden rett imot og stanser. Ved relativ vind kurs risikerer man å bli sendt i motsatt retning med 100% speed etter vindforholdene..

 

Men - sjansene til å vinne er nok neppe tilstede om man ikke står opp hver time eller så for å sjekke kurs og fart.

 

Noen som har funnet ut når nye værmeldinger blir lastet inn? Det holder antakelig med en sjekk etter hver nye melding (det er da vinden kan endre seg radikalt - utover dette seiler man i det varselet som ligger i 'weather forecast' slider'en)

S/Y Surprise

Link to post
Share on other sites

Enzo, jeg gikk lengre øst enn deg i går kveld, det ser ut til å ha gitt resultater, når jeg la kursen mot Alicante var jeg nr. 280, nå kommer jeg antagelig i mål som nr. 232 !

God fight var det uansett. Nå ser jeg frem til nye muligheter neste Lørdag. Nytt race settes vist opp senere i dag....

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

har en følelse av at det må være en katamaran? ...går jo noe vannvittig i unnavind!

Trimaran og en av de raskeste i unnavind. Opp mot 30 kn vist en har tur. Gratla :flag: til alle sammen som deltok.

 

Fin video som ble vist. Ga litt kløing i fingrene :lol:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...