Jump to content

Båten din.


Masserarti

Recommended Posts

Her er bilder av båten vår. Kjøpte den i 2006 som et objekt. Brukte høsten 2006 og våren 2007 til å renovere den. Bruker den bare til dagsturbåt da vi har campingvogn og båtplass på Hvaler.

 

 

 

23_1713518764.jpg

 

Her er noen bilder før og etter den ble pusset opp.

 

Før

att961210.jpg

 

Etter

23_670096257.jpg

 

Før

att961207.jpg

 

Etter

23_1500766278.jpg

 

 

 

Her er motoren ferdig overhalt

motor_ferdig.jpg

 

La ut båten for salg på sensommeren da jeg tenkte jeg skulle gå i gang med nytt prosjekt, men interessen var ikke stor.

 

Kunne tenkt meg litt større daycruiser, 21-23 fot. Hengeren tar max 23 fot.

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

 

Link to post
Share on other sites

Vi har hatt vår Fairline 42 i snart fire år.

Det er en 1997 modell som har ca 700 timer på motorene.

Vi kjøpte vår første båt for 15 år siden , en Rana 15 , så ble det Viksund 27 og Sealine 33 .

For oss er dette den optimale størrelsen , ikke minst pga garasjen som er 5 X 13 meter :smiley:

 

img_4068.jpg

 

pict0001.jpg

 

n685828270_422343_6225.jpg

Link to post
Share on other sites

Dette er ikke akkurat båten min, men min bror sin:

baatrace_08_4.jpg

 

Min båt har jeg dessverre ingen bilder av i fart som jeg selv har tatt, men det kommer til neste år :D

Men jeg likte godt dette bilde:

Sch290_100.jpg

(er fra brasil da, men egne bilder kommer)

 

Dette er slik min båt ser ut (med riktige farger):

Sch290_255.jpg

Redigert av Ulven (see edit history)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

97_221975188_hoved.jpg

En sånn båt har jeg. Marieholm IF. Bildet er lånt fra Finn, hadde ikke bilder av min egen båt tilgjengelig.

Klassisk, langkjølt seiler, egen regattaklasse og klasseklubb. Blir mer og mer glad i henne, men har seilt henne sørgelig lite pga andre prosjekter. Til våren skal det bli en endring på akkurat det!

Ikke av de romsligste, men definitivt blant de peneste :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Båten vår er er Nordic Oceancraft 22 Exclusive. Den var ett år gammel da vi kjøpte den, og hadde vært utstilling-/visningsbåt hos imoprtøren. Vi skulle egentlig kjøpe en tilsvarende ny båt, men med denne fikk vi masse utstyr vi ellers ikke hadde hatt råd til. Den har en CMC 1,7 diesel.

 

Her fra nordspissen på Ildverket.

baathelvedildv.jpg

 

Tross sine få fot, har den alt man trenger for en flott weekend. Fra vi sjøsatte midt i april har vi runda 40 overnattinger, og hatt mange deilige og avkoblende dager på i båten, som man kan drømme seg bort i nå som båten står på land og jeg teller ned til første tur neste sesong :smiley:

 

interiorbat.jpg

Sjøblid og ubetinget positiv!

Link to post
Share on other sites

takk.. åssen motorer er det der? innbilte meg du hadde bensinmotorer :blush:

45 fot og 21 tonn displasement passer egentlig ikke for bensinmotorer...

 

2x Detroit Diesel 2 taktere ...

 

Rekke seksere på 6.9L (6-71 TI) Turbo og Intercooler. Hver rundt 350 hk i dag, med Alison 2:1 girkasse ... 50 mm aksling, 600mm trebladete propeller.

 

Hver maskin veier 1490 kg og er speilvendte slik at alle service elementene er i midtgangen.

 

2300 RPM max, og marsjer 18 til 1900 RPM på 19 til 20 knop.

 

Ombord har vi tre faste lugarer (6 faste køyplasser) pluss salongen slåes ut til dobbelseng. Mannskapskabin i baugen med enkeltseng (mitt utstyrsrom). Hovedkabin med en-suite og de to andre kabinene deler ett toalett/dusjrom. Byssa har tre bluss pluss ett 240V element. Under akterdekket bak har jeg en 3.5 KW Onan Generator, og mer lagringsplass, pluss inngang til fult opplyst maskinrom (nå med to overvåkingskameraer) under gange mellom hovedtankene.

 

Koselig liten sak faktisk... men ikke bensin :cool:

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Anskaffet meg denne kinesikske saken for en måned siden (brosjyre bilder, min er helt hvit). Scandinavien 260 sport, dette er den 4 solgte og sannsynligvis den siste i Norge. Kjøpt som ubrukt 2006 modell, med lige så Volvo D4 260 DPH, båten fikk jeg til halv pris av veiledende (895.000,-) mot noe uferdig montering av utstyr, ligger på sjøen og er sålangt fornøyd med kjøpet. Har det den trenger for våres familie på 3 :yesnod:

 

 

 

https://baatplassen.no/bildearkiv/15/15048/pimggallery_55vg9g.jpg

https://baatplassen.no/bildearkiv/15/15048/pimggallery_ipc1sc.jpg

https://baatplassen.no/bildearkiv/15/15048/pimggallery_u2qec0.jpg

https://baatplassen.no/bildearkiv/15/15048/view11.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...