Jump to content

Tine III er solgt , hva nå ?


Tine IV

Recommended Posts

Kanskje det blir lettere å få med banken etter som sentralbanken har satt ned styringsrenten med 1,75% i dag til 3% og de selv regner med at den vil være på rundt 2,25% før sommeren?

Å bytte bank er meget enkelt, å ikke bytte bank, eller ikke vurdere å bytte bank er rett og slett dumt! De som ikke vurderer alternativer er langt mere lojale enn banken noengang kommer til å bli, eller noen gang har vært, etter mitt syn!

Selv bruker jeg fire forskjellige banker og det betyr for meg faktisk flere titusener spart/tjent i året kontra å bare holde seg til en bank! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Var kanskje litt bombastisk og mene at jeg uannsett ikke selger uten og ha sett kjøper.. Poenget mitt var at det OFTE er mange såkalte kjøpere ute som byr i hytt og gævær :smiley: Klart at jeg selger til en genuint inntresert kjøper. MEN jeg vil at vedkommne skal se varen eller en bekjent før varen blir handlet.. Grunn?? i norge har vi en forbrukerlov som er meget sterk.. og selger taper ofte en tvist.. derfor vil jeg at kjøper skriver under på at varen er prøvd og innspisert..

Jeg har særs dårlig erfaring med slikt fra før da en venn måtte ta tilbake ei gammal skøyte fra 36 og betale hele kjøpesummen tiilbake.. feilen var at båten var et vrak siden den sank 14 dager etter overlevering. :crazy:

Link to post
Share on other sites

Tine 1/2 - ta det litt med ro er mitt råd. Ikke vær for het på båten du er interessert i. Muligheter dukker stadig opp. Det er en tid for å ha litt is i magan

 

Banken - tja - sjekk med et par andre banker da vel. Du har jo "statlig ansatt" med garantert inntekt.

 

80% av verdien er nok banken litt forsiktig med. Det er ikke så mange hus som selges for takst i dag.

Link to post
Share on other sites

Med samme skrivekløe som Bitteliten: Nå er det særdeles viktig at du tar det med ro. Vent, vent og vent.

Jeg har drøftet priser på båter med noen bekjente i Danmark og de antyder at priser på endel båter som må selges vil falle betrakelig i pris det neste året. Du har sikkert mulighet for å leie en båt for en periode?

Link to post
Share on other sites

. Du har sikkert mulighet for å leie en båt for en periode?

Leie båt ja , nei det trur jeg ikke blir aktuelt . Men vente klarer vi litt , men det er noe som heter å smi mens jernet er varmt , men kan jo være at det blir noen kjempe kjøp utover våren . Men det veit man jo ikke , ser på et par i Danmark også så det høres jo greit ut men . Ikke godt å si for en vanlig gutt i gata , det er bare å vente å se .

 

Tine III

Link to post
Share on other sites

Nesten litt missunlig på deg som skal kjøpe deg ny båt. Når/dersom det blir båtbytte hos oss, tror eg det blir til lignende båter som du vurderer. Liker veldig godt dei engelske båtene fra 80/90 tallet. Men har du vurdert disse?

Nimbus 4000 : http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link

Nidelv 4000: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link

Storebro 36: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...mp;WT.svl=Bilde

Link to post
Share on other sites

Jeg synes du har en god innstilling til kjøp av ny båt.

I Limfjorden , Danmark, ligger det flere interessante båter som jeg synes ligger langt over standard i forhold til Prin-Fair og hvor eierne ikke har betalt moms. (Inntatt som demobåter). Dermed kommer du relativt billig ut. Dersom jeg hadde kjent til dette for noen år siden hadde jeg absolutt vurdert kjøp av båt fra Danmark.

Med all den erfaring du nå har er det kanskje lurt å tenke på båt med Cummings, Ford eller Yanmar motorer?

Jeg ser at eiere av båter med eldre VP sliter litt med vedlikeholdet, men kanskje tar jeg feil fordi det er mange VPer.

Link to post
Share on other sites

Båten sto i 1.250 i sommer ( fellesferien ) men idag har han satt den ned til 1.150 , som er for høyt for meg . Derfor maila jeg selger å hørte om vi kunne snakke sammen , å kansje komme fram til en løsning som er ok for begge parter . Han kom da med en pris , å sier han aventer for å høre om jeg kan klare å fixe det siste jeg trenger . Har vil selvsagt selge , men da den ikke er tils på nettet lenger såhar jeg en liten mulighet her . Men etter noen runder i skuffer og skap , så mangler jeg noen "få" kroner . Skal prøve meg i banken igjen , men dere veit kansje hvor lett det er å få noe der om dagen.

Tine III

 

Jeg ville lagt inn et bud på den summen du har nå, og si at det er hva du har å handle båt for - budet står ved lag i 2 dager.

Da har han 2 dager å tenke seg om - hvis han ikke aksepterer, så glem hele båten og se etter andre båter - da kan det hende han tar kontakt igjen før du aner det.

Kan hende han har merket på deg at denne båten skal du ha.

Link to post
Share on other sites

Kan hende han har merket på deg at denne båten skal du ha.

Inne på noe der ,dette er det flere som har sagt . Men har langt inn et bud jeg , så det er det . Det er som jeg trur ca 50 lapper under hva han mener , men det blir jo han som bestemmer det . Har den liggi i hele sist sommer ,og fram til nå ( ikke på nett nå siden tidlig i høst ) så er det ikke lett å selge den,sånn er det vel bare .Men dette er en som har penger ,så det er en som ikke må selge.Men kansje vi hører fra han .Bedre å få solgt til den prisen vi gir ,enn at den skal ligge til sommeren og kansje tape mere .Ingen som veit det , enda .

PS: Princess gutta i havna sier det er en vansklig modell å selge ?

 

Tine III

Link to post
Share on other sites

Tine 111

 

Ikke lås deg på en spesifikk båt. Det kommer flere, og si gjerne til selger att du kan vente litt for å se om det kommer ut andre båter. Og det gjør det. Markedet skal enda lengre ned, og enkelte prøver seg. Til slutt fjernes annonsen og nye bilder/ny pris kommer.

 

Som sagt så skrevet, du sitter med kortene.

Link to post
Share on other sites

Tine 111

 

Markedet skal enda lengre ned, og enkelte prøver seg. Til slutt fjernes annonsen og nye bilder/ny pris kommer.

 

Nå når renta stuper blir det litt rimligere å låne, for de som skal handle båt, så det er ikke sikkert prisene faller så mye mer. Det kan kansje være rett tid å handle nå(???) :santa:

Link to post
Share on other sites

Det er riktig att renta går ned, og skal videre ned. Men flere skal ut av arbeid også. Men noen venter til over nytt-år for å fortelle att de kommer med nedskjæringer. Det er ikke renten som bidrar negativt. Det er mer komplekst en som så.

 

Men enkelte for det bedre også. Tross alt er det de fleste. Men om det brukes på båt eller nedbetaling av gjeld gjennstår å se.

 

Jeg tror markedet skal ned på båt gennerelt. Og det har også med att bruktbåter har vært priset for høyt. Men i gode tider går det.

Link to post
Share on other sites

At det er nært forestående at bruktbåtprisene skal ned og dieselprisen opp har jo "ekspertene" varslet i svært mange år :rolleyes: .

Vurderer du båtkjøp som et investering du skal tjene penger på er kanskje ikke dette det rette tidspunktet? Kjøper du derimot båt for hobby og adspredelse, og som et middel til å oppnå et rikere liv for deg og familien er tidspunktet perfekt. I morgen eller neste år kan det være for sent.

Lykke til til dere begge Runo.

Link to post
Share on other sites

Javel, har aldrig jeg hørt om ihvertfal. Du kunne jo sjekke med Princessklubben om det er hold i påstandene?

Tar det med ei klype salt jeg , men kunne jo tatt en sjekk å hørt . Det er jo aktivitet i bua om dagen , alle lurer hva som skjer og det er gøy .Så nå er det tid for kaffebua , men først må jeg ombord å se litt ;)

 

Tine III

Link to post
Share on other sites

Så sant så sant , men haster ikke for min del . Som dere sier , det kommer sikkert endel å velge i ettervært . Men kommer jeg over en som vi vil ha , til en pris vi syntes er ok .Så er jo saken klar , vi skal ikke kjøpe båt til andre . Det som er veldig viktig her , er jo at vi liker båten og at vi syntes det er ok pris . Er endel rart enkelte sier om båt , men til syvende å sist er det du selv som bestemmer . Men det er godt å høre hva andre mener og ikke minst hva andre veit , det er sikkert . Kommer jo godt med det .

 

Tine III

Link to post
Share on other sites

Jupp og imårra klokka 13.00 skal drikke kaffe med min mann i banken , ikke at det hjelper stort trur jeg . Men hjelper svært lite å prøve , så da ser vi . Hadde vært greit med noen kroner xtra , alt koster . Må ut med noen tusen til i innskudd på båtplass og hjemreise ( hvis den blir lang ) , ++++ så det drar på . Men nå er det snart jul , å da skal man slappe av sier dem . Men håper ikke det , er du på jakt så er du på jakt :wink:

PS: Og guttær , vi sees te mårra kaffe'n i bua . Jeg veit dere følger med :yesnod:

 

Tine III

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...