Jump to content

Tine III er solgt , hva nå ?


Tine IV

Recommended Posts

Det er greit med båt, man har ett budsjett til båt :sailing: og et til resten :flag:

Så sant så sant , du går ikke å kjøper en båt du ikke har råd til å holde iorden eller å bruke båten. Sikkert mange som har gjort det , men ikke vi . Busjettet på en båt i sånn 35 fot 2 motorer osv , bør ikke være så stort det .Når det gjelder forbruk , så hadde jeg en som klarte å bruke for to hvis jeg ville . Vedlikehold kan du holde på med stort sett hele tiden , så det er hobby det . En båt skal være rein å blank , ikke like lett altid men stort sett går jo det .

Det som fordyrer , for dere som er inntresert i det , kontra den jeg hadde . Det er dyrere båplass ( ca 2000 iåret ) forsikkring (ca 3000 i året ) og diesel er jeg ikke så opphengt i .Men drar du på så bruker du jo litt , men det er jo flere her inne som har slike båter og sånn ca samme båtlivet som vi . Dem bruker stort sett det samme som jeg har gjort , iår har jeg vel fylt ca 1.900 liter .Med større fart så kommer du også mye lenger , så det regnestykket der tar vi til høsten :wink:

 

Tine III

Link to post
Share on other sites

tror Tine IV blir en riktig båt........kansje t.o.m langkjöl..... :smiley::wink:

Timberland båtsko da , trur bare det blir kalt seilersko .Beklager men sko er sko ,ække nøye på det jeg .Men denne var jo i en annen tråd egentlig , men noe langkjøl blir det ikke nei . Da måtte det blitt en HR borti 40 fot , da må nok lotto'n slå inn først .

 

Tine III

Link to post
Share on other sites

Mulig det , men flere her som har faste jobber og ikke for mye gjeld som får nei .

 

Da lever vi på forskjellig planet.

Men dem liker ikke båt / bil lån om dagen , ikke i denna by'n iværtfall . Da er det i såfall mange som bløffer , for penger får dem ikke . Så det å gå i banken å skal låne idag , tviler på det er så jæv... lett . Eneste du hører er nei nei nei , nå er det krise .

 

Jeg hører hva du sier, men jeg spør igjen;

har de som får avslag rett gjeld og rett inntekt i forhold til den gjelda som skal betjenes ?

Har du satt opp budsjett, og sett at økte kostnader kan dekkes inn i den inntekta du har idag ?

 

At folk sier de har " lite gjeld " er ikke det samme som at de har det.

 

Å snakke i " den og den har lite gjeld " blir litt for abstrakt.

Det er gjeld relatert mot inntekt som er eneste banken ser på.

Sammen med viljen til å betale tilbake.

 

At du er trygdet, vil jeg mene banken ser på som NULL problem. Lønna di er fast, og sikker nær sagt til evig tid. Sålenge du har et fornuftig syn på hva du klarer betjene, og gjerne underbygger med f.eks et budsjett som viser inntekter og utgifter ( du behøver gjerne ikke noe fancy budsjett, og ettersom det meste er " som før ) er det såvidt jeg kan forstå, nok med et som viser økte kostnader på " nybåten " ( bankfolk kan ikke noe om båter, det kan hende de tror en dyrere båt er mye dyrere å eie enn en rimeligere. DU veit mer om hva det kommer til å koste, sett opp en oversikt og legg fram )

 

Møter du helt veggen, er bankbytte neste step. Be om å få et begrunnet avslag skriftlig.

 

Jeg tror neppe det blir nødvendig å bytte bank, bare å få forklart banken på et språk de forstår hvordan du ser på saken, hva det koster og hvordan du tenker dekke inn de økte kostnadene.

 

Suzuki

Link to post
Share on other sites

Kan jo nevne det igjen , jeg har fått lånt det jeg trenger .Men mye greier syntes jeg , før ringte vi bare banken å spurte .Var lissom ikke sånn nå , kunne godt trengt noen kroner til som dem sier nei til .Har langt fram budsjett å snakka båt i en times tid sist uke , da vi har en kjempe fin kontakt med vår mann i banken . Men trenger vi mere og det er stopp som vi trur , så er ikke bankbytte umulig . Men ser ut som vi har det vi trenger til båt , men veit jo aldrig hva som dukker opp . Nå har jo denna Fairlinen på vestlandet gått ned 100 lapper , men den er litt stor pga båtplass å sånn .Men vi syntes den er kjempe fin , var den og P 330 vi snakka om i sommer før ferien da dem dukka opp på nettet . Så det er nok P 330 som står øverst på lista trur jeg pga av plass , den går rett inn på gammleplassen . Ikke lett å få plassert en båt på 4.05m bred i havna vår , men den er kjempe fin så ikke godt å si .Men da skal mye klaffe ang plass osv , så vi får se .Vi skal jo som sagt inn til tigerstaden å se på en P 35 også , med dinette som Øko ønsker seg .Så det blir vel en båt snart vil jeg tru å håpe , så vi får se .

 

Tine III

Link to post
Share on other sites

Har du tatt for mye Møllers tran baatsman?

 

Mosselukten er ikke bra Svenning. Det burde du vite som har fyllt 30 :wink: . Ellers går det som med Moss FK.

 

 

 

nei nei Baatsman...jeg skrev ett 'bedre liv'..... :lol::wink:

 

Vel jeg var på møte i Karlstad fra tors til lør. Kom hjem med feber. Det forteller alt Gunga. Men riktig god jul til deg og :santcheers: . Husk att din kone er norsk og kommer fra gode kår. Men god jul til din kone og barn og. OK, selvfølgelig til deg og :lol::lol:

Link to post
Share on other sites

Går Tine til noe fornuftig til seil, blir det fra Tyskland. Det har Runo visket til nissen. :lol:

. :wink:

Hadde nok vært behov for lotto'n da , for en 42 HR hadde jeg sikkert klart . Men ikke Økosjefen ,hun vil ikke ha pinner som stikker opp av taket som hun sier . Som dem fleste veit , så er det jo ikke du som bestemmer hjemme . :santcheers:

 

Tine III 1/2

Link to post
Share on other sites

Dette hadde vært et greit prosjekt , men det ser litt jæ.... ut sånn med en gang . Har sett båten utvendig , da den har stått lenge til 695.000- så jeg den blei satt ned idag . Veit ikke hva som gjør det ,men noe sier at jeg skal holde meg unna . Den ser ikke bra ut utvendig som sagt , var å så den en gang og det er nok å gjøre .Fenderlista har røket i baug , det er en ting til som altid popper opp i hue mitt . Hva med resten når båten har blitt som den har , gruer deg nesten til å se i motorrommet . Men kan jo fort bli overasket da , kosta på denne noen kroner ? Har en på nettet samme modell med med andre motorer , med masse utstyr som går for 900.000- . Men er nå litt nyskjerrig da ,det har jeg vært lenge på denna båten . Men som sagt så mista jeg litt lysten da jeg var å så , men kun utvendig . Flotte båter , det er sikkert men .

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...folderId=113099

 

Tine III

Link to post
Share on other sites

Jeg har sett denne båten jeg også. Prøvde å sjekke litt om motorene, men der er det noe som skurrer. TD72 finner jeg ikke i Volvos database. Ihvertfall ikke en som skal yte rundt 300 hk. Uansett så er 7x-motorene noen digre beist med stor bunnpanne osv, og vedlikeholdskostnadene blir deretter. Antagelig dugandes høyt dieselforbruk også, vil jeg tro.

Link to post
Share on other sites

Kan ikke være 2 x VP 70 vel i en slik båt , det er jo nærmere 2 tonn bare motor . Har jo hørt hva som er ombord , men husker ikke . Det er ikke plass til to stk 70 motorer nedi der heller mener jeg , men uannsett så er det noe som sier NEI .Men at dette kan bli en flott båt er det liten tvil om vel , den som ligger tils på vestlandet med 2 xFord i full av utstyr til 900.000- har frista meg lenge den . Kjenner flere som har slik båt og en kamerat har bygd et par stykker , så kjenner båtentypen litt ja . Men da jeg så den utvendig ,sank lysten som en stein . Så blir nok ikke denne ..

 

Tine III

Link to post
Share on other sites

Og så er det vel en drevbåt. Eller?

Det pleier ikke å være det , har ikke sett noen med drev enda jeg . En som kjøpte en slik i sommer , han er ikke helt fornøyd . Hvorfor er ikke godt å si . Den han kjøpte er kjempe båt ( ligger i vinterdvale i HortenGj) , dem er stort sett selvbygg .Så ikke mange som er like .Stor fin plass , da dem er nesten 4 m brede og en drøye 35 fot . Men en ting til er jo 3 lugarer ,det er en ting vi absolutt ikke trenger .

 

Tine III

Link to post
Share on other sites

Den båten har ligget lenge ute, men jeg synes fortsatt den er for dyr i dagens marked. For mange usikkerhetsmomenter og hjemmelaget. I tillegg til det som allerede er nevnt synes jeg styreposisjonen inne ser for hjemmemekka ut, ihvertfall i forhold til resten av interiøret, om bare trenger en skikkelig oppussing.

Link to post
Share on other sites

Tilsynelatende et interessant objekt, men etter nærmere ettersyn på bildene er den nok for dyr. I tillegg til tvilsomme motorer fra 1988 så kan det se ut fra bildene fra forpiggen at det har vært lekkasjer, kanksje gjennom takluka, i lengre tid. Antakelig mye jordslag og dritt her som krever ribbing ned til beinet.

 

300.000 til ned så kan det hende dette ville være et objekt for en nevenyttig og pågangsfull person.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...