Jump to content

Gode båtkjøp på nettet!


Thorlyn

Recommended Posts

DC'en mangler jo stikkøye og hekkport, og så mer ut som en vanlig båt.

780'en (uten DC i betegnelsen) så jo ut som et kinderegg. Liten båt med innendørs soveplass til 4. God plass til å vandre ut på en stor badeplattform. Den båten likte jeg virkelig ut i fra bildene.

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Har hatt 780, har nå 780 DC.

Tror det er laget 5 stk. av denne modellen.(Jeg har nr. 5)

Dette er en skikkelig daycruiser med mulighet for 3 stk. solsenger i cockpit.

Båten er ikke så høy som den vanlige 780, syntes 780 DC ligger bedre i vannet.

Strålende fornøyd med oppfølging fra Nor-Dan boats på Minnesund.

Håper de overlever denne litt vansklige tiden som produsentene er i om dagen.

Link to post
Share on other sites

Har hatt 780, har nå 780 DC.

Tror det er laget 5 stk. av denne modellen.(Jeg har nr. 5)

Dette er en skikkelig daycruiser med mulighet for 3 stk. solsenger i cockpit.

Båten er ikke så høy som den vanlige 780, syntes 780 DC ligger bedre i vannet.

Strålende fornøyd med oppfølging fra Nor-Dan boats på Minnesund.

Håper de overlever denne litt vansklige tiden som produsentene er i om dagen.

 

 

Etter det jeg vet selger de kun på bestilling.

Vet at de prøver Asia og Russland som marked.

 

 

:fishing:

Link to post
Share on other sites

Nordan 780 var kjempefin!!

Det var en båt jeg godt kunne hatt, hvis noen ville kjøpt snekkebalja!

Så veldig praktisk ut på bilder, og at den er mulig å ta med tilhenger var litt tøft.

 

Hvor mye er egenvekten på en båthenger som kan ta 2,2 tonn?

(bilen kan kun ta 2,5 tonn)

 

 

Nordan 780 er en flott båt, men den er veldig smal og trang. Er helt greit til en helgetur for en liten familie på 3-4.

Quicksilver

Link to post
Share on other sites

Vel, jeg tror vi har både litt ulike krav til størrelse på båten og komfort her på Båtplassen! :smiley: Tror nok en familie kan trives godt i en slik båt; også på lengre turer. For oss som er vant til litt mindre forhold, kan en nok leve uker i en slik båt. Og den er sannsynligvis oversiktlig og grei å manøvrere og krever ingen megabås i marinaen. Topp båt, spør du meg.

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Vel, jeg tror vi har både litt ulike krav til størrelse på båten og komfort her på Båtplassen! :smiley: Tror nok en familie kan trives godt i en slik båt; også på lengre turer. For oss som er vant til litt mindre forhold, kan en nok leve uker i en slik båt. Og den er sannsynligvis oversiktlig og grei å manøvrere og krever ingen megabås i marinaen. Topp båt, spør du meg.

 

Jeg har nok litt for store krav til plass, men Nordan blir fort overfylt om en pakker fot lengre turer. Den har dårlig med stueplass synes jeg.

Quicksilver

Link to post
Share on other sites

Samtidig er det et viktig moment når en skal velge båtkonsept....går vel eks an å putte mye inn i stikkabinen, selv om en må ta det ut når en skal sove. Det er vel bla her kravet til plass og behovet for at alt til enhver til skal være "ute av syne" skiller seg litt mellom oss. For min del kan jeg godt leve med at ting flyttes litt rundt i båten avhengig av hvilken tid det er på døgnet. :wink:

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Samtidig er det et viktig moment når en skal velge båtkonsept....går vel eks an å putte mye inn i stikkabinen, selv om en må ta det ut når en skal sove. Det er vel bla her kravet til plass og behovet for at alt til enhver til skal være "ute av syne" skiller seg litt mellom oss. For min del kan jeg godt leve med at ting flyttes litt rundt i båten avhengig av hvilken tid det er på døgnet. :wink:

 

Helt klart et poeng, men jeg synes ikke det er så koselig å dra på tur i 2 uker å om møblere hele båten hver gang en skal sove. Så jeg synes stuerom er et viktig poeng for hvilken båt man velger. Når alt kommer til alt så er det vel lommeboka som bestemmer valget av båt :crazy:

Quicksilver

Link to post
Share on other sites

Hva med ting som CE-godkjenning og at det ikke framkommer om båten er bruktimportert av privatperson, osv? Kan fort bli dyrere hvis det er mangler på akkurat dette, vil jeg tro.

 

Enig. Stusser også på at er brukt (dårlige) bilder som virker å være fra USA.....

Ville jo helt klart vært et pluss med bilder i Norske omgivelser av en strøken båt som er klar til bruk, men sannheten er ofte at dette er "prosjekt" som ikke er seilingsklare, og mangler både det ene og det andre av pairer og de riktige)godkjenninger...

 

Mye jalla, både av båter og personer i den bransjen :smash:

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...