Jump to content

Båtrelaterte nyheter i media. (kun linker, ingen diskusjon).


880

Recommended Posts

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Det plangte området går fra Herføl, ut til Heia og opp mot Søstrene og Struten.

Jeg undres på om vernerene har fått med seg at de avskjære all båttrafikk til Halden?

Jeg ser heller ikke helt for meg at fergene fra Sandefjord må gå  sør om Koster for å komme til Strømstad.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

"Det er av sine egne man skal ha det", heter et gammelt ordtak http://aftenbladet.no/nyheter/lokalt/artic...rticleID=211996.  I følge papirutgaven av Stavanger Aftenblad, munner den tidligere kloakkledningen ut 50 meter utenfor småtbåthavnens molo og den er ikke bruk lengre.  Da mener avisen at det er nærliggende å tro at en eller annen har lenset båtens septikktank i havnen.  Jeg bare spør, hvor går grensen for tilgrising? Hadde vært i vår havn, hadde jeg forlangt DNA-analyser for å finne ut av hvem svinet er. :lol:

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Det må i tilfelle være en svær septik  :lol:

 

Kloakkens veier er uransaklige. Jeg er selv en av værstingene i så måte. I ca 10 år slapp jeg kloakken fra huset rett ut i fjorden, og det tilogmed ved en badestrand. De som badet klaget selvfølgelig sin nød, men ting tar tid. Jeg var forøvrig ikke alene om dette. Hadde 200 naboer som gjorde det samme. Hvorfor gjorde vi det? For å jage vekk badeglade mennesker?

 

Da området skulle bygges ut og det hele skulle kobles til stamnettet klarte de å koble feil. De hadde to rør å velge i. Det ene var for vann, det andre var kloakk. Ìkke lett å oppdage.

 

Jeg tror man koblet mye feil på den tiden (tidlig på 80 tallet). Elektrikern f.eks hadde klart det kunststykket å koble den ene strømfasen til jord, og jordledningen til strømfase på stikk-kontakten til komfyren.

Link to post
Share on other sites

Båt og promille går mange ganger godt, men ikke alltid:

http://www.helgeland-arbeiderblad.no/nyhet...icle1246652.ece

 

Alle slapp med skrekken denne gangen, men det er kanskje ikke beste metoden for å imponere kvinnelige passasjerer?

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Da området skulle bygges ut og det hele skulle kobles til stamnettet klarte de å koble feil. De hadde to rør å velge i. Det ene var for vann, det andre var kloakk. Ìkke lett å oppdage.

Leste nettopp i Kristiansund avisen Tidens Krav om en lignende sak. Men hvordan finne ut hvem som var koblet feil? Farget vann i doskålen fungerte dårlig, så de benyttet merkede ping-pong baller som kontrollert ble skylt ned i skålene. Så var det bare å stille seg opp på stranden for å se hvilke baller som kom ut der! Det enkleste er oftest det beste.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...