Jump to content

Båtrelaterte nyheter i media. (kun linker, ingen diskusjon).


880

Recommended Posts

Fremtiden i våre hender er jo forpliktet til å komme med slike uttalelser i tide og utide....

 

Meningene deres får jo ikke bred støtte i det norske folk, men jeg mener det er på sin plass med slike uttalelser innimellom, slik at det kan komme opp en fruktbar diskusjon.

 

Jeg har foresten gjort som fremtiden i våre hender ønsker - kjørt hele sommeren på avgiftsbelagt diesel - har ikke fylt mer enn 24 liter og regner med at det kommer til å holde også for resten av sesongen.

Link to post
Share on other sites

Får håpe at straffen de får svir godt............

http://www.ba.no/nyheter/Innenriks/article1220239.ece

Nettavisen kalte dem "luringer".  Jeg kaller dem heller jubelidioter.  Får håpe de får maksimumstraffen på 3 mnd. ubetinget fengsel.  Utrolig at folk med forstanden i orden kan finne på å sende ut falske nødmeldinger i annen manns navn? Jeg gremmes.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Nettavisen kalte dem "luringer".  Jeg kaller dem heller jubelidioter.  Får håpe de får maksimumstraffen på 3 mnd. ubetinget fengsel.  Utrolig at folk med forstanden i orden kan finne på å sende ut falske nødmeldinger i annen manns navn? Jeg gremmes.

Man kan jo lure litt på forstanden her da...

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

"– Det må innføres avgifter på båtdiesel på nivå med avgiftene for bensin" sier Guri Tajet i Framtiden i våre hender (FIVH)."

(sitat fra Dagsavisen)

 

 

:lol::drink: :drink: :drink: :drink: :drink: :drink: :yesnod::lol: :lol: :lol: :lol: :lol::drink: :drink: :drink: :drink: :drink: :drink: :drink: :drink: :drink: :drink: :drink: :drink: :drink: :drink: :drink: :drink: :drink: :drink:

mvh

harBayliner

Jeg foreslår et kompromiss, som antageligvis ikke koster noe (viktig forutsetning for å få ting vedtatt  :drink:):

 

Fjern HK-avgiften og avgiftsbelegg båtdiesel. Hvorfor skal man betale avgifter på bensin til båtbruk og ikke diesel ? Det er intet grunnlag for en slik forskjellsbehandling. Og HK-avgiften sinket utbytting av eldre motorer.

 

Det beste hadde vært avgiftsfri båtbensin også  :drink: men det er nok lite realistisk...

Link to post
Share on other sites

Tiltredes ikke!!

Dypt og grunnleggende uenig. Fjærn hk avgiften og avgift på bensin(som fylles på båt)  :yesnod: :yesnod: :yesnod: Behold avgiftsfri disel :yesnod:

Unnskyld,ku-komposten til Ørnhild og 25 meter nyplantet hekk gir meg litt nevroser.. :cool:

Hensikten din er hederlig, men med litt innsikt på stortinget vet man jo at når en avgift forsvinner, så dukker det opp to nye...og hvem vet hva vi har å streve med da????

mvh

harBayliner

Link to post
Share on other sites

Men i jossenavn! Hvorfor kan vi ikke ha avgiftsfri disel og bensin til båt da? Skal vi legge kevlar avgift på nysydde seil? Eller honningvoks sytrådavgift på nysydde kalesjer?  Kukompost dufta gjør meg fredsæl. Forklar meg hvorfor avgiftsfri (i gåseøyne) disel  bør  bort? Den er ikke avgifts fri og her burde bensin & diesel båt eiere stå sammen.

Skal diesel & bensin til båtbruk ha fulle avgifter så syntes jeg at det er på tide å fjærne tregrensa også  :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Nettavisen kalte dem "luringer".  Jeg kaller dem heller jubelidioter.  Får håpe de får maksimumstraffen på 3 mnd. ubetinget fengsel.  Utrolig at folk med forstanden i orden kan finne på å sende ut falske nødmeldinger i annen manns navn? Jeg gremmes.

Ser med tilfredshet i NRK-tekst TV at Hovedredningssentralen vil kreve et millionbeløp av jubelidiotene i Farsund.  Håper de også får tre måneder bak lås og slå i tillegg til skrekk og advarsel.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/4029815.html

Var selv med på opplevelsen å finne en U-Båt KNM UREDD fra siste krig så jeg syntes dette er litt spennende

http://www.godoy.gs.mr.no/2verdskrig/JanOs.../siste_tokt.htm

Vi hadde en gripende minnestund etter vi fant denne med KNM TANA. Operasjonen var farefull og det var risiko for tap av mannskap. Vi fant båten på ca. 110 m. dyp. Der lå den som om den var parkert der med et hull i dekket som så ut som om det var sprengt fra utsiden. Vi antok at båten hadde gått på en mine under oppstigning.

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...