Jump to content

Hva bør jeg se etter ved bruktkjøp, Riviera 925 Fly?

Chiba

Recommended Posts

Som det ble nevnt er det jo greit med ting en ser selv. Noe annet er innimellom kriker og kroker som ikke faller seg naturlig (for meg ihvertfall) å undersøke før man blir kjent med båten.

Ingen som har hatt eller hørt om vanninntrengning eller slike type ting?

Chiba

(Har vært heldig å få audiens hos Phoebe i kveld! Vi gleder oss.)

Min erfaring er at det er en båt med gode løsninger og at den er godt skrudd. Ergo er det vanskelig å peke på noe spesielt. Men siden det her er snakk om byggesett ville jeg ha fokusert på finish. Du får jo et godt inntrykk etter å sett Phoebes, men ikke glem at den vel er nesten 10 år yngre.

Jeg tror langt de fleste byggesett er levert skrogferdige til kunden med flybridge, vinduer. m.m. ferdig montert.

Dette er derfor av "verftskvalitet" uansett. De fleste har vel også valgt motoren ferdig installert fra Huseklepp pga utvidede garantiordninger på installasjonen i forhold til å mekke dette til selv.

Du må derfor spørre selger og få opplysninger om på hvilket byggestadium båten er levert.

Huseklepp sitter kanskje på opplysninger om slikt hvis du har bygge- /skrognummer på båten,

men der gikk de på ferie sist fredag.

• 2 uker senere...
Så her mangler det bare mer detaljerte data/opplysninger og bilder

1997 mod Riviera 925 Fly med KAMD 42. Ikke flust med utstyr, men det nødvendigste. Håper å få henta den i Bergen i uke 32. Har ikke så mange bilder ennå:

76_1643370317.jpg

Kom gjerne med reisetips dere som har gått fra vest til øst før...

Hilsen Chiba

• 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...