Jump to content

Prosjekt: Viking 28, fra daycruiser til bakdørbåt


jeb

Recommended Posts

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hei igjen :smiley: da det ble sprengkulde,da ble det ikke mye jobbing, og det ser ikke bra ut de neste dagene heller, koser meg med bilder og

tegner og ser på alle andre prosjektene som går her på båtplassen.

Lurer litt på targa bøylen,om jeg skal lage den i rør eller om glassfiber er tingen ,må se litt på kostnadene også, blir vell billigere med rør går jeg ut fra.

 

er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt billige rør

 

jan

Link to post
Share on other sites

:yesnod: Takk. Du var tidlig oppe ser jeg, ja det er laget endel forsterkninger i bakveggen blant annet er det laget en ny hylle i lang veggen samt

det er støpt fast en del akkurat i åpningen til porten ved gulvet.

Jeg så på båten din når den lå til salgs på finn.no for en tid siden ser veldig stor og fin ut med god plass.

 

Det er jo så kaldt så det blir lite jobbing med båten for tiden, skulle vært der i dag og støvsugd og rengjort men har fått en god del ved som

må stables, må jo holde varmen på noe vis

 

jan

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

:headbang: Når skal det bli mildere vær, måtte finne på annen tidsfordriv tok derfor et dykker kurs, skal ut og dykke de siste dykkene på lørdag og

søndag, men deretter skal det kun bli båt for alle penga om det er noe igjen da. Så da var det bra at jeg lagde akter port på båten.

 

nye bilder følger såfort det blir gjort noe.

 

jan

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Utrolig tøft gjort , Dette er bra ispirasjon for mange vil jeg tru..!! Har selv en scand tropic ,som burde !! hatt en dør til badeplattformen, men man skal ha gode nerver får å bygge om til de grader .Gratulerer og stor respekt for arbeidet du har gjort...Royp@halden.net

:sailing: Tar gjerne imot tips om du mener det lar sg gjøre med bakdør på tropicen... :flag:

Link to post
Share on other sites

Takk , det var et vanskelig valg men veggen der jeg tok hullet er det over 25 mm tykk sandwish konstruksjon, samt at det er forsterket etter alle

kunstens regler og beregninger, men allikevell er jeg litt bekymret for løftet når båten skal sjøsettes presset blir jo innover i steden for når den ligger på sjøen.

 

har vurdert og sette på denne badeplattformen det også vil bli en forsterkning

bildet kommer

må hente det fra en annen fil.

 

jan

Link to post
Share on other sites

ja hjelp kunne jeg trenge det var en skrive beskyttet pdf fil så det var vanskelig men den kreative finner alltids en måte og gjøre det på

 

Nå gleder jeg meg til å få sjøsette båten,motoren har jeg ikke startet på et år nå håper ikke den har stått seg ihjel

 

har også kjøpt en del små stærs som skal monteres i løpet av neste uke led lys oppvaskekum, kjøpte også tenfjord styring som skal opp på flyen med ratt og slanger som skal monteres har også kjøpt gass og gear manøver spaker som skal serie koples

 

det er det jeg har igjen nå samt noe lakkering og pussing

 

jan

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Ja nå nærmere det seg litt resultat har fått av presseningen og montert noe småting båten skal også flyttes til uka slik at den

 

kommer nærmer der jeg bor og i havna si det skal bli deilig.

 

her er noen bilder

 

bilde_47646.jpg

 

er nå ferdig med pentry benken mangler kun stekovnen den står klar

 

bilde_47648.jpg

 

og blande batteri pluss at den skal lakeres med lakk kose jobb

det gjelder forøvrig hele kabinen

 

bilde_47657.jpg

 

ja da skal jeg bare fån på vannet og sjekke omen flyter og det håper jeg

 

 

 

 

 

 

her ern uten pressening

bilde_47670.jpg

 

og her er fly bridgen det er en god del arbeid igjen her men med en fin vår og sommer så blir det bra her

 

bilde_47653.jpg

Link to post
Share on other sites

:smiley:

 

Idag har jeg vasket ned nesten hele båten innvendig , jeg tror jeg må ha en motorvask også, er det forsvarlig og gjøre eller er ikke dette normalt

hadde tenkt og bare skylle for støv og smuss ikke noe oljesøl men kan vel også benytte motorvask kansje, er taknemlig for svar om hva som er vanlig praksis.

 

jan

Redigert av jeb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

hei alle sammen, :cheers_wine: Nå er motoren startet og klart for sjøsetting, men vi mangler vann i øyern blir nok ikke noe vann før pinse men sånn er det.

Har ikke fått tatt noen bilder ennå men det kommer når utsette er klart har jobbet med små lekasjer fra vindue men det er løst, nå håper jeg det er tett, har ikke regnet etter jeg fiksa det, jeg tror jeg har fikset det, men det har vært en del dårlig jobb fra de proffesjonelle som har jobbet på båten så jeg anbefaler ikke dette firma baatrepratøren i bærum eller omegn til og utføre jobber på båtene deres det er elendig utført jeg har måttet gjort om flere steder mye søling av toppkott eller åssen det staves dårlig tilpassinger ellers ser det ut som om dette firma ikke kan en dritt styr unna en dust uten like spør du meg.

ellers er jeg en optimist og har nettopp kjøpt nye puter til salongen, skulle også lage nytt akter dekk med drenering men tror du ikke fyren som ikke er baatrepratøren men tk båt i fredrikstad fikk hjerneblødning og ligger på sykehuset, har vært i kontakt med morild båtrepratøren også i bærum med en forespørsel om han kunne fikse det det kunne han men ikke før etter 17 mai men det er helt i orden jeg har bestilt tur til kreta i sommer , fordi båten får jeg ikke dratt på ferie med sov shitt au

det får bli med den oppdaTERINGEN FOR NÅ MEN ETTTER oops pinse kommer det bilder

på gjensyn

 

jan

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

hei igjen , nå har jeg fått satt ut båten og det fungerte bra, men hadde satt gir vaieren på feil side i boksen så akter over

var forover, men det var i grunn ganske enkelt og fikse, værre er det med tilt pumpa på drevet det fungerte ikke, trodde det var dårlig kontakt men det var det ikke, ser ut som elmotoren som ikke vil gå, har tatt den ut i dag og skal plukke den i biter

for det var en hvit masse i bånn på tanken og motoren sto men det skal jeg fikse

ellers har jeg lekasje i styrbor front vindu som jeg ikke finner det koster men en hel formue og ta ut og inn vindu da jeg må skifte pakning vær gang

 

men her er noen bilder like etter utsettet,

 

bilde_47719.jpg

bilde_47726.jpg

Redigert av jeb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei, det du begir deg ut på tar lang tid og mye abeid og fordømt mye penger

høyden fra kanten på der vindskjermen starter er ca 1, 5 metertil under kant tak inne

bredden på mitt overbygg er ca 3 meter , i forkant er det ved vinduene foran ca 2,40skråner ut bak

ellers er det jo litt moro også men det tar mye lengre tid en man tror.

 

lykke til med dit prosjekt

 

jan

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...