Jump to content

Tråden om Viksund 27 Columbi


oas

Recommended Posts

  • 3 uker senere...

Vi har akkurart i år lavet nye puter og nyt betræk til alle 11 puter inde i båten. Vi har gjort det hele selv. Det er et fint projekt som ikke er voldsomt besværligt, men som dog tager en del tid. 

Hvis det er noget du kaster dig ud i må du endelig spørge da vi har rigeligt med gode råd og vejledning! 

Link to post
Share on other sites

Puter for å ha bak på båten burde kunne finnes brukt. Jeg bruker ikke mine overhode, og kommer nok aldri til å bruke dem heller, da jeg stort sett fisker når jeg er på havet. Kan se hvilken tilstand de er i, men er bortreist i et par uker til, så det må vente til jeg er hjemme igjen. 

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Jeg er eier av en 78 model Viksund 27 Columbie. Rekkene foran på båten kan ikke være laget av rustfrie rør. De er matte og grå nesten grønne og en "kornete" overflate.

Er det noen som har et forslag til løsning ?

Jeg har forsøkt å polere dem opp med Autosol men føler ikke jeg får den rette finishen.

Går det an å få tak i nye slike rekker ? 

Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...

Jeg er eier av en 78 model Viksund 27 Columbie. Rekkene foran på båten kan ikke være laget av rustfrie rør. De er matte og grå nesten grønne og en "kornete" overflate.

Er det noen som har et forslag til løsning ?

Jeg har forsøkt å polere dem opp med Autosol men føler ikke jeg får den rette finishen.

Går det an å få tak i nye slike rekker ? 

Rekkene er laget av messing. Jeg ville vaska dem med svak syreløsning, begynn forsiktig. Jeg ønsker å kjøpe ei slik rekke for styrbord side, eventuelt begge. Eventuelt et par av annen type. Ring/SMS 976 70008.

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...
  • 11 måneder senere...
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...

@ Sunnmørsfjord

Jeg har sett bildene du la ut i februar 2019 før.Jeg har nylig fått en Columbi 27 med en 7 meter mast.

Storseil er på en Hi-Low Reefer og forseglet mangler.

Jeg ser etter størrelsene på seilene.

Teksten og tallene på bildene er uleselige.

Hvis du har et PDF-dokument med denne informasjonen, kan jeg da få en kopi på posten min (raevdw@gmail.com)?

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
RAE skrev On 25.8.2020 at 17.36:

@ Sunnmørsfjord

Jeg har sett bildene du la ut i februar 2019 før.Jeg har nylig fått en Columbi 27 med en 7 meter mast.

Storseil er på en Hi-Low Reefer og forseglet mangler.

Jeg ser etter størrelsene på seilene.

Teksten og tallene på bildene er uleselige.

Hvis du har et PDF-dokument med denne informasjonen, kan jeg da få en kopi på posten min (raevdw@gmail.com)?

Har du fått tak i seil?

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Vorrei acquistare una Viksund 27 Columbi con l' albero alto. Ne ho vista una in Finlandia che mi piace molto, ma sono schioccato dalla cuccetta di prua che è troppo corta e quella superiore è angusta: sembra di essere in un sommergibile !

qualcuno di voi ha trovato una modifica? almeno per arrivare ad una lunghezza di 1,85 metri.

Ciao a presto

Link to post
Share on other sites

Welcome to the forum. 
No, there is no automatic translation from Italian to Norwegian. But Google Translate is a handy tool…

 

Yes, agree that the lower bunk is short and the upper bunk, although being long (2m+ ?) is quite narrow.

One solution may be to lower the dining table and make the diner into a double bed. As far as I remember it would suit a person of 185cm. 

Finding a boat with the tall mast may be a challenge, I do not se them for sale very often.

Good luck!
 

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Palua skrev 23 minutter siden:

Io ho trovato una Viksund con l' albero che è lungo circa come la barca stessa dunque circa metri 8,5 : quello è l' albero alto?


Masten er nok lengre enn båten. Som motorseiler ble den levert i to alternativer:

 

- 17 kvadratmeter (sqm) seil og 400kg ballast

 

- 25 kvadratmeter seil og 1000kg ballast. 
 

Du finner noen rigg mål her:

https://baatplassen.no/i/topic/158650-viksund/#elControls_2250705_menu

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...