Jump to content

Prosjekt: "Jeg har en plan". Utvidet badeplatting på P35


REM

Recommended Posts

  • 3 år senere...

Hei REM.

 

Jeg har lest igjennom tråden din etter å ha funnet den etter litt research for montering av en plattformrulle på min egen båt, og må vel si jeg er vilt imponert over nivået på arbeidene du har utført og resultatet på prosjektet. Kudos!

 

Jeg drister meg til noen enkle spørsmål vedrørende plattformrulleløsningen din da jeg ikke er istand til å finne mye relevant informasjon ellers=(

Løsningen jeg er ute etter er eksakt den samme som du har installert. Dette skal monteres på en Regal 2750 som idag ikke er utstyrt med ankervinsj i det hele tatt.

Det jeg er litt usikker på er om det vil kunne medføre noen problemer med at ankeret under badeplattformen vil kunne ta nedi sjøen i fart å skade badeplattformen eller ankervinsjen som følge av dette...badeplattformen min er nok noe lavere enn din, jeg har ca 27cm frigang fra topp på plattformen og ned til vannlinjen når båten ligger stille. Har du noen mål eller bilder som viser hvor langt ned ankeret stikker fra plattformen?

Link to post
Share on other sites

Husker ikke avstanden desverre, men mener jeg har omtalt den i tråden ett sted. Ingen katastrofe om ankeret ligger og subber litt i overflate ved sakte gange egentlig. Går du i plan vil jo de fleste båtr heve seg og da vil du antagelig få klaring nok.

Ellers er jo en slik løsning med integrert rulle en renslig og diskret løsning. Eneste ulempen kan være problemer med tilgang hvis du får et "kranglete" anker og ved behov for spyling/rengjøring.

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Jeg kjøper syrefaste skruer fra Bulten i hele pakker på 100 og 200 til 1/10 av prisen til Biltema.

 

Hei REM, løfter denne gamle tråden.

 

Er det fortsatt mulig å handle herfra? Og er det mulig som privatkunde, eller bare som firma? Dessuten, snakker du om Bulten i Sverige, eller Bufab, Bulten i Norge?

Link to post
Share on other sites

Skruvar kan Du köpa på internet av olika leverantörer som ofta säljer styckevis och till rimliga priser.

 

Googla på den dimension och kvalitet Du önskar.

T ex http://rostfribult.se

 

Ibland är det bättre att utnyttja sådan service än att försöka hålla 'eget lager'

 

:smiley: :smiley: :smiley:

 

Jeg ser poenget ditt med å kjøpe det man trenger og ikke nødvendigvis ha "alt" på lager hjemme. Men en del av det mest kurrante vil jeg uansett ha. Hater å ikke komme videre med småjobber fordi jeg mangler et par skruer og muttre.

 

Jeg tok en titt på linken du la ut. De har godt utvalg, og det ser ut til at de sender raskt, men jeg synes prisene var veldig stive. Legger ut et par priseksempler.

 

m6x20.jpg

 

m10x100.jpg

 

a4_nylock.jpg

 

 

81 kroner for en M10 x 100 skrue og 42 kroner for en M16 skrue synes jeg er drøyt.

Link to post
Share on other sites

Litt av poenget var akkurat at det skulle være billig slik at man kan kjøpe opp et sortement med de mest brukte dimensjoner uten at det koster skjorta. Uvurderlig å ha litt rekvisita (for ikke å snakke om verktøy) for hånden når man holder på (men så er kanskje jeg over snittet "verktøyoman" :giggle: )

 

Om man sammenligner M10 skruen koster faktisk den fra BT mindre enn en femtedel. REM nevner tidligere at han har kjøpt skruer fra Bulten for 1/10 av Biltemapriser. Det skulle bli 1/50 av prisene fra rostfribult.se. Utvalget av skruer på BT synes jeg imidlertid som regel er for dårlig, så jeg gidder ikke handle skruer der. Har så langt kun handlet skruer på Proffpartner i Fredrikstad (Ahlsel nå). De får skruer fra Arvid Nilson.

 

Skruene jeg linket til er A4 roger-jo.

Link to post
Share on other sites

Roger och Komodo:

 

Ja Biltema är ju i regel svårslagna på de dimensioner som dom har i sitt sortiment så det kanske vore en ide att starta köpa lite grundsortiment av vad dom erbjuder.

 

Och givetvis Komodo, även jag har en sortimentlåda med /5 kg/ rostfria maskinskruvar (plus en annan låda med r/f självgängande skruvar).

 

Men ibland när man behöver en udda dimension så har det kännts ok att köpa från t ex 'rostfribult' eller andra.

Fördelen är ju att Dom inte har minimikvantiteter eller expeditionsavgifter som t ex Siefwerts Skruv i Stockholm.

Och levererar ganska snabbt.

 

:smiley: :smiley: :smiley:

Redigert av ebonita (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Hei

 

Ja jeg har en P 35 m hekk truster .

 

Har dessverre ikke bilder men det er lett monter på denne båten , du monterer nederst i V her er det et eget skott på innsiden som du gjør vann tett .

 

Tror Sleipler har ferdig tunnel som ikke krever oppstøtting av motor selvom denne kommer vannrett

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...