Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

Hadde vakt sammen med Kolbjørn i natt, i Knutvika båthavn. En glad gjeng båtfanter fra Sarpsborg og Skjeberg hadde "parkert" båtene sine på moloen/gjestebrygga og inntatt benkene utenfor vaktbua. De drakk rødvin, spilte litt musikk ("Tore Tang" ble en reprise :lol: ) de hadde god, men ikke sjenerende høy stemning, før de takket for seg og entret båtene igjen - og så ble det v e l d i g  stille. Noen svaner og ender var stort sett alt som rørte på seg ute. Det var en behagelig temperatur, vi gikk våre runder og avsluttet vakta med å skrive litt i protokollen, og så gikk hver til vårt. Takk for en god vakt :smiley:

(noe annet er at når jeg har mekka et bilde i Photoshop for å legge ut her på forumet - så blir de alltid så røde :sad: har admin/moderator et svar på hvorfor?)

1356 - Knutvika kl 01.00.jpg

jeg tørker ut på land....!

Link to post
Share on other sites

Har fått ny kalesje til min gamle Westbas. I den forbindelse bestemte meg for å sparkle gamle hull til knappene på rekkene og lakkere disse. Brukte bengalakk og etter litt prøving og feiling klarte jeg faktisk å blande til rett farge. Morro å prøve noe man aldri har prøvd før. Så nå er det bare å borre og skru på nye fester. God båt sommer til alle. 

IMG_20210616_170521.jpg

IMG_20210617_070426.jpg

IMG_20210617_160128.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

I dag ble opplagspressenigen over båten fjernet. Båten er ferdig sparklet og pusset. Opptil flere ganger. 

 

WP_20210629_09_43_38_Pro__highres.jpg.ec73e9b3173edbbce1b71052bef055c3.jpg

 

 "altera mulier" fikk bygget et garasjetelt over seg.  

 

WP_20210629_12_56_05_Pro__highres.jpg.eb14c71d78ddedc23a0d66392ac3a53c.jpgWP_20210629_12_59_11_Pro__highres.jpg.f0040c492421fc1b504181ee608713cc.jpg

 

 

WP_20210629_11_36_30_Pro__highres.jpg.d3cf1ffe8075f3c157c03eb36941e8bb.jpg

 

Gode hjelpere fikk servert pølser med tilbehør + pepsimax og annet å drikke.

 

WP_20210629_14_18_34_Pro.jpg.148861dfe1cad7f95cf5772bfd9450fa.jpg

 

- og da var jobben gjort :thumbsup::smiley:

 

Nå venter Priming og 3 strøk lakkering - alt over fenderlist. Etter det skal forpiggen restaureres. Hun får nok ikke vann under kjølen i år, men til neste år blir hun Oslofjordens vakreste QUINDE  :blush::clap::smiley:

 

 

 

 

 

 

 

 

WP_20210629_09_44_17_Pro__highres.jpg

WP_20210629_12_59_41_Pro.jpg

Redigert av altera mulier (see edit history)

jeg tørker ut på land....!

Link to post
Share on other sites

Var på tur i helgen til en kompis på Tysnes. Fiin tur og nydelig vær.

Dessverre ikke så hyggelig for en Buster som kom i godt driv innover. Tok innsiden av øyene utenfor(fegeleden går utenfor øyene), og smalt på grunn i god fart. Trist å se. Røk nok et girhus der i det minste....

Kompisen sa at under Tysnes-festivalen røk det minst 10 båter på grunn. Merkelig at ikke de skjærene merkes med staker.... ikke alle som er kjent og ser på kartet....

Link to post
Share on other sites

jerognal skrev On 30.6.2021 at 15.00:

Var på tur i helgen til en kompis på Tysnes. Fiin tur og nydelig vær.

Dessverre ikke så hyggelig for en Buster som kom i godt driv innover. Tok innsiden av øyene utenfor(fegeleden går utenfor øyene), og smalt på grunn i god fart. Trist å se. Røk nok et girhus der i det minste....

Kompisen sa at under Tysnes-festivalen røk det minst 10 båter på grunn. Merkelig at ikke de skjærene merkes med staker.... ikke alle som er kjent og ser på kartet....

jeg bor rett på oppsida av skjæra på innsida av holmene på Våge og har jaggu sett endel komme i god tru (og god fart) og pang -men her burde vert merka for årevis siden -men sto noe i lokal avisa her for noen uker sida  om at nå skulle komunale midler til merking settes av så spørs det når selve merkinga skal skje da

Redigert av jrr1969 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

jerognal skrev On 30.6.2021 at 15.00:

ikke alle som er kjent og ser på kartet....

 

Om en ikke ser på kartet kan en bare "ha det så godt", kynisk men slik er det. Skulle det stått en "pinne" på hvert skjær hadde det blitt merket på statsbudsjettet.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Støvsuget nær sagt over alt ombord med Beflexx sentralstøvsuger som jeg installerte siste uke. Installasjonen var enkel, og ved hjelp av ekstra rør og bend ble det riktig så bra mellom skottuttaket og sentralenheten. Genial fleksibel slange som tar liten plass, og er lett å oppbevare ombord. 

 

PXL_20210626_194430840.jpg.a8c96de87d3153efd7d07945bfdf60f8.jpg  

Redigert av Finn Master (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev On 1.7.2021 at 22.06:

Om en ikke ser på kartet kan en bare "ha det så godt", kynisk men slik er det. Skulle det stått en "pinne" på hvert skjær hadde det blitt merket på statsbudsjettet.

Enig i dette. Man kan ikke merke grunner med staker ut fra resonnementet at folk ikke følger med i kartet. 

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev On 1.7.2021 at 22.06:

Om en ikke ser på kartet kan en bare "ha det så godt", kynisk men slik er det. Skulle det stått en "pinne" på hvert skjær hadde det blitt merket på statsbudsjettet.

Føler at slike hendelser kunne vært unngått om man faktisk planla seilas før man la fra kai, og gjerne satte ut rute i kart / på plotter, og så forholdt seg mest mulig til denne underveis.

 

Det er godt mulig jeg er litt sær... 

Link to post
Share on other sites

Vedlikehold av dieselvarmer.

Den stoppet etter et minutt eller to i drift. Håper feilen var at det ikke kan ha vært gjort vedlikehold her på en god stund. Monteres tilbake i båten til helgen, så vi krysser fingrene for at den går som den skal nå :pray:

92A16D5E-05B0-412D-A7D5-68C997B3D63F.jpeg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...