Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

Idag har jeg vert på fisketur med båten, men det var lite fisk å få så det hele endte opp med hvalsafari i Gannsfjorden. Båten ble omringet av niser (tror jeg) i ca en time. Jeg talte minst sju stk, men det virket som om det var mange flere som kretset rundt båten, mange ganger helt tett inntil båten. En veldig flott opplevelse :yesnod:

Ikke godt å fotografere niser i fart med fotoapparat, men her er ett par stk.:

 

hvalsafari_10.04.10_004__redigert.jpg

 

hvalsafari_10.04.10_011__redigert.jpg

Redigert av Hafrsfjord (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I dag i det nydelige været har jeg innstallert den nye plotteren/ekkoloddet. Raymarine A50D.

 

Revet bort restene av flere svingere og støpt igjen alle hullene inder vannlinjen.....

 

Fått på plass stereo også :cool: Så nå blir det musikk på bølgan.

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

 

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Link to post
Share on other sites

I dag har jeg fortsatt monteringen av den elektriske lensepumpe, med Seaworld bryterpanel.

Monert nivåbryter, slik at vannet pumpes automatisk ut, hvis det under uheldige omstendigheter skulle komme vann inn i båten ved kjøring, i havn, eller værste fall om natten mens vi sover søtt etter noen kalde :cheers: ..zzZZzZZz.

 

img_0121.jpg

Link to post
Share on other sites

svært lite :-)

 

har hatt 3 fine turer i vestagder skjærgården de seneste dagende, har logget 20 timer.

siste tur var til søgne goe ny-hellesund, en deilig tur med en fin runde på bunkersanlegget på øya.

Traff faktisk mange hyggelige folk :cheers:

 

var nedi og testet tempen også, ræva

Redigert av Janoho (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I dag har jeg fortsatt monteringen av den elektriske lensepumpe, med Seaworld bryterpanel.

Monert nivåbryter, slik at vannet pumpes automatisk ut, hvis det under uheldige omstendigheter skulle komme vann inn i båten ved kjøring, i havn, eller værste fall om natten mens vi sover søtt etter noen kalde :cheers: ..zzZZzZZz.

 

img_0121.jpg

 

 

Håper ikke din diesel tank ligger i samme rom som den automatiske pumpen er motert. Er den det er det bedre med Alarm på laveste nivåbryter og auto lense bryter lenger oppe.

 

Kjedelig å våkne dagen etter med havna full av stinkene diesel. Bare noe å tenke på :cheers:

 

har vert borte et tilfelle der drenventilen på tanken var en liten kuleventil uten blindplugg og "mekanikkeren" hadde komt bort i ventilen og dagen etter var tanken tom :eek:

 

NB det var ikke min båt, men jeg har tatt hensyn til det.

Redigert av Ina II (see edit history)

Lindås sluser og Lindås kai

Finsk Stålbåt 57 for m 2x Iveco Aifo 8361 SM 21, Rana 17 m suzuki 25, Draco 25 TC AQAD40B/290dP, Flem 340 m/2x41P, "S/B Embla" 17' stortriss MK II. seilbåt med 4 sengeplasser, 04 Seadoo Sportster 150 m/155hk Rotax, Isy 370 m/Suzuki 4t 9,9hk. Hobby 430 M/Yamaha 30 4t, Rana 13. 71' Fjord Consul 26 m/2xB20, TD70, Mercruser 4,2L180HK

Link to post
Share on other sites

Glømte å skrive her igår ,men tar det nu jeg .Har pussa ned begge teakplatene på badeplattformen ,å olja dem noen ganger.Var så varmt å deilig ,at du kunne gått i bar overkropp i sola her idag . Idag søndag er det jo like flott vær kan det se ut som,så det blir vask å polering av flybridgen .Er planen da ,em det kan fort snu seg .

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...