Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

Fikk gjort ganske mye med båten(Rana 16 ht) min i går: Montert lensepumpe, montert badestige, støvsuget innvendig, montert brannslukningsapparat og lakkert bordet inni båten. Skal i dag lakke over alt av treverk og se hva mer som trengs før motoren blir montert. Motor blir forresten en splitter ny Honda bf 40 EFI :flag:

Link to post
Share on other sites

Etter at lørdagen ble benyttet til vårlige hageaktiviteter, var det i dag tid for avduking av båten, montering av nyvasket kalesje, diverse støvsuging og vasking ombord, samt avskraping av løst bunnstoff.

 

Vårstemning og mye folk og aktivitet på opplagsplassen.

Godt å være i gang igjen!

 

:seeya:

 

dsc03800.jpg

Link to post
Share on other sites

klatret opp, sett meg rundt, løsnet festene for presenningene, sendt dem ned på bakken, klatret ned, trukket presenningene ut på vegen, lappet huller, brettet sammen, fraktet dem hjem.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

I dag har jeg skjært ut hull, og montert gjennomføringen til den. elektriske lensepumpa.

 

Startet motoren for å sjekke om alt var i orden, og den startet på tredje forsøket, etter masse gløding,,,typisk BMC :rolleyes:

 

Også fikk jeg høytrykkspylet av mye bunnstoff, så da er det bare å kline på nytt til helga :smiley:

 

Sommer og sol :drink:

Link to post
Share on other sites

Har sittet godt tilbakelent i en fluktstol å sett på mens kona har polert og bunnsmurt

 

Hvordan får du til det? :eek::eek:

 

 

Jeg for min del var nedom en tur og skrudde på batteriladeren i dag. Thats it!

Redigert av index (see edit history)
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

I dag (og i går) har jeg ryddet ut alt rotet, fjernet alle de fæle 80talls-teppene som var overalt, plukket ut alt interiøret og spylet båten innvendig med høytrykkspyler og avfetting. Det ble et hengerlass med rot, uten alle putene og vegger o.l som er i teak og skal pusses opp igjen. Har også fjernet mesteparten av det elektriske anlegget og slikt.

Link to post
Share on other sites

Ja idag har jeg tatt av pressenningen, tatt av vinterkalesjen og satt på sommerkalesjen. Har brettet sammen pressenningen, brettet sammen vinterkalesjen, fått tatt ned stativ og ryddet alt opp på trevet med en gang og det var utrolig deilig :smiley: . Så nå er den klar for vårpuss.....(og til å med ryddig i garasjen :giggle: )

Link to post
Share on other sites

Tenkte jeg skulle bytte varmtvannslangene fra VV tank til blandebatterier. Hvert år i de siste åra har det kommet en del sorte partikler (gummi?) etter vinteropplag når vannet settes på. Jeg tror det er partikler fra innerdelen av dagens vamtvannslange. Fabrikken har bruk en rød slange sm er sort innvendig. Tror den er merket SP40 WATER AND AIR.

Nå jeg la opp en dusj akterut brukte jeg vanlig PVC slange til både varmt- og kaldt vann. Det har fungert fint, men tenkte å finne en slange som er spesielt beregnet for varmt vann. Har jo den sorte gummislangen som er på kjølevannsløyfen, men det er vel kanskje en annen type som er mer beregnet for "vanlig" varmtvann, noen som vet?

Link to post
Share on other sites

I dag: Starter med å samle alt av tau og vasket dem i en stor balje med milovann.

Åpent en ny flaske med Internasjonal cleaner og blei forbanna på at "noen" har gått med sko med sort såle frem til dekket. Fikk ikke av skiten og fant fram en flaske med biltema boatcleaner og flekkene gikk bort. Ble lykkelig...

Link to post
Share on other sites

Noen i Tr-heim som har ei Poppnagletang til 6,4mm popnagler å låne meg?

Jeg har en std poppnageltang som jeg tror ble kjøpt på Biltema i sin tid. Dersom denne kan hjelpe så få du låne den. Send IM i så fall.

 

Fikk i går grov-vasket båten utvendig. Har båtplass i Trondheim, noe som medfører adskillig med støv i og skitt i løpet av vinteren. Har ikke fått vann på båtplassen enda, men benyttet sjansen da vi lå i Vannvikan i helga. I tillegg blir det hele tiden gjort forskjellig småtteri når jeg er om bord, mesteparten er bagateller som jeg ikke kommer på i ettertid.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...