Jump to content

Ting som IKKE bør kjøpes på Biltema, Jula, Clas Ohlson o.l


FjordHT

Recommended Posts

Det finnes mange "billigbutikker" med mange bra produkter. Handler selv mye på biltema å er fornøyd med det aller meste. Uansett så blir det en aha-opplevelse i ny og ne, å man kommer over produkter som ikke burde vært solgt. Har to ting jeg har kjøpt på biltema som jeg vil fraråde alle:
1: Rustfrie karabinkroker. Hva er vitsen når fjær og splinter ikke er rustfrie? hadde 2 stk som jeg brukte i fjor, i år falt "hakene" av :headbang:
2: De hvite nivåbryterne for lensepumper o.l begynner å svikte PERIODISK etter kort tid. Monterte en slik i fjor, den funket bra kort tid, så begynte den å feile av og til, for så å ryke. Det samme opplever jeg nå etter kort tid med en ny.

Regner med andre har like advarende historier, å håper vi kan dele dem hær, så vi vet hva som ikke er til å stole på av disse "billigproduktene"

 

Kommentar fra moderator: Se også Ting fra Biltema som har god kvalitet
Link to post
Share on other sites

Jeg kjøper ikke tenningsdeler pga. en erfaring som riktig nok er med bil og for en del år siden:

Etter å ha byttet til fordelerlokk og pluggkabler fra Biltema på bilen holdt det ca. 5 km før bilen stoppet. Årsak: smeltet fordelerlokk pga. dårlig kontakt / overslag.

Fikk nytt uten diskusjon, etter noen måneder oppsto brann i motoren; brann startet i fordeleren... :headbang:

Link to post
Share on other sites

En kompis kjøpte impeller der, som holdt i 1 time. Resultatet var gåen topp...

Hadde håpet på mere saklige, detaljerte beskrivelser om konkrete produkter samt bruken.

 

Strekkavlasterene til "Feiltema" må ikke kjøpes! De tåler ikke strekk/belastning, tauverk og vann :wink::headbang: ...

 

Kjetil S

Har selv 3 slike fjæravlastere, fungerer utmerket, men holder nok bare 2-3 år regner jeg med. Litt mere detaljer rundt problemene samt hvilke produkt når det er flere hadde vært greit

 

 

Jeg tror det kan bli en del feil på denne tråden, da det for meg høres ut som en del av tilfellene allerede er feil fra kunde og ikke feil på delene.

 

Bernt

Ser hva du mener Håper folk kan rette seg litt inn slik at vi kan få en konstruktiv tråd. Vi har ikke bruk for en "biltema er bare søppel" tråd, slike meninger kan deles andre steder. Jeg VET det er mange bra produkter på biltema, det som er greit er å vite hvilke produkter som folk har dårlig erfaring med, og detaljer rundt dette.

 

De produktene jeg snakker om, har jeg konkret forklart hvilke produkt det er snakk om og hvilke problemer som oppsto under hvilke omstendigheter. Om noen kjøpte et dårlig skruvjærn for 10 år siden er lite relevant for denne tråden :yesnod:

 

Skal selv prøve den andre nivåbryteren de har, så får vi se om den er bedre :)

Link to post
Share on other sites

Strekkavlasterene til "Feiltema" må ikke kjøpes! De tåler ikke strekk/belastning, tauverk og vann :wink::headbang: ...

 

Jeg har et par av disse som er i bruk på tredje sesongen nå. Jeg ser ikke det aller minste tegn på at de ikke har tålt bruken så langt.

 

Ser hva du mener Håper folk kan rette seg litt inn slik at vi kan få en konstruktiv tråd. Vi har ikke bruk for en "biltema er bare søppel" tråd, slike meninger kan deles andre steder. Jeg VET det er mange bra produkter på biltema, det som er greit er å vite hvilke produkter som folk har dårlig erfaring med, og detaljer rundt dette.

 

Støttes 100%. Jeg handler en del på Biltema, men merker at jeg er ekstra nøye med å vurdere kvaliteten på varene etter beste evne før jeg handler. Bl a en del elektroverktøy i ultrabilligklassen jeg har sett på har ikke tålt den granskningen. Men så skal det også sies at de ikke er vanskelige å ha med å gjøre når du kommer tilbake og klager.

Link to post
Share on other sites

Kjøpte tennplugger til ein Honda av biltema for mange år siden. Holdt 13-14km. All kvit porselen var bortevekk rundt elektroden inni pluggene. Resultat blei havari. De har anna leverandør nå.

 

Utbedringslakk fra biltema frarådes. Stort sett bare løsemiddel, lite tørrstoff(må ha 10 strøk for å få farge) og holder ikkje vanntett slik ein forventer av spraylakk.

 

Opphengsdeler til bil(endeledd/opphengskuler/foringer osv) hadde tidligere dårlig gummi og sprakk opp etter 1 vinter. Kjenner ikkje kvaliteten på dagens gimmi på delene, då slike eksperiment blir for dyrt.

Link to post
Share on other sites

Kjøpte en 14,4 V batteridrill for tre år siden for å ha liggende i båten. Den er svak og tung. Holder igjen med hånden på 1. gear. Gjelder også ekstrabatteriet jeg kjøpte. Må ha tre timers lading og tåler ikke å stå for lenge. Min ti år gamle og egentlig utrangerte 9,6 V DeWalt er nå blitt båtdrill. Den er fremdeles sterkere og det til halve vekten.

Link to post
Share on other sites

Handler mye på biltema og er godt fornøyd. Det eneste jeg har dårlige erfaringer med er.

 

Turteller Diesel; Holdt 15 000km før den tok kvelden.

Håndpumpe til vasken i båten. Lekker vann i håndtaket, og den suger luft. Bruke opp tre på en sessong i båten. Kjøpte til slutt elektrisk pumpe på biltema som var meget bra.

 

Men det som er problemet med en slik tråd som dette er at biltema heletiden bytter levrandører til det som er billigst i innkjøp for dem. Så det som var i hyllene for et år siden kan være av helt annen kvalitet enn det som står der i dag.

Link to post
Share on other sites

Kjøpte bremseskiver til Nissan Primera for 3 år siden helt topp og mye biligere en både Nissan og Mekonomen, Kjøpte vhf virker helt fint, kjøpt masse håndværktøy helt topp , innpellere til Perkins 4,108 virker hvertfall i 2 år, ikke noe problemer.

 

Men har aldri kjøpt el-verktøy da jeg har vurdert dette for simpelt dårlig.

Bernt

Link to post
Share on other sites

Kjøpte 8mm besinslage på Biltema i vinter. Inneste laget med gummi sprakk opp på lags inne i slangen. Ytterste laget som er tynt, sprakk med påfølgende lekarskje. Hadde skiftet alle 8 mm slangene. Måtte skifte på nytt. Alle hadde blitt dårlige etter 3-4 mnd. Slangen var merket med Made in Germany Din xxxxxx som tilsier at den skulle tåle bensin og temp. Ble solgt som besinlange på Biltema. For å være erlig, tviler jeg på at det som var påstemlet er riktig.

 

Styr unna besinslange fra Biltema. Kan være farlig, spersielt på båt med innenbordsmotor.

Link to post
Share on other sites

Ja her var det mye negativt gitt! Har selv handlet mye på Biltema, og er stort sett fornøyd med alt jeg har handlet der! Mine fortøyningsdempere og fendre er nå 6 år gamle- og like hele. Noe som skriver her at de kjøpte tennplugger til dieselmotor på Biltema. Og dieselotoren havarerte. Tror de fleste dieselmotorer havarerer når man prøver å stappe tennplugger i de.... Den tida jeg kjørte Volvo 240, ble ALT av deler handlet på Biltema. Det være seg alt fra motordeler til understellsdetaljer. Alt var av god kvalitet. Er det noen som automatisk føler seg tryggere til havs ved å kjøpe dyre produkter på båtbutikker,må de få lov til det. Det er sikkert mye billigdritt å få kjøpt på Biltema, men den vurderingen må hver enkelt ta når de står å ser på varen.

Link to post
Share on other sites

I fjor kjøpte jeg en bensintank med grå bensinslange til jolle-motoren. I år når jeg skulle ta den i bruk var bensinslangen steinhård og nesten ikke bøyelig. Byttet denne i svart bensinslange, også denne kjøpt på Biltema. Spent på hvor lenge den holder når jeg ser erfaringen til andre lengre opp i tråden..

 

Handler mye på Biltema og er stort sett fornøyd...

Link to post
Share on other sites

 

Styr unna besinslange fra Biltema. Kan være farlig, spersielt på båt med innenbordsmotor.

Nå skal det også sies at en for 2 typer bensinslange på biltema, en billig type og en noe dyrere type som skal være godkjent for bl.annet bruk i båt. prisen er hva jeg synes å huske omtrent det dobble for denne. Hvilken type er det du refererer til?

Link to post
Share on other sites

Ja her var det mye negativt gitt! ... Noen som skriver her at de kjøpte tennplugger til dieselmotor på Biltema. Og dieselotoren havarerte. Tror de fleste dieselmotorer havarerer når man prøver å stappe tennplugger i de

 

Det han mente var nok at det var bensinmotor i bilen først, den hadde havarert :wink:

 

Ja. Den som gidder og lese innlegget ser at han kjøpte en bil med defekt motor som hadde havarert pga. billigplugger. Det i parantesen er en ekstraopplysning som sier at han fikk den billig (med havarert motor) og kasta inn en dieselmotor.

 

Jeg kjøpte en bil en gang med defekt motor (fikk den veldig billig og kasta inn en ny dieselmotor). Den hadde havarert pga tennplugger fra biltema. Innmaten i pluggen hadde ramlet nedi og skadet ventilene.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...