Jump to content

Dagens Finn, spesielle båtannonser (se 1. innlegg før du poster)


SamH

Recommended Posts

valvolainen skrev On 28.3.2021 at 20.55:

Kunne jo byttet til mindre unger istedenfor, eller beholdt de gamle.

 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=212844475

Herlig oppdaget 👍

 

Husker fortsatt en setning fra norskboken på barneskolen.

"Jeg snublet visst jeg sa føreren av en motorbåt som falt i vannet"

Gjett hvordan det var illustrert med en tegning 😂

D5L

Link to post
Share on other sites

Wow. 200.000 i påkost etter grunnstøting. Må ha smelt noe alvorlig når man må støpe ny baugpropell, få ny aksling, propell og ror... Virker slik på kvitteringene.

 

Har alt under har vært knust...?

Redigert av Grand Banks jr (see edit history)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

TrikkerN Lønning skrev 3 minutter siden:

Rart ikke forsikringen spanderte det første gang 😅

 

Kongemelding :lol: 

Men det jeg undres litt over er at slikt dekkes uten å mukke, mens når noen er uheldige med sjøvannsventiler som springer lekk, for ikke å snakke om bølgeslag som går inn i motoren som hos @Bjørn Løvjomås, da er det ikke måte på hvor vanskelig det skal være å få dekket skadene. 

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 1 time siden:

Kongemelding :lol: 

Men det jeg undres litt over er at slikt dekkes uten å mukke, mens når noen er uheldige med sjøvannsventiler som springer lekk, for ikke å snakke om bølgeslag som går inn i motoren som hos @Bjørn Løvjomås, da er det ikke måte på hvor vanskelig det skal være å få dekket skadene. 

Jeg kjenner ikke til hvordan dette har skjedd. Men på generell basis burde det kanskje vært noe fra trekk dersom man går på en skjær som er godt merket i kartet.

Link to post
Share on other sites

 

Komodo skrev for 2 timer siden:

Kongemelding :lol: 

Men det jeg undres litt over er at slikt dekkes uten å mukke, mens når noen er uheldige med sjøvannsventiler som springer lekk, for ikke å snakke om bølgeslag som går inn i motoren som hos @Bjørn Løvjomås, da er det ikke måte på hvor vanskelig det skal være å få dekket skadene. 

Hvis noe sier "bang" og det er litt olje og glassfiber på vannet er det nok enklere for forsikringsfolk med litt manglende kunnskap å forstå at det har skjedd en skade...

 

Ellers forfriskende ærlig annonse. Men et eksempel på noen som burde ha lagt ned noen timer i å få med seg en båtkyndig ut og få praktisk erfaring med båt. Synes synd på både dem og ikke minst barna. Dette kunne endt annerledes.

Link to post
Share on other sites

Apropos båtpriser, er det ikke litt i overkant - selv i år - å forvente over en million for en 2017 Ibiza811?

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=213382592

 

Edit:
Eller kanskje ikke, ser noen selger en Askeladden til 1,6. Men jeg klarer ikke å se at det er verdt det mtp. hva slags båter man får kjøpt til 6-900k.

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=170911623

 

Kunne jo f.eks. kjøpt denne og hatt en hel million til oppgraderinger og reperasjoner:

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=213329048

Eller, denne og hatt en halv:

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=213175833
 

 

Her må det være noe jeg ikke forstår, for det virker absurd at disse små Askeladdene og Ibizaene går for slike priser.

Redigert av Havelle (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Havelle skrev for 6 timer siden:

Apropos båtpriser, er det ikke litt i overkant - selv i år - å forvente over en million for en 2017 Ibiza811?

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=213382592

 

Her må det være noe jeg ikke forstår, for det virker absurd at disse små Askeladdene og Ibizaene går for slike priser.

 

Ibizaen er stor, den er rask, den er relativt ny og ikke minst er den norskprodusert :smiley:

Ikke akkurat noen gjennomsnitts Buster for å si det sånn. Og den ble tydeligvis raskt solgt :smiley:

Redigert av Teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Havelle skrev 15 minutter siden:

Som @Teerex sier ble jo båten solgt, så det er nok noe jeg ikke forstår :)

 

Det er mye i verden man gjerne ikke forstår. Men akkurat dette forstår jeg :giggle:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Bilde nr. 7 er av den typen som ikke helt får meg til å tenke på noe kjøp iallefall. Om det nå mot formodning skulle ha vært aktuelt :giggle:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

I havna mi hadde de kjeramikkglassene og potteplantene velta om det gikk en stor båt i leia!! :lol:

dette var noe av det værste jeg har sett!!  kan ikke være beregnet på å brukes på sjøen med bølger!? hvordan er det festet?

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Pushwagner drar iallefall opp prisen :giggle:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...