Jump to content

Sunseeker 62 Manhattan - tatt opp fra 107 meters' dyp


bliss X

Recommended Posts

ja da ser det ut som det endte slik jeg trodde! anken ble avvist!  Denne saken har vært veldig komplekst og det har vært vanskelig å skaffe bevis.. men det er en massse ting som skurrer og ting som er ganske usansynlige i denne saken.

Nå er ikke jeg så god på de juridiske uttrykkene her, men slik jeg forstår så ble de dømt på såkalt "indisierekke". Rett og slett så ble det vel så altfor usannsynlig at de ikke sank båten med vilje. Men mange langt mer alvorlige forbrytelser er blitt dømt på grunnlag av indisierekker. Tror ikke dette er spesielt.

 

Det spesielle her er vel at de ble frikjent i lagmannsretten da saken var oppe der første gangen. Denne frikjennelsen ble jo da også underkjent og saken kom opp på nytt.

Link to post
Share on other sites

Men jeg skal gi en liten en til sunseeker 62, nemlig at det slett ikke bare er skurker som har manglende tillit til systemet. Det gjøres dessverre veldig mye dårlig politiarbeid, og denne saken ser ikke ut til å være noe unntak i så måte. Dette rotet i Lagmannsretten er vel et godt eksempel på det. :confused: 

 

Men om disse gutta ikke hadde blitt dømt, og/eller om denne saken hadde sluppet til å Høyesterett, så hadde vel det heller svekket tilliten til systemet snarere enn styrket det. :ghost:  

Link to post
Share on other sites

Mange wannabees og besserwißere her.

 

La oss for en gangs skyld tenke oss at de to ER uskyldige, hvilket ikke kan utelukkes......

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Indisierekke er ikke bevis. Det som er vist til av "indisier" i "bevisrekken" virker heller søkt.

Hadde man funnet en hydraulisk saks i båten og eller et passende riss i røret som er et av indisiene hadde nok saken stil seg i et annet lys.

Dette virker "bestilt" av forsikringsselsakapet.

 

Mine 2 €.

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Kan vi avslutte denne tråden nå? Er lei av alle som vet best, båten sank, to stk ble dømt både i rettsvesenet og ikke minst her, så la dette være siste innlegg

er vel bare og la være og lese tråden vist du er lei..
Link to post
Share on other sites

Kan vi avslutte denne tråden nå? Er lei av alle som vet best, båten sank, to stk ble dømt både i rettsvesenet og ikke minst her, så la dette være siste innlegg

 Når man er båtvant og båtentusiast og har fått hjem sin drømmebåt, og holder på å slepe denne til hjemmehavn, blir så oppringt av sin samboer kone, og nevner ikke slepet med et ord.. ja da er det noe alvorlig på gang...  Dette er gutter som har vært med på litt av hvert tidligere også. Så jeg tror nokk rettsinstansene har tatt den rette besluttningen!!  Det var bra det ble en løsning på dette.. at dem er uskyldig har jeg liten tro på..

Mitt siste ord i denne tråden!!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Indisierekke er ikke bevis. 

Joda, mange er dømt i Norge på akkurat det. Du har selv linket til Orderud-saken. Alle de fire ble dømt med en indisierekke som bevis. Finnes mange slike saker. Øygard-saken er en annen. Antakelig er vel bevisene i de fleste overgrepssaker indisisier? Helt vanlig at folk dømmes med indisier som bevis så lenge disse er flere og sterke nok. 

Link to post
Share on other sites

De av oss som har hatt et "forhold til" norsk straffeprosess i noen år, tenker vel kanskje at det er lett for, når indisierekkene overanalyseres og hendelser og handlinger etterbedømmes, at man analyserer ut fra sannsynlighetsbetraktninger og formodninger og tilvante handlingsmønstre, heller ennå strengt vurdere om det foreligger rimelig tvil mht det faktiske hendelsesforløp. Det er en veldig lett felle å gå i når man skal sammenholde et hendelsesforløp ed "normalen". Dere som sitter kjepphøyt på deres hester i denne tråden får holde på håpet om at dere aldri vil møte behovet for å forklare hvorfor dere handlet som dere gjorde omkring en eller annen begivenhet. Det er ikke så enkelt som det høres ut ...

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Norge har vel en lite flatterende rekord i dette, det er vel det eneste eneste landet hvor noen er utsatt for dobbelt justismord, og hvor så mange, i forhold til antall alvorlige straffesaker, er dømt nettopp på indisierekker uten håndfaste bevis.

 

Hvorvidt denne Sunseekeren er svindel eller ikke, får vi vel aldri vite, men dommen er etter min mening fremdeles feil, det er alt for mye rot og påstander til å si sikkert hverken det ene det eller andre.

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Norge har vel en lite flatterende rekord i dette, det er vel det eneste eneste landet hvor noen er utsatt for dobbelt justismord, og hvor så mange, i forhold til antall alvorlige straffesaker, er dømt nettopp på indisierekker uten håndfaste bevis.

 

Kraftige påstander, men har du noe hold for disse? Sånn rent faktisk mener jeg!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Kraftige påstander, men har du noe hold for disse? Sånn rent faktisk mener jeg!

 

 

Orderud dommen er vel strengt tatt en dom kun på indisier, ingen tilståelser for de fleste eller mordvåpen osv... 

Link to post
Share on other sites

Dere som sitter kjepphøyt på deres hester i denne tråden får holde på håpet om at dere aldri vil møte behovet for å forklare hvorfor dere handlet som dere gjorde omkring en eller annen begivenhet. Det er ikke så enkelt som det høres ut ...

Det ville nok foreløpe aldeles annerledes for absolutt alle andre, å surre seg inn i en slik rekke av tilfeldige uheldigheter lar seg neppe gjøre særlig ofte. Neppe noen, hverken sympatiske eller andre på kjepphøye hester trenger å bekymre seg for dine trusler.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

(...) Dere som sitter kjepphøyt på deres hester i denne tråden får holde på håpet om at dere aldri vil møte behovet for å forklare hvorfor dere handlet som dere gjorde omkring en eller annen begivenhet. (...)

Godt sagt. I tillegg får resten av samfunnet håpe at representanter for denne skråsikre bedrevitermobben aldri slippes løs som lege dommere i norske straffesaker, idet mange av resonnementene (og da bruker jeg ordet i sin aller videste forstand) som presenteres inneholder mange av justismordets ingredienser.

 

I tillegg mener jeg fortsatt at HRs oppheving av lmr første dom kanskje må ses som en i realiteten uhjemlet overprøving av skyldspørsmålet, og således problematisk ifht EMK.

Link to post
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...