Jump to content
Marwin

Snø, sa du?

Recommended Posts

Marwin   
Marwin

Spadde av 65 cm snø fra terasse og altan i går. Halvmeter nr. 2 er på vei ned NÅ. (Finns det noe mere "u-produktivt" enn å måke?) :nonod: (Det måtte i så fall være å stadig øse en lekk båt, uten å gjøre noe med lekkasjen) :lol:

Bra Hardy-en står under tak...

Enda godt at det ikke er så kaldt som hos Lars H.. (Bare 2-3 minus i Trondheim.)

ok67   
ok67

Enkelte ganger kan man lure på hva det er som har fått oss til å bosette oss på et slikt sted .....  :lol: :lol:

Marwin   
Marwin

Enkelte ganger kan man lure på hva det er som har fått oss til å bosette oss på et slikt sted .....  :lol: :lol:

Nope! Bedre med litt snø enn 19 minus!!

Og for å "piske opp stemningen": Ref. Bastesens kommentar om 5 cm snø i Oslo... :cool:

TMe   
TMe

Snø er herrens straffedom og noe man godt kan klare seg uten. Jeg foretrekker helst at det er mildt og oppholdsvær.

JanS/EIR   
JanS/EIR

:confused:

Sa du snø, Marwin? Kom akkurat hjem fra havna. Gygra stakk nok 6-7 cm dypere enn hun gjør til vanlig, det skulle tyde på vel et tonn snøvekt som ble fjernet. Først gårdplass og oppkjørsel, deretter båten -- puh!! Enig i at dette er ganske meningsløst arbeid, men.....

Storparten av båtene i vår havn lå urørt, både åpne og lukkede båter. Kanskje lurt å ta en tur med spade og kost?

( Ligger fortsatt på din plass, Marwin! :yesnod: Foreløpig er det ikke mange som har tatt opp.)

mvh

Jan S

Marwin   
Marwin

:confused:

Sa du snø, Marwin? Kom akkurat hjem fra havna. Gygra stakk nok 6-7 cm dypere enn hun gjør til vanlig, det skulle tyde på vel et tonn snøvekt som ble fjernet. Først gårdplass og oppkjørsel, deretter båten -- puh!! Enig i at dette er ganske meningsløst arbeid, men.....

Storparten av båtene i vår havn lå urørt, både åpne og lukkede båter. Kanskje lurt å ta en tur med spade og kost?

( Ligger fortsatt på din plass, Marwin! :yesnod: Foreløpig er det ikke mange som har tatt opp.)

mvh

Jan S

Tenkte jeg skulle sende deg en saftig regning på leie  :yesnod: men vurderer heller å sette bort snømåkingen til deg :cool:

(Obs.: 60 kvadrat terrasse, 15 kvadrat altan, 300 kvadrat gårdsplass OG 35 meter kjørevei...) :rolleyes:

Scand_550   
Scand_550

Var nede å måket av båten i går.

Var nok mere snø enn jeg hadde forestilt meg.

etter å fått fjernet snøen ser jeg det at kalersjen har fått

to revner på ca 15 cm  :headbang: :headbang:

Noe så unødvendig.... :cryin:

har vært opptatt med oppussing av hus i det siste

så båten har desverre ikke fått den oppmerksomheten

den fortjener.

Er forbanna på meg sjøl for det.  :sad:

har vært å måket i kveld. snør godt ennå.

Er heldigvis meldt mildere over helgen så da blir det vel regn.

Moralen er : Måk ti ganger for mye enn en gang for lite..

God helg

ok67   
ok67

Nope! Bedre med litt snø enn 19 minus!!

Må si meg enig i det, men aller helst ønsker jeg stabilt vintervær med en 3,4,5 minus og oppholdsvær.

Og for å "piske opp stemningen": Ref. Bastesens kommentar om 5 cm snø i Oslo... :cool:

Her på Ugla øverst på Byåsen i Trondheim er 5 cm med snø å regne som oppholdsvær......

Verrie   
Verrie

Huff så leit, nesten synd å berette om min dag da  :confused:

Var på plass i båten ca 0830, åpnet opp kalesje med det samme, da morgensolen skinte på båten. Tok ca. en halv time før der var såpass god temperatur inni der at jeg måtte hive jakka, selv med fortsatt åpen kalesje  :cool: :cool:

Klokken 15.00 var dagen over i båten, og måtte da faktisk ta på meg jakka igjen.

Jammen er jeg glad for å bo på sørlandets perle  :wink: , ikke for kaldt, og der er heller ikke snø :wink:

Ha en fortreffelig helg alle sammen :cheers:

Marwin   
Marwin

Bare vent, Perlen. Det kommer nok 5 cm snø til deg også snart, og DA står både Grimstad og resten av Sørrlandet i "sju stein", tenker jeg :rolleyes:

Verrie   
Verrie

Bare vent, Perlen. Det kommer nok 5 cm snø til deg også snart, og DA står både Grimstad og resten av Sørrlandet i "sju stein", tenker jeg :rolleyes:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Jo det gjør nok det, men du verden å jeg koser meg om enn så lenge......

Utfra værmelding blir det tilsvarende dag i morgen også  :cool: :cool:

Marwin   
Marwin

Utfra værmelding blir det tilsvarende dag i morgen også  :cool: :cool:

Jadda, bare kni det inn :headbang::cryin:

jorhei   
jorhei

Her innerst i Bunnefjorden er det allerede en god del is på vannet, og det har snødd en 10 cm og mer snø er visstnok i vente.

Marwin   
Marwin

Litt snø og is her også :cryin:,men en tur må man jo unne seg i solen :cool:

Ser ikke ut til at det er så mye snø på land??

Tok andre-omgangen med snøskuffling nå (Jan kom ikke). Så da unner jeg meg en  :drink::cheers: eller 2 :yesnod:

ok67   
ok67

Ifølge værmeldinga på adressa.no skal det bli -7.9 på tirsdag og +6.3 og regn på onsdag. Her er det bare å gjøre klar strøsanden.   :headbang:

Marwin   
Marwin

Ifølge værmeldinga på adressa.no skal det bli -7.9 på tirsdag og +6.3 og regn på onsdag. Her er det bare å gjøre klar strøsanden.   :headbang:

Å svarten, da kunne jeg ha spart meg hele måkkinga og latt Værgudan fikse resten??

John_Kr   
John_Kr

Å svarten, da kunne jeg ha spart meg hele måkkinga og latt Værgudan fikse resten??

Slik gjør jeg det bestandig, når våren kommer så har jeg spart mye arbeid.  :lol: :lol:

Kjelli   
Kjelli

Har også måket i dag, tror faktisk der er nesten 6 cm snø her nå. :wink:

mvh

Kjelli, som ikke er vant med store snømengder.

Sydvesten   
Sydvesten

Har forløpig sluppet unna snømåkingen, men vi hadde en fin tur på sjøen i går formiddag. Kikket på Offshore 1 race her og Gjelsten vant som ventet.

Været var ikke så aller værst heller.Garmin viste 29.7°C i sjøen da vi ankret opp ved en sandbanke, tror ikke dette apparatt viser rett, det føltes ikke som om det var mer en 25-26°, var jo svinekaldt når man gikk ut i. I luften var det kun 31°C, det ble tid en duggfrisk Forster's  :drink: eller var det to.

Må nok innse at vinteren er på vei også her.

bjaas   
bjaas

Ikke helt samme temperarurer som i Gulfen, men en fordel med Sørlandet er at det meste av snøen kommer ferdig måket. Sist vinter tror jeg at snøskuffa var i bruk tre ganger. Hvorfor den heter Sørlandsskuffe skjønner jeg ikke!

(Jeg har sett bilder av Kvadraturen med to meter snø, men det var før vi kom på å fjerne ozon-laget.)

:cool:

JanS/EIR   
JanS/EIR

:smiley:

Marwin: I morgen skal jeg på jakt etter en god og pent brukt snøfreser ( angina og manuell snøskuffe er ikke noen god kombinasjon!)

Sydvesten: Har du et lite gjesterom der nede? Vi har fått nye 15 cm i natt og det laver ned fortsatt.

mvh

Jan S

Söderberg   
Söderberg

Hei Norge, :flag:

Var på Øresund igår middag og tog disse billeder af et snevejr på vej mot hjemme havnen Rungsted vest for Veen:

Fra disse billeder blev taget (med min Sony Ericsson 700i mobiltelefon) gik der bare 10 min. så var vi indhyllet i sne og hagl.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Ville bare dele denne oplevelse med andre som sætter pris på havet på denne årstiden.

PS: hvis man snudde kameraet 90 grader fik du denne udsigten:

Bilde

Herlig vinter på vej til Danmark også :flag:

//Anders

Marwin   
Marwin

:smiley:   Marwin: I morgen skal jeg på jakt etter en god og pent brukt snøfreser ( angina og manuell snøskuffe er ikke noen god kombinasjon!) mvh  Jan S

Uten freser´n hadde jeg tatt reper´n! :yesnod: Har en 10 Hk Briggs&Straton som gjør det meste på bakkenivå, men savner en kjekk liten bærbar en til å slenge opp på terassen!!  Forslag?? :confused:

JanS/EIR   
JanS/EIR

:sad:

Sitter akkurat og lurer på om det ikke ble annonsert  for noen el-drevne lettvektere i fjor vinter. Var det på OBS-bygg montro? Kunne vært grei på terrassen din kanskje?

mvh

Jan S

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn