Jump to content

Da ble skuta mi ein ubåt


Geir Hel

Recommended Posts

xx xxxxxx x xx xxx xxxxx xxxxxx xxxx xx xxxxx xx xxx xx xxxxx xx xxx xx xxxx xxx xx xxxx xx xxxxxxxx xxxx xx xxxxxxx xxx xxxxx x xxxxxxxxx xxx xxxxxxxxx

 

xxxxx xxxx xxx xxx x xxxxxx xx xx xx xxxx xxxx xxx x xxxxx xxxx

 

Ps: Jeg er ellers en sindig mann men dette irriterer meg :headbang:

 

Kommentar fra moderator: Personangrep slettet.

 

 

Glad eg ikke har sett hva som ble skrevet her. Takk moderator..

Kan jo si såpass at etter å ha handlet mat for 1 uke så har eg 200 kr igjen som skal rekke te buss å det ein ellers har lyst å bruke pengene til. Så 42 kr pr dag i busspenger å folk som ikke dukke opp. Så er det ikke mye eg får gjort på ein uke.

Er blitt synsa om at di som vil sette penger i ein konto. Men det vil eg ikke på ein båt som ikke er verd det. (selv om det liksom sko vær hytta mi)

Håpet eg sko slippe å fortelle om økonomien min. Har brukt 60 kr på 3 ruller teinetau, å på di 60 kr fikk eg løfta båten akter før rekka røyk.

Hadde eg vært mere effektiv å hatt medhjelper hver gang eg va med båten så kansje hadde båten letta så mye at eg kunne slept den vekk for 60 kr.

Skal prøve å få gjort noe di nærmeste dagene. Har tidevann og dagslys som må klaffe, ikke lett med di 3 bussavgangene som også må klaffe

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Geirs egen kommentar om gåen gnist kan sikkert virke litt provoserende. Noen kan kanskje tro at han ikke bryr seg.

 

Men det er ingen enkel jobb å få opp den båten alene uten ressurser. Ikke umulig, men ikke enkelt. Og det er ingenting som tar motet så effektivt som et skikkelig tilbakeslag. Geir trodde han skulle komme videre med hjelp av en dykker, så ble det ikke noe av.

 

Det kan sikkert også føles litt personlig kjedelig med så mange lesere men ingen som i praksis hjelpe. Men ikke ta det personlig, mange bor vel som meg ganske langt unna. Og prosjektet er litt komplisert/ krevende/ stort og kan nok derfor også være litt avskrekkende (ingen vits å komme å se på litt for så å dra hjem igjen).

 

På motsatt side; den som klarer å bidra til å løse dette gjør noe godt for miljø/ tilgang til bryggen, en gammel båt og en båteier. Vil få masse PR/ reklame/ anerkjennelse. Veldig mange leserere innen båtnorge her.

 

Angående å få stropper/ tau unde båten. Kanskje litt skeptisk til det med pinne (kaldt å bade nå..), man dersom man ovenfra drar et tau frem og tilbake under bunnen vil man kanskje kunne "skjære" seg lang nok i leira/sanden innunder kjølen?

 

Håper Geir får gnisten/ motet/ fokus tilbake og da får han nok skuta opp :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Angående å få stropper/ tau unde båten. Kanskje litt skeptisk til det med pinne (kaldt å bade nå..), man dersom man ovenfra drar et tau frem og tilbake under bunnen vil man kanskje kunne "skjære" seg lang nok i leira/sanden innunder kjølen?

Har tenk om eg skal forsøke på det. er steinbunn men kan være heldig.

Gnisten kan plutselig dukke opp selv om dette møtte meg i dag..

 

img_20111117_154216.jpg

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Hvorfor er du så imot en liten kronerulling da Geir..? Er jo god norsk sjømannsånd å hjelpe hverandre når nøden er som størst :flag_bp: Bidrar mer enn gjerne med f.eks. 200kr jeg, og sikkert flere med meg :thumbsup:

 

Er liksom at plutselig så havne båten på dypere vann så problemet er borte vekk. Mye derfor eg er imot det..

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Du gikk tidlig i mot kronerulling, men det var ganske åpenbart at det skortet på penger. På tide å innse realiteter og ta i mot litt kronasjer så lenge du ikke bor i sentralområdet for gode praktiske hjelpere her.

Rogaland, hvor er dere?

Bidrar med en vinflaske, i rene blanke mynter.

Se nå få slengt opp en kontonummer her, da!

Link to post
Share on other sites

Er jo en mulighet, men om du tilkom middler såpass at det kunne gjøres et hederlig forsøk med innleid redskap/hjelp..? Hadde ikke det vært no ? :seeya: Eller er du redd for å drekka dem opp istedet? :drink:

 

Hehehehe for noen år siden så hadde eg kansje det. Men tenk kor fristende det hadde vært å kjøpt seg flatskjerm eller bet noen regninger

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Foreslår at du tar en telefon til Westcon, legg frem problemet og spør om hvor mye de skal ha for sende bort arbeidskatamarenen sin Bob som har en krane som burde være stor nok til å lette den opp i lensenivå. Når du har fått en timepris på leie av passende båt er det litt lettere å samle inn et kronebeløp.

 

Ta også kontakt med det lokale brannvesenet og spør om de kan bistå med lensing når den er kommet i overflatemodus.

 

Lykke til

Link to post
Share on other sites

Ok, da er eneste mulighet båt/lekter med kran.

Som nevnt er jeg redd du må glemme muligheten til å få den opp kun ved hjelp av luftfylte kanner etc.

Du kan få den opp til overflaten slik at den kan slepes hvis det er et bedre egnet sted i nærheten, men ikke høyt nok til at det er mulig å lense.

 

Er ikke helt enig...Løftes båten nok til at de kan dras en hel pressening under båten ( gjerne den billigeste som finnest), med alle ender over vann , er de bare og lense. Vann ut , og ingenting inn. :cheers_wine:

 

Hadde eg vert 50 mil nærmere skulle eg hevet denne båten til deg Geir.

 

Lykke til videre.

Link to post
Share on other sites

Ta en prat med Westcon. De trenger litt positiv omtale, og de har utstyr til å berge båten. Og, de bruker jo sporadisk denne kaien selv, som nå er blokkert av "ubåten".

Lensing: Snakk med Brannsjefen i Ølen ( Oddvar Krakk) Han er skøyteeier selv og kan hjelpe deg.

Brannstasjonen ligger bare 2-3 hundre meter unna!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...