Jump to content

Da ble skuta mi ein ubåt


Geir Hel

Recommended Posts

Lev ut drømmene før det er for sent! :thumbsup:

 

 

Dette angrer døende på ved livets slutt

 

Det er ikke de materielle ting som opptar folk på på dødsleiet.

Australske Bonnie Ware jobbet i flere år med å ta vare på pasienter som hadde få uker igjen å leve.

Erfaringene hennes resulterte i boken «The Top Five Regrets of the Dying - A Life Transformed by the Dearly Departing», som handler om hvordan hennes eget liv ble forvandlet gjennom innsikten i hva de døende angret på i livet, skriver den britiske avisen The Telegraph.

 

 

Dette er de fem sakene pasientene angret oftest på på dødsleiet:

 

1. Jeg skulle ønske jeg hadde hatt mot til å leve et liv tro mot meg selv, ikke det livet andre forventet av meg.

Dette var det de døende oftest angret på.

- Når folk innser at livet deres snart er over og ser klart tilbake på det, er det lett å se hvor mange drømmer de ikke har forfulgt, sier Ware.

 

2. Jeg skulle ønske jeg ikke hadde jobbet så hardt.

Ifølge Ware var dette noe alle de mannlige pasientene sa. De skulle ønske de hadde brukt mer tid på barna og partneren. Også noen kvinner snakket om dette, men ettersom de fleste var fra den eldre generasjonen, hadde mange av dem vært hjemmeværende.

 

3. Jeg skulle ønske jeg hadde hatt mot til å uttrykke følelsene mine.

Mange har undertrykt følelsene sine for å unngå konflikt med andre. Ifølge Ware resulterte dette både i at de aldri ble den personen de hadde potensial til å bli, og at de utviklet sykdommer knyttet til bitterheten de bar på.

 

4. Jeg skulle ønske jeg hadde holdt kontakten med vennene mine.

- Ofte ville de ikke innse de store fordelene ved gamle venner før uken før de døde og det umulig å spore dem opp. (...) Alle savner venner når de er døende, sier Ware.

 

5. Jeg skulle ønske jeg hadde latt meg selv være lykkeligere.

Ifølge Ware ble denne angeren uttrykt overraskende ofte.

- Mange innså ikke før slutten at lykke er et valg. De hadde fastnet i gamle mønstre og vaner. (...) Frykt for forandring fikk dem til å late som de var fornøyd, mens de dypt inne i seg lengtet etter en skikkelig latter og å ha morsomheter i livet sitt igjen.

 

kilde: http://mobil.abcnyheter.no/livet/2012/01/31/dette-angrer-doeende-pa-ved-livets-slutt

Redigert av blacki (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ingen som helt vet hvorfor den båten gikk ned, er søskenbarnet mitt som er eieren og han hadde ingen ideer om hvordan. plassen båten lå er inne i ein forholdsvis rolig og avskjermet fjord.

Båten var fortøy til arbeidslekteren og ingen plass den kunne hekte seg fast.

Redigert av SandvikAC25 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I så fall må man spørre seg hvorfor man ikke tar båten på land når man åpenbart ikke klarer å ta vare på den på vannet. Håper dette er en misforståelse. Han var jo ute og kjørte med den for to dager siden.... ??? Ifølge annen tråd ihvertfal.

Redigert av Møkkalasset (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Du tar ganske store ord i din munn med å påstå at Geir ikke kan ta vare på båten sin. Slik oppgulp synes jeg du kan spare deg for. Om noe hadde skjedd med din båt som førte til et havari og at den sank, så betviler jeg sterkt at du hadde likt at du ble betegnet på den måten. Trenger ikke nødvendigvis å ha noe med vedlikehold å gjøre dette her. Ja, jeg er fullstendig klar over at dette er båt nr. 2 på kort tid som har gått til bunns, men å påstå at han ikke klarer å ta vare på båten sin er direkt ufint i mine øyne.

Link to post
Share on other sites

Hadde kjøper på plattgatteren,men før eg selger noe så vil eg være sikker på at motoren fungere som den skal, så eg fikset oppi diesel leksasjer å alt var gullende reint, manglet bare nye glødeplugger som eg tok ut i går for å bestille nye. Eg har desverre ikke fulgt med på yr.no i det siste for det har vært fralandsvind i flere uker. Var grapse sjø i gårkveld,bølger høyere enn båten og fjære. Vil ikke ha medlidenhet eller trøst, dritt surt er det,og fjerne den i det skjulte

Link to post
Share on other sites

Vil ikke ha medlidenhet eller trøst, dritt surt er det,og fjerne den i det skjulte

 

Jeg tror vel ikke du vil få all verdens mye av noen av delene...

Det er kanskje ikke meningen at du skal ha båt?

 

Du har ihvertfall min medfølelse, for det må være noe så inn i helsike flaut at nr.2 går ned rett etter at den første ble hevet :crazy:

Link to post
Share on other sites

Nå vet ....nei...no veit æ f***n ikke ka æ ska si om d her......syns dette her er bare trist...å ihvertfall ikke noe vits i skyte eller henge den som allerede streve med å reise seg etter første havariet....ligger plattgatteren på havets bunn nå da Geir eller fikk du lurt den opp i fjæresteinene før det ble ubåt2?

Link to post
Share on other sites

Var grapse sjø i gårkveld,bølger høyere enn båten og fjære. Vil ikke ha medlidenhet eller trøst, dritt surt er det,og fjerne den i det skjulte

 

 

Kløp seg nok ekstra i armen bryggeier og kommune for å sjekke om de faktisk drømte vil jeg tro :rolleyes:

 

Håpe den ligger bedre til enn forrige båt da , men regner med at denne er forsikret av klokskap så da skulle heving uansett gå greit denne gangen... :thumbsup:

 

kjedeligt men løser seg nok greit...

Redigert av bukt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...