Jump to content

Da ble skuta mi ein ubåt


Geir Hel

Recommended Posts

Nå synes jeg synd i deg,Geir.Håper det ordner seg uten for mye styr.Du kan vel regne med at du har hatt din del av uflaks for en stund,så se lyst på det.Kunne kanskje hørt om forrige hevefirma kunne ta det som en reklamasjon,eller kjefte litt på dem og si at de hevet feil båt sist?

Redigert av cosmic (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vi håper på noen bilder Geir!, leit med båten. Men som sagt det var jo en underholdende og hyggelig tråd sist, håper det kan bli det denne gangen også. Noen Winkelanker kommer sikkert denne gangen også for å kritisere oss som ikke har råd til å sette Princessen på service på Homlungen Marina.

Link to post
Share on other sites

Vet du hva tørrvekta på båten er eller? Husker ikke helt hvordan land siden så ut der båten ligger. Er det feks mulig å rygge en ruskete opplagshenger uti vannet der? Håper vi får lov til å følge fremdriften denne gangen også. Denne gangen er det vel forhåpentligvis ikke så store krefter som skal til for å løfte den opp til vannflaten.

Link to post
Share on other sites

Så du la den med baugen inn før nordavinden slo til? . Er nok det som har senka den.

 

 

Måtte snu den siden eg ikke kommer ombord på fjæra sjø (må bruke stige)

Å som sagt eg har ikke fulgt med på yr.no Flytter båten når det blir meldt frisk bris. Har jo vært fralands vind i flere uker så eg ble mindre flink te å sjekke været hver dag.

Link to post
Share on other sites

Rukket å tenke noe på hvordan du skal gå frem? Binde fast tauene i bilen og slepe den inn til brygga og ta det derfra? Eller var det noen fjære muligheter hvo rdu kan slepe den over overflaten ved å dra den på bunnen/rundstokker inn mot land. Får du baugen høyt nok og sikra så trenger du bare å løfte den litt i rumpen og så vips er det en båt igjen.

Link to post
Share on other sites

Hvor finner dere de høyoppløste bildene? På min Google og Gulesider er jeg ikke i nærheten av oppløsningen du har på det bildet der. Må innrømme at jeg kommer til å følge denne tråden med stor interesse. Alltid morsomt når folk gjør ting med enkle midler. På en såpass liten båt kan det hende du kan få en del hjelp av å lage noen fattigmannskraner ( 2"4" trekanter)

Link to post
Share on other sites

Bør ikke være vanskelig å heve denne med litt hjelp. Har lest tidligere i tråden at du har våtdrakt. Et kjapt fridykk ned og tre en stropp/et tau under skroget, evt. feste det i akslingen slik at du har en stropp på hver side av akterenden å løfte i. To kompiser i båt klarer da normalt å løfte hekken opp fra bunnen hvis de står i en båt. Surr fast til hjelpebåten, så drar du båten forsiktig inn tl brygga med fanglina. Gjerne med bil. Så er det bare å stramme opp til ripa ar klar av vannet. Deretter pumpe for harde livet mens tauene/stroppene gradvis strammes inn. Vips så flyter den. Motorjobb next.:smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...