Jump to content

Da ble skuta mi ein ubåt


Geir Hel

Recommended Posts

Opptil flere ganger har tankene flakket omkring det temaet om at "han driver ap med oss".

 

 

Kan ingen gi denne mannen en ekte Ubåt?

 

KAT

 

Har selv tenkt tanken at dette kan da ikke være mulig?

 

Ikke gi mannen en ekte ubåt for da vil han jo sannsynligvis legge den på land ved et "uhell" og prøve å få den på vann igjen med en trehjulsykkel og en pose ballonger!

Link to post
Share on other sites

Er det den store mobb-den-som-ligger-nede-dagen idag? Fy f... for idiotiske uttalelser. Bidra heller med noe konstruktivt enn å rakke ned på Geir. Desverre så har dette skjedd igjen, og Geir har uttalt at han er aleine om dette. Still heller opp og hjelp han enn å sitte i godstolen og komme med oppgulp.

BOAT = Bail Out Another Thousand

Link to post
Share on other sites

Var uti i ca 1 time med den lekk tørrdrakta. Aldri frøse så mye i mitt liv, huden var rosa

 

Men eg gir meg selv 1 time i tørrdrakta imorgen før eg tilkalle dykker, så får me se ka som skjer..

 

Noen som har telefon nr, til Geir bør ringe og høre hvordan det står til.

Istedet for å presse han til dette gale stuntet med å dykke alene........GalSkap...

 

 

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Bidra heller med noe konstruktivt enn å rakke ned på Geir....

 

Still heller opp og hjelp han enn å sitte i godstolen og komme med oppgulp.

Geir fikk et meget godt råd av Skøy i innlegg nr 106. Når han ikke fulgte dette rådet, som virker at kommer fra en med erfaring, så er det ingen vits i å komme med flere forsalg.

 

Når det er sagt hadde jeg gjerne stillt opp på en dugnad dersom dette hadde vært i nærheten av Hvaler :yesnod:

Noe sier meg at det ikke bare er gode råd på et forum Geir trenger, men snarere noen som kan ta hive noe utstyr i bilen og svinge seg rundt.

 

on så var,hadde den gjerne flottnet

Dagens :lol:

Redigert av Komodo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ser (U)båten ligger for salg på fjesboka, så kanskje han selger den som ubåt og ikke ett "smykke" slik den er omtalt på fjesboka :smiley:

Ser han ikke har vært aktiv her på denne tråden eller fjesboka på en stund, så blir vel ikke like god info og oppfølging som sist, dessverre.

Når det er sagt, så er det utrolig at en person kan være SÅ uheldig som dette, og når man da også tenker på at skute nummer 2 ligger på bunnen og ser hvor lang tid det tok med forige "ubåten", så skal det bli spennende å følge denne tråden videre.

Ha en fin dag

Link to post
Share on other sites

Ser (U)båten ligger for salg på fjesboka, så kanskje han selger den som ubåt og ikke ett "smykke" slik den er omtalt på fjesboka :smiley:

Ser han ikke har vært aktiv her på denne tråden eller fjesboka på en stund, så blir vel ikke like god info og oppfølging som sist, dessverre.

 

 

 

Tatt å fjerna den på facen,da salg ikke er aktuelt lenger :giggle:

Eneste som er nytt er den er 2 meter lenger vest og 3 meter lenger sør. Imorgen uten å ha gjort noe så er den kansje ca 1 meter nærmere sør.

Te opplysning så er kaien mot sør.

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Få jekket baugen over vann. Få et tau/stropp rundt hekken og prat med en lokal sjarkfisker med kraftblokk/spill. Man hever greit båten til overflaten med et vanlig spill så lenge baugen er over og fast i land. Få i en pumpe og gi fiskeren en slant for jobben.

Har selv vært med å heve ei tresjekte på dette viset.

Link to post
Share on other sites

Er i live. Hadde 10 timers økt onsdag som var. Ovebygg og alt som er løst og som flyter er tatt på land. Har hatt helseproblemer, men nå er kroppen klar igjen. Ellers ikke noe nytt. Bilder av hele opplegget kommer når eg er ferdig.

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Det meste kan reises igjen:

Link

 

Beklageligvis kun for dere/oss som er på Facebook....

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


"Båter" er av TRE.... ;-)


SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

Link to post
Share on other sites

Da er rydding etter nr 2 igang... Bra, regner med at kommunen godt kunne tenkes å utvikle vrang vilje mot uhell av denne typen etterhvert. Skremmende antall sider på postingen førte til at jeg sjekket opp denne tråden, trodde ikke liksom det som jeg leste.. Jaja, noen er ikke født til å ha trebåt, så enkelt er det. skaff en plastbåt som neste prosjekt, og som nevnt foran; disse synker også. Det har skjedd et par ganger for meg, både tre og plast, da eldre snekker/ mindre joller/ landstedsbåter. har gått greit. Men jeg har etterhvert sånn på ren refleks etterhvert ALLTID sjekket opp baugfestet i båt, og nokså overdimensjonerte tau der..Ferdig festet.... Alt går liksom litt lettere dersom prosjektet (lett) kan trekkes inn til riktig arbeidsplass... Ellers så er nok det snilleste å få lagt et tau rundt hele båten ved trekking. En båt veier (normalt) ikke sååå mye under vann at litt sakte trekking bør skade den.

 

Forøvrig så skriver Geir at han har hatt litt helseproblemer, noe jeg ikke skjønner noe av, egentlig. Han må jo ha helse som en isbjønn på steroider for å drive båtlivet sitt på denne måten... :clap:

 

Lykke til videre med rydding (og neste prosjekt). :wink:

KnutS

"It's dark and we're wearing sunglasses"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...