Jump to content

Youtube, båtrelaterte filmer


Gtir_man

Recommended Posts

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Dette innlegget fra SW under "News" fikk meg til å tenke på hva som faktisk skjedde under Tsunamien i Japan i Mars 2011. Det meste av oppmerksomheten har (naturligvis) vært rettet mot atomkraftverket i Fukushima men de massive ødeleggelsene utover det på en mengde steder var total ragnarokk. I klippet nedenfor ser man hvordan sjøen har begynt å trekke seg tilbake hvoretter den snur og kommer inn - relativt langsomt men etterhvert når flommen et styrke og høyde som er helt utrolig.

 

her nytter det ikke å fortøye for storm en gang! den ene store båten midt i sundet så ut til å klare seg, til Tsunami nr. 2 kom!! 

vanvittige krefter og vannmasser

Link to post
Share on other sites

Helt uvirkelig å se slike krefter i sving.

 

Ødeleggelsen er total i disse kystlandsbyene selv om de er så forberedte som overhodet mulig.

Likevel bygger de opp på nytt på samme sted, med litt høyere moloer og tsunamibarrierer rundt havnene. Er vel ikke er sprsmål om hvis, men når neste tsunami kommer, og om den vil være større enn de foregående og utslette alt enda en gang.

 

Her er en video men en samling av klipp fra forskjellige steder.

Legg merke til fiskebåtene som prøver å kommer seg ut av havna på 2:20.

 

 

En ting er sikkert, ser jeg at vannet brått trekker seg tilbake, så er det bare å komme seg bort fort som f...

 

https://m.youtube.com/watch?v=f9UaemMtCzE

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Jeg har i høst/vinter fulgt byggingen av en trebåt på YT, og tror nok fler her inne også vil kose seg med denne fantastiske serien.

Selv har jeg aldri tenkt å bygge egen båt, men den gamle gubben kan utvilsomt det han driver med, og forklarer alt til minste detalj på en enkel og folkelig måte. Har lært mye jeg kan bruke på mange andre treverksprosjekter. Det er nå 36 episoder, og som gir rundt ti timer med kveldsunderholdning. Kos dere!

 

Kanalen hans har også mange andre gode filmer ang båtstell.

 

Redigert av NOR2138 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

 

 

Denne fantastiske videoen viser et slep av en 130 fots Heesen Yacht på New River i Fort Lauderdale / Florida.

 

Her kan man forstå litt om forholdene på kanalene syd-øst i Florida , der New River er en av hovedkanalene som snirkler seg fra kysten og langt innover i landet.

 

 

Redigert av krabbelars (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...