Jump to content

Youtube, båtrelaterte filmer


Gtir_man

Recommended Posts

  • 3 uker senere...

 

 

meget bra skrog. minner meg litt om et MTB skrog.   men man får ikke et typisk camping cruiser skrog.

og overbygget er jo laget for varmt klima og veldig lett for å holde tyngdepungtet lavt

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Arne Henriksen skrev On 12.1.2022 at 13.48:

Mulig det var samme merke, men størrelsen var på nivå med det som benyttes i Nordsjøen, tror jeg

 

 

Synet bedrager,  men det er mye mindre en de i Nordsjøen    "BEOWULF"  har etter sigende   approximately 260 LBS  , men Bruce er bra sitter dønn hver gang.

image.png.0b4a79dd029ab4e746e48e6ba0da2d5d.png

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

On 1/12/2022 at 10:29 PM, Vestlandssong said:

 

Fantastisk video, @Ttor! Antar du har brukt ein drone i nokre av klippa. Kva måtte du ut med for ein drone som gir så bra bilder? 

Har brukt en DJI Mavic Mini. Kostet ca 5000 med tre batterier og koffert. Tatt opp i 2,7 k oppløsning som er maks på denne. Ny modell har bedre kamera og koster litt mer. Veier under 250g, så krever bare at man registrerer seg som pilot. 

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

 

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
enslagsgjest skrev On 24.4.2022 at 22.36:

Er blant mine favoritter disse. Ville også sjekket ut Acorn to Arabella og Sailing Magic Carpet, begge holder på med interessante prosjekt.

Sjekk ut The Duracell Project hvis dere liker bygge-seilbåt-kanaler! Meget bra prosjekt og dyktig fyr. 


https://youtube.com/c/TheDuracellProject

 

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Link to post
Share on other sites

Har begynt å følge med på Duracell i det siste @Kanalkapteinen. Selv ville jeg kanskje prøvd å holdt båten litt mer original, men artig at han tør eksperimentere litt. Blir nok en rå båt når han er ferdig.

 

Av andre seilbåtprosjekter, har finnen Juho nå begynt på nytt prosjekt, en Garcia i aluminium med svingkjøl. Båten ligger i California, så vi får håpe han tar Nordvestpassasjen tilbake og ikke Panama-kanalen når han er ferdig.

 

Redigert av enslagsgjest (see edit history)

Jeg er en slags gjest

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

I forbindelse med at det arrangeres båtrace i Holmestrand denne helgen ble det litt mimring tilbake til 2001:smiley:. Helgens race har dessverre vært svært dårlig markedsført i forkant, og i dag var ikke været det beste - men det ble gjennomført offshore i dag med et litt tynt startfelt. I morgen blir det rundbane med med de mindre klassene.

 

Hadde vært gøy om vi kunne få til noe som i denne videoen igjen, var frisk satsing i 2001 også. Startnummer S-124 med twin Mercury 2.5 ser f.eks. ut til å fungere relativt greit. Filmkvaliteten er ikke helt på dagens standard, men synes absolutt at helikopterpilot og kameramann gjør en hederlig innsats:thumbsup:!

 

https://www.youtube.com/watch?v=TCj-bfxy8dg 

Redigert av Olepo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

 

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...