Jump to content

Restaurering av losskøyta Minde.


Svaap

Recommended Posts

Som sagt i den andre tråden, om det er noe vi kan bidra med.... dugnadsarbeid f.eks....

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke sett dette før i dag. Hvordan du har det nå, kan jeg ikke forestille meg.

 

Innimellom dukker det opp noen få paniske tanker om at noe skal skje med skøyta, og det risler nedover ryggen. For deg, å se båtene forkullet, ødelagt, historien bak dem, arbeidet du har hatt....Det finnes ikke ord, og jeg sitter helt matt her.

 

Forsikring i rede penger kan aldri dekke dette, men jeg håper likevel det er i orden slik at du på sikt kan begynne tenke på båt igjen. Du og familien fortjener virkelig å være på fjorden nå snart!!!

Link to post
Share on other sites

Kjære Svaap.

Min dypeste medfølelse går til deg som nå skal reoriganisere livet uten Svaap og Minde, og som må finne ut av hva som har skjedd og hva som nå skal skje.

Du vet du har mange venner på BP, og enda flere beundrere.

Si fra om det er noe vi kan gjøre for deg, du vil bli forbauset over nettets kraft, hvis du sier hva du trenger og hva vi nå kan hjelpe deg med.

Til du lar høre fra deg ønsker jeg deg - og dine - og dine båter - alt vel.

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Har lyst til å dele noen bilder tatt av Minde fra 1939 fra Oslo havn.

 

Dette er fra perioden etter losvirket, hvor hun ble konvertert til reketråling, men før styrehuset og den forhøyede rekken kom på plass.

 

 

 

Rart å se båten igjen....

 

 

 

bilde

 

 

 

 

 

 

bilde

 

 

 

 

 

bilde

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...
  • 2 år senere...
  • 3 uker senere...

Jo, takk dett rusler og dett går. Du må informere litt om hva du holder på med i SVAAP II. 

 

Visste ikke at Tally Ho hadde egen hjemmeside, og takk for den Framtia! Linken ligger inne på favoritter i YouTube, slik at jeg følger med. Det artige er at jeg husker Tally Ho fra da jeg var guttunge og jobbet ute på Killingen hos Killingen Slip og Baatbyggeri. De fortalt om denne båten, husker ikke hvorfor, det er navnet som har brent seg fast. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...