Jump to content

Tråden for Nord West 900


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Som frimodig trådstarter fyrer jeg av det første spørsmål :-) hvordan legger dere vekk kalesja når været skinner fra sin beste side. Som ny eier har jeg ikke funnet den beste løsningen enda.. Men sikker på at dere mer erfarne nw eiere har tips...

Link to post
Share on other sites

Er litt forskjellige type Kalesje.Noen kan du dele på tvers midt på,og noen har løse sider,/vegger.Disse har forskjellige fester for stengene,som igjen avgjør hvordan du kan "pakke" det sammen.Det er faktisk noen løsninger som gjør at du får et støttestag midt i inngangsluken i presenningen har jeg sett.Selv har jeg stengene festet på en skinne ,slik at de kan skyves litt fremover,og hele arrangementet balles i sammen og lenes mot akterenden av kabintaket om du skjønner hva jeg mener.Det synes jeg er en grei løsning,og noenlunde enkel.Kvir meg ikke for å ta den av selv for bare noen timer.

Link to post
Share on other sites

Flott med en ny NW900 tråd :) Bra Bjørn.

 

Ja da var jeg også blitt NordWest eier. Jeg kjøpte den flyen som lå i Stavanger. En del saker å ta tak i, men ikke verre en at båten skal bli ferieklar :)

Jeg fikk desverre ingen gjennomgang av eier. Kun megler. Og det var heller skralt med opplysninger.

En ting som jeg lurer på er hylsa. Hvordan smøres denne? Jeg krabbet ned i kjellern og så en sort boks med 2 sorte slanger som gikk ned i dørken bakerst. Er dette smøringa? Og hvordan?

Ellers hadde det vært greit å vite hva dere drevne NW eiere ALLTID sjekker før/underveis på tur. Olje, kjølevann, osv... Men ikke bare motor, båten ellers også. Om dere har sånne sjekkpunkter da.

Båten min har Cummings 300hk.

 

Link to post
Share on other sites

En annen ting: Er Nord West 900 klistermerket på sidene orginalt? Ser det er noen varianter ute å går. Det er plukket bort på min båt. Men jeg kunne tenkt meg å skaffet et nytt.

Hvilken font er brukt? Jeg kan nok få fikset to nye om jeg designer det selv også...

Link to post
Share on other sites

Har liggjande 2stk Nord West klistremerker som følgte med når eg kjøpte båten ifjor. Den forrige eigaren hadde ein gang hatt planar om å skifte ut dei gamle merka, men hadde ikkje sett gang med det, skal sjølv ta ei vurdering om eg bryr meg med å gjera jobben. Ser for meg att det er ein del arbeid å fjerne dei gamle merka, og eg trur ikkje det vert fint å lima dei oppå dei gamle. Så i tilfelle har eg merker du kan få overta.

Link to post
Share on other sites

Stemmer det idars. Det var meg ja. Har rett og slett glemt av å fotografere inne i skuta.. Flaut..:-) men får ta noen mobilbilder å legge inn. Passer godt i denne tråden det. Gjerne legg ut interiørbilder alle sammen så kan vi inspirere hverandre.

 

Svein Egil, godt poeng, den muligheten tenkte jeg slett ikke på.. Godt noen kan tenke...:-)

Link to post
Share on other sites

Hei de som vet mye om NW900. Er det forskjell på undervannsskroget på norskbygd 900 og svenskbygd 900?

 

Bakgrunnen for spørsmålet er at jeg husker Astor gikk på med sin 900 og fikk lekkasje. I går dro vi av en 900 som var usedvanlig sterkt bygd og tålte mye. Denne hadde en liten lekkasje fra roret etter en halvtimes tid i steinene. Den er svenskbygd

55a720ac-c854-d218.jpg

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg er ikke godt kvalifisert til å svare... Men det ble meg fortalt at det var noe forskjell på skrogene.. Noen av Nw 900 var beregnet på taxikjøring/skyssbåt. De var noe forsterket. Men slik jeg forsto på den karen, var det de norske båtene han snakket om. Hvor mye peiling karen jeg snakket med hadde? Aner ikke.. :-) men han hadde en tilsvarende Nw som meg. Med 255 hk...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...