thomas2 Startet 28.Juni.2012 Del på Facebook Startet 28.Juni.2012 Var ute å testet en Hydrolift F-23, synes denne var tung å få i plan samt lite skyv ved fullt pådrag. Med 3 personer var toppfart på 39 knop ved 4100 rpm som var max turtall. Motoren var Mercruiser 245hk V8. Noen som har formening om hva max turtall og ca knop denne bør ha? Evt hva som kan være ruskende gæærnt med denne? Sitér dette innlegget Link to post
andreasmj Svart 28.Juni.2012 Del på Facebook Svart 28.Juni.2012 Hei, min far har en Stormway F-23 med en Mercruiser 220 hk. Den har toppfart på rundt 48knop og marsjfart rundt 35knop mener jeg å huske... Aner ikke hva maks turtall er, men kan alltids ringe han og samle info! Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 28.Juni.2012 Del på Facebook Svart 28.Juni.2012 Her er det noe riv ruskende galt med oppsettet.. den burde klare 47- 50 knop.. 4100 rpm hørtes veldig lavt ut... Er det mulig at den er proppet helt riv ruskende galt kanskje.. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Joda3300 Svart 29.Juni.2012 Del på Facebook Svart 29.Juni.2012 Er båten grodd under? Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 29.Juni.2012 Del på Facebook Svart 29.Juni.2012 (redigert) Max turtall bør ligge mellom 4600 og 5000. Årsaken kan være alt fra lite luft (tett filter), lite bensin (tett filter eller flatklemt slange) til feil propell (eller feil utveksling, som egentlig blir samme sak). Det kan selvsagt også være dårlig tilstand på tenningsanlegg som gjør at du ikke får nok turtall, og da lukter det ofte bensin av eksosen. Nytt fordelerlokk, rotor, plugger og pluggkabler er god medisin for dette. Redigert 29.Juni.2012 av Whistler (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
thomas2 Svart 1.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2012 Takk for svar, tror jeg dropper denne Hydroliften Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.