Jump to content

Billig Kajakk. Glassfiber eller bøtteplast?


Bergen

Recommended Posts

Er i markedet for min første kajakk. Fortrinnsvis har jeg tenkt å kjøpe en til maks kr 5-7000,. Da har jeg muligheten til å kjøpe en helt ny kinakajakk i plast, men der finnes også glassfibervarianter i samme prisleie. Dukker det opp en bedre men brukt er dette vel så aktuelt.

 

Noen som vil mene noe kvalifisert om disse to glassfiberbåtene ?

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=37760384

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=34435509

 

Jeg har padlet såpass mye at jeg føler at jeg ikke lenger befinner meg helt på nybegynner nivå men er ingen superpadler, lengde 181 cm middels kraftig bygget. Bruksområde vil være turer av et par timers varighet langs kyst og fjord og der bør være muligheter til å ta med bagasje for en overnatting.

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Lurer på om jeg skal kjøpe en kano som kan være på hytta, til bruk i vann om tjern her.. Turer og litt fiske... For to voksne og en 10 åring.. Lite brukt, og det som er brukt er nesten nypris på...

 

Hasle kanoen er vel velkjent, og den er laget i PE selges for 6000 jamt av et firma i Sandefjord

 

Eller så finnes det glassfiber og annet, men da dyrere..

 

Bruken blir vel svært begrenset tenker jeg... kun noen få turer i året... men mere kjekt å ha nå/om en får lyst til en tur

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Har brukt glassfiberbåter fra North Shore og P&H i mange år som hytte-, skjærgårds-, og turkajakk.. Har aldri følt at det er noen begrensning at de er laget av glassfiber, selvfølgelig må man være litt forsiktig, men det bør man jo være med plast også. Litt småreparasjoner etter uhell må man regne med, men stort sett uansett hvor stor skaden er så lar det seg reparere hjemme.

 

Når det er sagt så finnes det masse gode plastbåter på markedet, og skulle jeg f.eks. hatt en med meg ombord i seilbåten på ferie ville jeg nok gått for plast.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...