Jump to content

Stad skipstunnel vil bli bygget


bellen

Recommended Posts

Har passert Stadt en del ganger både mens jeg jobbet på hurtigruta og med seilbåter.

Det kan være en skikkelig utfordring når været ikke spiller på lag.
Dette er gode nyheter for alle som ferdes på denne del av kysten.

Eller som nevnt i en annen sammenheng, mye bedre enn å svi at mange ganger beløpet på ett nytt OL i Oschlooo

Link to post
Share on other sites

Jeg kommer selv fra Nøtterøy å vil således personlig få lite ut av skipstunellen, allikevel tror jeg det er en god å riktig investering i norsk infrastruktur. Å bringe valgår inn i denne debatten er flåsete, dette er ikke stemmesanking men en fremtidsrettet politikk som hele landet vil ha glede av, antagelig i all fremtid.

Link to post
Share on other sites

Skal bli et spennende prosjekt å følge. Blir særdeles overrasket dersom det ikke blir en brukerbetaling her ja. Det er jo helt vanlig med slikt for nyttetrafikken i kontrollerte farleder, slik som dette vil bli.

Jeg vil bli forundret om man først bygger en tunnel for å trygge seilas langs kysten, og deretter be brukere betale bom for nettopp å seile trygt. Blir som å betale ekstraavgift på airbag det...

Link to post
Share on other sites

Dilemmaet med Stad tunnelen er at om avgiften blir veldig høy kan det bli en kinkig situasjon om noen velger å gå 'sjøveien' for å spare penger og så forliser.

 

Om prosjektet skal betales ned med passeringsavgift blir ikke billettene billige. Bare trafikkkontroll og ulykkesberedskap må koste en liten formue pr dag.

 

Er det meningen at tunnelen skal være åpen også på dager med finvær? For da vil vel kun cruiseskip og fritidsbåter gå gjennom.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...