Mouche Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Kostnadene er nevnt å skulle bli 1,5 milliarder, men vil tippe at syv milliarder er et like godt anslag. Sikkert en artig greie for turistene dette her, men tviler på at de kommer på grunn av en tunnell på sjøen like lite som at de kommer for å kjøre i en tunnell med bil eller buss. At den samfunnsøkonomiske nytten blir redusert etter avgjørelsen om å putte noen hundre milliarder i ny E-39 drukner vel også litt i valggleden. Synes litt synd på de som skal overta taburettene og rydde opp i alt som ikke er gjort og alt som er lovet, men ikke finansiert. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
Vanisian Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Ja desverre er det sannsynelegvis valflesk. Men diskusjonen her på forumet har da vert underholdene, kvem som er for, og imot. ettersom kor dei bur i landet Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Folk I Båt Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Valgflesk? Og hvor stor andel av befolkningen er dette flesket myntet på da? Hvor mange bryr seg om det bygges en tunnel gjennom Stadt? Noen har tydeligvis ikke peiling på hva valgflesk er. Tunnelen skal anslagsvis koste omtrent 1,5 milliarder før samferdsels/logistikkgevinsten kan begynne å innhentes. Vi snylter trygd for 8 milliarder. Hva burde engasjere folket mest med hensyn til statlig pengebruk? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
millisivert Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Valgflesk? Og hvor stor andel av befolkningen er dette flesket myntet på da? Hvor mange bryr seg om det bygges en tunnel gjennom Stadt? Er nok ikke særlig mange som bryr seg om skipstunnel på Stad, men det er latterlig mange som nærmest får stram tiss av å tenke på at det skal brukes penger ett annet sted enn i Oslo.... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
hanto1 Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Norge AS er fattig på det meste bortsett fra penger. Tunnellen er helt klart samfunnsnyttig og vedrørende pris så er det bare og la private gjøre jobben. Bestiller man en tunell til 1,5 milliard så får man det. Containertransporten langs norskekysten burde legges til båt. Med dagens press på veinettet og rigide hviletidsbestemmelser er det bare vas og sende alt via bil. Hadde man hatt noen små /mellomstore raske containerskip hadde dette bært bra på alle måter. Også milømessig. De aller fleste større byer ligger langs kysten så skipstunellen er et skritt i riktig retning. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Folk I Båt Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 (redigert) De har sløst bort like mye penger på E18 i Vestfold som den totale befolkning i Norge snylter trygd for. http://www.tv2.no/nyheter/politisk/-e18-i-vestfold-kunne-vaert-ferdig-i-1998-4013892.html Det blir noen Stadt-tunneller det. Med hensyn til containertransport på kjøl langs kysten: store delen av kysten trafikkeres av en eneste reindyrka containerbåt på fast og forutsigbar basis. Og det er den lille og tilårskomne Tege. Redigert 22.Mars.2013 av busterx (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
MT. Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Har lett høyt og lavt, men ikke funnet det vel alle lurer på, hva er passering med fritidsbåt estimert til koste? Det får man ikke svar på før valget er unnagjort. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post Share on other sites More sharing options...
Guest Avmønstret# Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Negativ skal man være uansett.... det viktigste er at pengene kommer fra feil regjering og på feil tidspunkt, drit i saken. Ærre mulig? ----------------- Lykke til med tunnel, håper den blir fulgt opp i kommende budsjett og mange får glede av den. Godt det er ett parti som aldri har vært redd for å knalle til med tunge og dyre transportprosjekt i utkantnorge, får håpe andre partier følger opp slik at det endelig blir en realitet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Guest Avmønstret# Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Det får man ikke svar på før valget er unnagjort. Garantert 0,- hvis det blir skifte, noe annet er en skandale. Vil flertallet at en skogsarbeider på Hedmarken skal betale tunnelen via skatten i stedet for de som bruker tunnelen så skal den faktiske bruken selvsagt være gratis. Noe annet ville jo være veldig urettferdig. Tenke seg å måtte betale for bruken, helt uhørt! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sydvesten Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Garantert 0,- hvis det blir skifte, noe annet er en skandale. Vil flertallet at en skogsarbeider på Hedmarken skal betale tunnelen via skatten i stedet for de som bruker tunnelen så skal den faktiske bruken selvsagt være gratis. Noe annet ville jo være veldig urettferdig. Tenke seg å måtte betale for bruken, helt uhørt! Er helt enig her, brukerfinansiering er uhørt og helt urettferdig.. Det skal være betalt av fellesskapet, enten en bruker det eller ikke.. dette besørger nok Frk. Jensen til høsten.. Selv har jeg ikke fornyet mitt mitt autopass abonnement lenger enn til ut oktober 2013... Da regner jeg med at brikken kan kastes... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post Share on other sites More sharing options...
Marwin Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Tror dere virkelig på dette??? Denna regjeringa har ikke hatt handlekraft før og får det garantert ikke etter valget heller HVIS de vinner!! Og SELV om det ble skifte, skal det mange milliarder og mange ÅR til for å ta igjen etterslepet på vedlikehold, utstyr i sykehus ++++ Og HVIS det blir TENKT realisert, hvor mange år med utredninger fra komitéer skal til? OG: Kostnadene kommer til å mangedobbles med dette styresettet. Se bare på hva som er skjedd med noe så enkelt som nødsambandet? Osjlo kan FORTSATT ikke kommunisere med Søndre Buskerud!! PS Er Grubbegata stengt nå? DS Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post Share on other sites More sharing options...
Sydvesten Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Tror ikke på dette jeg da, men setter min lit til Frk. Jensen om at hun fjerne bompenger fra veiene... Regner med partiet hennes er troverdig.. og ikke løgnere Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post Share on other sites More sharing options...
Gespen Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Det blir spennende og følge med på dette prosjektet her, tenker prislappen vil fort dobble seg, men det for en annen regjering stry med. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Honduras Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 ... Regner med partiet hennes er troverdig.. og ikke løgnere Nå tror jeg du lyver... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor Link to post Share on other sites More sharing options...
Guest Avmønstret# Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Det blir spennende og følge med på dette prosjektet her, tenker prislappen vil fort dobble seg, men det for en annen regjering stry med. Spørsmålet er hvor mange ganger prisen vil doble seg. 1000 000 000,- nkr er nok bare startpenger. Men i motsetning til at et OL varer i noen få dager så vil tunellen stå til evig tid, det har en del å si. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mix Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Bruke 1 milliard på Stadttunnel ? Uhørt ! Bruk heller 30 milliarder skatterpenger på ei uke OL i Oslo. Det har Norge mer igjen for. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Zitt Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Nå tror jeg du lyver... :lol: Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Fanafjord Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Klart dette er valgflesk. Vestlandsvalgflesk. Nesten som statsfinansert pinnekjøtt. Regjeringen har skjønnt at vestlandet er i harnisk over den sentraliseringen som har foregått og at stemningen her vest er blitt amper. (Bare følg med på Bergens Tidende for tiden) Jeg er glad for hver krone som investeres her vest - men det nytter ikke med å kaster noen tørre ben til den sultne hunden. Det regionene (og især vestlandet) trenger er mer reel politisk makt. Beslutninger som betyr noe skal tas i Bergen og Stavanger - ikke Oslo. Pengene bør ikke ta omveien til østlandet før en liten del blir allernådigst tilbakefordelt. Jeg tror om 20 år ser vi lokale fylkesting eller liknende som faktisk forvalter fornunftige budsjetter selv. Men immidlertid er det selvfølgelig kjekt med ny E39 og en skipstunnel på Stadlandet. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post Share on other sites More sharing options...
puddingen Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Hehe... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 1000 000 000,- nkr er nok bare startpenger. 'Stort alternativ' er estimert til 1.7mrd. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Marwin Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 (redigert) Klart dette er valgflesk. Vestlandsvalgflesk. .....Det regionene (og især vestlandet) trenger er mer reel politisk makt. Beslutninger som betyr noe skal tas i Bergen og Stavanger - ikke Oslo. Pengene bør ikke ta omveien til østlandet før en liten del blir allernådigst tilbakefordelt. Jeg tror om 20 år ser vi lokale fylkesting eller liknende som faktisk forvalter fornunftige budsjetter selv. Men immidlertid er det selvfølgelig kjekt med ny E39 og en skipstunnel på Stadlandet. Ikke glem at det bor noen sjeler nord for Dovre også... Og 700 km nord for Dovre ligger det geografiske midtpunkt i landet...Mye verdiskapning i fisk, industri og olje nordover også, selv om Stvgr er "oljestaden". Har i grunnen lurt litt på "verdiskapningen" i hovedstaden, hvor beslutningene taes! Fanafjord har kanskje litt rett: fordel makta til regionene, så slipper vi en topptung adm. I Osjlo. Dagens vits?: "Administrasjonsavdelingen er den eneste avdelingen her som går med overskudd!!" Men som sagt, JEG tror ikke at Stadttunellen blir bygget på MAANGE år! Redigert 22.Mars.2013 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post Share on other sites More sharing options...
puddingen Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Guest Avmønstret# Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 'Stort alternativ' er estimert til 1.7mrd. Joda, men erfaringene tilsier vel at et busjettestimat ofte havarerer i møte med virkeligheten. Ikke at det er ett problem, å budsjettere lavt for å få et vedtak og så måtte gi ekstrabevilgninger når de er i gang og det ikke kan stoppes er vel nesten som taktikk å regne for å få gjennom prosjekter politisk. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Zitt Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Det er kanskje best at dere blir værende i Oppland begge to, puddingen! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
puddingen Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Tror jeg og etter denne... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.