
HansH
Kodene MID 128, PSID 70 viser i hvert fall til området ECU/Fuel pressure monitoring 1
Her er forklaring på diverse koder på Volvospråket
MID (“Message Identification Description”): The MID consists of a number which designates the control unit that sent the fault code message. (e.g. the engine control unit).
PID (“Parameter Identification Description”): The PID consists of a number that designates a parameter (value) to which the fault code relates (oil pressure, for example).
PPID (“Proprietary PID”): The same as the PID, but this is a Volvo-specific parameter.
SID (“Subsystem Identification Description”): The SID consists of a number that designates a component to which the fault code relates (tachometer, for example).
PSID (“Proprietary SID”): The same as the SID, but this is a Volvo-specific component.
FMI (“Failure Mode Identifier”): FMI indicates the type of fault (please refer to the FMI table below).
Kodene merket FMI (Failure Mode Indicator) er hentet fra en SAE-standard J1939 og forklares slik:
FMI Display text SAE text
0 “Value too high” Data valid, but above the normal working range
1 “Value too low” Data valid, but below the normal working range
2 “Faulty data” Intermittent or faulty data
3 “Electrical fault” Voltage above normal or short circuit to higher voltage
4 “Electrical fault” Voltage below normal or short circuit to lower voltage
5 “Electrical fault” Current below normal or open circuit
6 “Electrical fault” Current above normal or short circuit to battery negative
7 “Mechanical fault” Faulty response from mechanical system
8 “Mechanical or electrical fault” Abnormal frequency, pulse width or period
9 “Communication fault” Abnormal updating rate
10 “Mechanical or electrical fault” Abnormally large variations
11 “Unknown fault” Unidentified fault
12 “Component fault” Faulty unit or component
13 “Faulty calibration” Calibration values outside the limits
14 “Unknown fault” Special instructions
15 “Unknown fault” Reserved for future use
MID 128 = Engine control unit
PSID 70 = Fuel pressure monitoring 1
Kan jo se ut som du får for høy ladespenning inn i commonrailsystemet, (eller at systemet tror det skjer) evt at noe kortsluttes. Det er tydeligvis noe innenfor området overvåking av dieseltrykk i innsprøytningen. Jeg heller da i retning av elektrisk feil, sannsynligvis en sensor som melder om for høy spenning i innsprøytningssystemet. EVC-C bestemmer da umiddelbart å gå over i Limp Home-modus.
Jeg prøvde å laste ned verkstedmanualen fra 2007 (Volvo - D3-110 / D3-130 / D3-160 / D3-190 - Workshop Manual Group 30 / EVC-C (Pages 1 thru 20)) for disse D3-motorene med EVC-C via BoatDiesel men fikk bare tak i de 20 første sidene av totalt 129. Samme utsnitt dukker også opp på andre web-sider.
Verkstedet burde jo ha manualen og en dreven VP-mekaniker burde vel kunne finne ut av dette?