Jump to content

Stor takk til HK Motorservice i Kristiansand


arnstein156

Recommended Posts

Har nå kommet hjem fra herlige dager på sørlandet!

 

Men på tirsdag fikk vi en skummel opplevelse da vi skulle legge til kai: Gikk sakte mot kaien, men da jeg skulle sette båten i revers, gikk den bare fortere forover - selv i fri gikk den framover. Fikk med nød og neppe reddet båten fra å smelle rett i en betongkant ved aktiv bruk av baugpropell, samt at vi fikk hoppet i land og tatt i mot båten. Gode råd var nå dyre, og jeg søkte opp nærmeste forhandler via gule sider.

 

Ringte HK Motorservice, som ikke kunne stille diagnose over telefon, og ba meg, om mulig, å komme ut til dem. Vi var to båter i lag, så vi satset på å komme dit for egen maskin, med hjelp av våre venner i den andre båten. Framme hos HK Motorservice konstaterte kjapt mekanikeren at gearwiren i drevet/gearen hadde røket, og båten derfor måtte på land. Så med egne øyne at de allerede sto til halsen i arbeid, og hadde små forventninger til umiddelbar hjelp, og begynte så smått å forberede oss på avbrutt ferie...

 

Men da fikk vi en fantastisk opplevelse av god og seriøs service! De ønsket å hjelpe oss umiddelbart, og ba oss om å pakke de nødvendigste ting å ta inn på hotell - klokken var da rundt 15:00. De heiste båten på land mens vi ennå var der, kjørte den inn i hallen og startet demontering. Våre venner tok oss til sentrum, og etter en natt på hotell fikk vi morgenen etter en hyggelig beskjed om at båten var klar for avhenting. Ved henting forventet jeg store utlegg og papirarbeid - men fikk kun nøklene i hånden og beskjed om å ha en fortsatt god ferie!

 

Retter en STOR takk til HK Motorservice etter denne, for vår del, fantastiske opplevelsen, og muligheten for å fortsette ferien sammen med gode venner i fantastisk sørlandsvær!

 

PS: Årsaken til problemet var feilmontert og/eller feil på gearwire. HK Motorservice kjørte derfor en garantisak på dette (derav ingen utlegg for oss...) De refererte også til en bulletin fra CMD om at dette i andre tilfeller også har oppstått. Selv hadde de aldri sett dette før...

 

Arnstein Bendiksen

Hauge i Dalane

You'll never walk alone | Klubb Alfa Romeo Norge

Link to post
Share on other sites

Det er virkelig en imponerende gjeng! Jeg har flere positive opplevelser med dem og for å nevne én:

 

Kjøpte en Commuter 8 et annet sted som hadde planingsterskel ca 23 knop. Den trengte mange hundre meter for å komme opp i plan og powertrimmen kunne ikke røres uten at båten begynte å duve. Jeg reklamerte til forhandleren - "den skulle være slik"! Reklamerte til Askeladden - "det er ingen justeringsmuligheter her". Reklamerte til Brunswick - "denne er satt riktig fra båtbyggeriet".

 

Var innom HK og nevnte problemet for Karsten der. Båten opp, 15 sekunder med et par fastnøkler og båten har nå planingsterskel på 18 knop (kan tyne den ned til 16,5, men da er den veldig "slugish") og power trimmen virker perfekt. Den er fortsatt ikke lynrask opp i plan, men etter ca 100 m er jeg oppe.

 

En virkelig imponerende, dyktig gjeng! Gjett hvor båten min skal vinterlagres for fremtiden!

 

Trond

Link to post
Share on other sites

Flott å kunne lese skryte-tråder også. Spesielt når man tenker på at de som jobber i båtbransjen er ofte veldig båtinteresserte og sikkert vil være i egen båt i fritiden, men ofrer den for kundene. Det er sommerstid de står nedrent i arbeid, og det er rolig på vinteren, men da mindre turvær.

:thumbsup:

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Sjå der ja. Seinast i går merka eg meg namnet HK Motorservice i eit blogginnlegg eg las:

 

http://exspaindition.blogspot.com/2011/06/brede-seil-over-nordsj-gar.html

 

Problemet med motor var også ordnet; HK Motor i Kristiansand viste seg å være sponsevillige og ga oss en kjempedeal på en splitter ny 6hesters Mercury som sålangt har fungert ypperlig! Besetningen jublet og det var bred enighet om at Sørlandet, ja det er et bra sted!
Nye motoren. Tusen milioner takk til folka hos HK Motor i Kristiansand som fikk oss ut av denne knipa!!
Link to post
Share on other sites

Det er jo egentlig slik vi burde forvente (ikke det med kjøring til hotell vel og merke), men allikevel blir det en gladsak når noen opplever god kundeservice i båtbransjen. Jeg vil gjerne også få skryte litt av Norsk Bil- og Båtimport AS i Sarpsborg. Hadde problemer med varmealarm på min nyinnkjøpte Mercruiser og ringte forhanlder. Han ba meg stake kjølvannsinntakene (det kom masse kjølevann ut av motoren), og hvis ikke det hjalp skulle han sette seg i bilen og kjøre de 20 minuttene for å komme å ta en titt med diagnoseverktøy. Skvatt litt, da jeg var sikker på at jeg måtte ta en ca. to timers tur fra Skjebergkilen til Sarpsborg med båten. Kanskje er det slik at vi må litt ut av indre Oslofjord for å få god service.

Link to post
Share on other sites

Korleis har det seg at ein båt må på land for at ein skal kunne skifta ein girwire?

 

Gearwiren hadde røket i "feil ende", dvs nede ved gear/drev. Wiren lå feil (feilmontert) , slik at drevet måtte av for å få dette løsnet/rettet, som var grunnen til at båten måtte på land.

 

Pga at den lå feil, medførte det til at wiren fikk en lei knekk hver gang vi satte gearen i forover - til den til slutt røk tvert 4-5 cm fra selve festet.

You'll never walk alone | Klubb Alfa Romeo Norge

Link to post
Share on other sites

Jeg vil gjerne også få skryte litt av Norsk Bil- og Båtimport AS i Sarpsborg.

Kan også skrive under på den, iallefall at han er meget hyggelig som privatperson hvis det var Lars Erik.

Slike som yter det lille ekstra bør få god omtale på BP, like så som de negative. Gidder ikke henge ut lokale båtpusheren her i byn, eieren humørsjuk og en grinebitter uten hemninger. Enda så handler folk der. Kan ikke fatte og begripe :thumbsdown:

For et par år siden (har vel ikke vært der siden) overhørte jeg et båtkjøp, en som kjøpte en splitter ny båt. Eiern tok den nye kjøperen i hånda og gratulerte. Gratulerte på den måten at han måtte si det, ikke mente det... gir meg over.

Link to post
Share on other sites

Siden turern min ble nevnt her kan jeg jo gi nok en enorm takk til HK, vi hadde ikle hatt sjans gjennom Frankrike uten den nye motoren. Ei uke uten problemer og knapt brukt penger på bensin, hadde vært håpløst uten hjelpen.. Bare å ta av seg hatten, de reddet ferien!

http://www.blueboatblog.com

"Når dodøra sitter fast er det på tide å reve seil" - Jarle Andhøy

Link to post
Share on other sites

Vil bare føye meg inn i rekken av beundrere for servicen til HK Motorservice.

Vi er vennene i den andre båten. :thumbsup: Vi hadde startet å tenke tanken på å fortsette turen alene, men forsto raskt, når de ville heise opp båten samme ettermiddagen, at vi hadde å gjøre med folk som forstår seg på sin tjeneste. Deres innsats gjorde at vi kunne fortsette igjennom Blindleia til Lillesand disse fantastiske sommerdagene. Tusen takk skal dere ha :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...