arnstein156 Startet 24.Juli.2011 Del på Facebook Startet 24.Juli.2011 Har nå kommet hjem fra herlige dager på sørlandet! Men på tirsdag fikk vi en skummel opplevelse da vi skulle legge til kai: Gikk sakte mot kaien, men da jeg skulle sette båten i revers, gikk den bare fortere forover - selv i fri gikk den framover. Fikk med nød og neppe reddet båten fra å smelle rett i en betongkant ved aktiv bruk av baugpropell, samt at vi fikk hoppet i land og tatt i mot båten. Gode råd var nå dyre, og jeg søkte opp nærmeste forhandler via gule sider. Ringte HK Motorservice, som ikke kunne stille diagnose over telefon, og ba meg, om mulig, å komme ut til dem. Vi var to båter i lag, så vi satset på å komme dit for egen maskin, med hjelp av våre venner i den andre båten. Framme hos HK Motorservice konstaterte kjapt mekanikeren at gearwiren i drevet/gearen hadde røket, og båten derfor måtte på land. Så med egne øyne at de allerede sto til halsen i arbeid, og hadde små forventninger til umiddelbar hjelp, og begynte så smått å forberede oss på avbrutt ferie... Men da fikk vi en fantastisk opplevelse av god og seriøs service! De ønsket å hjelpe oss umiddelbart, og ba oss om å pakke de nødvendigste ting å ta inn på hotell - klokken var da rundt 15:00. De heiste båten på land mens vi ennå var der, kjørte den inn i hallen og startet demontering. Våre venner tok oss til sentrum, og etter en natt på hotell fikk vi morgenen etter en hyggelig beskjed om at båten var klar for avhenting. Ved henting forventet jeg store utlegg og papirarbeid - men fikk kun nøklene i hånden og beskjed om å ha en fortsatt god ferie! Retter en STOR takk til HK Motorservice etter denne, for vår del, fantastiske opplevelsen, og muligheten for å fortsette ferien sammen med gode venner i fantastisk sørlandsvær! PS: Årsaken til problemet var feilmontert og/eller feil på gearwire. HK Motorservice kjørte derfor en garantisak på dette (derav ingen utlegg for oss...) De refererte også til en bulletin fra CMD om at dette i andre tilfeller også har oppstått. Selv hadde de aldri sett dette før... Arnstein Bendiksen Hauge i Dalane Sitér dette innlegget You'll never walk alone | Klubb Alfa Romeo Norge Link to post Share on other sites More sharing options...
tkb Svart 24.Juli.2011 Del på Facebook Svart 24.Juli.2011 Slik skal det gjøres, glimrende Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
AbsoluTT Ninja Svart 24.Juli.2011 Del på Facebook Svart 24.Juli.2011 Fantastisk av HK Motorservice! De har forstått hva kundeservice er! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Tom Rør Svart 24.Juli.2011 Del på Facebook Svart 24.Juli.2011 En skikkelig gladsak dette her Jeg håper folk i dette distriktet leser denne tråden, og velger å bruke dette firmaet. Det er ikke gitt at man får så god hjelp midt i fellesferien. Meget bra service Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ulv I Svart 25.Juli.2011 Del på Facebook Svart 25.Juli.2011 det er dem jeg også bruker.. glimrende service.. har bare gode opplevelser med dem.. godt det løste seg for dere. :) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post Share on other sites More sharing options...
Trondwi Svart 26.Juli.2011 Del på Facebook Svart 26.Juli.2011 Det er virkelig en imponerende gjeng! Jeg har flere positive opplevelser med dem og for å nevne én: Kjøpte en Commuter 8 et annet sted som hadde planingsterskel ca 23 knop. Den trengte mange hundre meter for å komme opp i plan og powertrimmen kunne ikke røres uten at båten begynte å duve. Jeg reklamerte til forhandleren - "den skulle være slik"! Reklamerte til Askeladden - "det er ingen justeringsmuligheter her". Reklamerte til Brunswick - "denne er satt riktig fra båtbyggeriet". Var innom HK og nevnte problemet for Karsten der. Båten opp, 15 sekunder med et par fastnøkler og båten har nå planingsterskel på 18 knop (kan tyne den ned til 16,5, men da er den veldig "slugish") og power trimmen virker perfekt. Den er fortsatt ikke lynrask opp i plan, men etter ca 100 m er jeg oppe. En virkelig imponerende, dyktig gjeng! Gjett hvor båten min skal vinterlagres for fremtiden! Trond Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
fleggis Svart 26.Juli.2011 Del på Facebook Svart 26.Juli.2011 Har også gode erfaringer med HK, føles litt tryggere å ha/kjøpe/kjøre Mercruiser på Sørlandet med dem innen rekkevidde :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
VO`n Svart 26.Juli.2011 Del på Facebook Svart 26.Juli.2011 Etter å ha lest andre tråder her i gjennom tiden ser det ut til at enkelte firmaer har å lære av HK Motorservice Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mariell Svart 26.Juli.2011 Del på Facebook Svart 26.Juli.2011 Glimrende service. Skulle nesten vært limt i noen uker det emnet her. Slik at alle får med seg hvilket firma de bør bruke om de er i Kr.Sand traktene. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post Share on other sites More sharing options...
Kjetil1 Svart 26.Juli.2011 Del på Facebook Svart 26.Juli.2011 Flott å kunne lese skryte-tråder også. Spesielt når man tenker på at de som jobber i båtbransjen er ofte veldig båtinteresserte og sikkert vil være i egen båt i fritiden, men ofrer den for kundene. Det er sommerstid de står nedrent i arbeid, og det er rolig på vinteren, men da mindre turvær. Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post Share on other sites More sharing options...
S/Y Emma Svart 26.Juli.2011 Del på Facebook Svart 26.Juli.2011 Sjå der ja. Seinast i går merka eg meg namnet HK Motorservice i eit blogginnlegg eg las: http://exspaindition.blogspot.com/2011/06/brede-seil-over-nordsj-gar.html Problemet med motor var også ordnet; HK Motor i Kristiansand viste seg å være sponsevillige og ga oss en kjempedeal på en splitter ny 6hesters Mercury som sålangt har fungert ypperlig! Besetningen jublet og det var bred enighet om at Sørlandet, ja det er et bra sted! Nye motoren. Tusen milioner takk til folka hos HK Motor i Kristiansand som fikk oss ut av denne knipa!! Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post Share on other sites More sharing options...
classic fiberglass Svart 26.Juli.2011 Del på Facebook Svart 26.Juli.2011 Har handlet 3 nye Mercury motorer hos HK, litt kluss med en forgasser på den største firetakteren når den var ny, den forgasseren ble byttet tvert. (Nå er det bare to-taktere) Handler alt av olje og servicedeler der god service Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post Share on other sites More sharing options...
Ask Svart 26.Juli.2011 Del på Facebook Svart 26.Juli.2011 Bra, men korleis har det seg at ein båt må på land for at ein skal kunne skifta ein girwire? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
BårdK Svart 26.Juli.2011 Del på Facebook Svart 26.Juli.2011 Det er jo egentlig slik vi burde forvente (ikke det med kjøring til hotell vel og merke), men allikevel blir det en gladsak når noen opplever god kundeservice i båtbransjen. Jeg vil gjerne også få skryte litt av Norsk Bil- og Båtimport AS i Sarpsborg. Hadde problemer med varmealarm på min nyinnkjøpte Mercruiser og ringte forhanlder. Han ba meg stake kjølvannsinntakene (det kom masse kjølevann ut av motoren), og hvis ikke det hjalp skulle han sette seg i bilen og kjøre de 20 minuttene for å komme å ta en titt med diagnoseverktøy. Skvatt litt, da jeg var sikker på at jeg måtte ta en ca. to timers tur fra Skjebergkilen til Sarpsborg med båten. Kanskje er det slik at vi må litt ut av indre Oslofjord for å få god service. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
arnstein156 Svart 26.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2011 Korleis har det seg at ein båt må på land for at ein skal kunne skifta ein girwire? Gearwiren hadde røket i "feil ende", dvs nede ved gear/drev. Wiren lå feil (feilmontert) , slik at drevet måtte av for å få dette løsnet/rettet, som var grunnen til at båten måtte på land. Pga at den lå feil, medførte det til at wiren fikk en lei knekk hver gang vi satte gearen i forover - til den til slutt røk tvert 4-5 cm fra selve festet. Sitér dette innlegget You'll never walk alone | Klubb Alfa Romeo Norge Link to post Share on other sites More sharing options...
VO`n Svart 26.Juli.2011 Del på Facebook Svart 26.Juli.2011 Jeg vil gjerne også få skryte litt av Norsk Bil- og Båtimport AS i Sarpsborg. Kan også skrive under på den, iallefall at han er meget hyggelig som privatperson hvis det var Lars Erik. Slike som yter det lille ekstra bør få god omtale på BP, like så som de negative. Gidder ikke henge ut lokale båtpusheren her i byn, eieren humørsjuk og en grinebitter uten hemninger. Enda så handler folk der. Kan ikke fatte og begripe For et par år siden (har vel ikke vært der siden) overhørte jeg et båtkjøp, en som kjøpte en splitter ny båt. Eiern tok den nye kjøperen i hånda og gratulerte. Gratulerte på den måten at han måtte si det, ikke mente det... gir meg over. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Espen K Svart 27.Juli.2011 Del på Facebook Svart 27.Juli.2011 Siden turern min ble nevnt her kan jeg jo gi nok en enorm takk til HK, vi hadde ikle hatt sjans gjennom Frankrike uten den nye motoren. Ei uke uten problemer og knapt brukt penger på bensin, hadde vært håpløst uten hjelpen.. Bare å ta av seg hatten, de reddet ferien! Sitér dette innlegget http://www.blueboatblog.com"Når dodøra sitter fast er det på tide å reve seil" - Jarle Andhøy Link to post Share on other sites More sharing options...
Kurt Børge Svart 3.August.2011 Del på Facebook Svart 3.August.2011 Vil bare føye meg inn i rekken av beundrere for servicen til HK Motorservice. Vi er vennene i den andre båten. Vi hadde startet å tenke tanken på å fortsette turen alene, men forsto raskt, når de ville heise opp båten samme ettermiddagen, at vi hadde å gjøre med folk som forstår seg på sin tjeneste. Deres innsats gjorde at vi kunne fortsette igjennom Blindleia til Lillesand disse fantastiske sommerdagene. Tusen takk skal dere ha Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hansi Svart 4.August.2011 Del på Facebook Svart 4.August.2011 Enda godt at det er noen seriøse verksteder igjen som setter kunden i fokus. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.