Jump to content

Fjerne diesellukt

tom-ass

Recommended Posts

Hei,

Dersom man liker lukten av vanilljesukker er det et gammeldt kjerringråd.

Fjerne fra klær, strø på og la ligge natten over og vask i maskin.

Fra rom. strø litt her og der eller tøm på noen tefat og la stå.

Dette fjerner også gammel røykelukt.

mvh

Catano

Mvh

catano

• 10 måneder senere...

Hvordan gikk de med fjerning av lukt??? har også samme problem i båten. lufteslangen er lagt feil opp av forige eier så den har disellås, dette liker ikke slangen så den har svettet disel i lengre tid ser de ut som. å de er ganske kraftig disellukt i båten om sommeren.

Slangen blir byttet i morgen!! :cool:

O Erland

med båtførerbevis

Har hatt et uhell i båten. Noe som resulterte med 30 liter diesel kjølen.

Dieselen er nå borte og lekasjen er stoppet, men er det noen som har tips på fjerning av den grusomme diesellokta?

Så lenge til du skal sjøsette alikevel såg jeg i en annen tråd, så det går over av seg selv til den tid :lol::lol:

Spøk tilside, jeg har også god erfaring med rikelig med zalo vann så blir dette bra...

Ser jo nå at det er en gammel tråd da :puke:

Redigert av alfb (see edit history)
Glemte å si at de er nesten helt umulig å komme til nede i kjølen :cryin:

Ta en pinne å surr en fille med rikelig med salo på å prøv å komme til på dei plassene du kan, ellers er det å blande en 10 liter bøtte med go blanding med zalo å skyll den utover motorommet for så å gå over med rent vann etterpå.. :smiley:

Prøv å blande en bøtte med varmt vann og en halv flaske Meguiars Bilge Cleaner og hell dette i kjølen. La stå en time eller to, prøv å børst med en kost der du komer til, og skyll etter med varmt vann.

Dette funket bra for oss, og tok bort diesellukten etter et litt slurvete filterbytte før vi fikk båten.

Sjøblid og ubetinget positiv!

Jeg fikk det til med zalo (mye), blandet med varmt vann. Fyllte opp kjølen for så å starte lensepumpa. Dette gjorde jeg flere ganger, lot kjølen stå full i zalovann over timer flere ganger.

Jeg kom til de aller fleste steder, og brukte en svamp innemellom også.

Til slutt tok jeg en slik sitronsyreflaske som man får på matbutikken og tømte nedi kjølen med vann og lot det ligge der i uker.

Lokta ble borte etterhvert iallefall!

Bygdetulling med båtførerbevis!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...