Jump to content

Lenge til jeg kjøper båt igjen


bayliner2858

Recommended Posts

Nå skal det bli ei stund til jeg orker mer båt. Kjøpe meg en Usa importert 2858 cb i 2007. Båten hadde nytrekte puter, ny motor og ny lakk på skroget. Det gjensto litt finish, men som gammel snekker/vaktmester var det ikke mye jobb som gjensto før det ble båt av den.

Problemer fra første dag. Gier måtte reparerest, ny blokk m. stempel, starte og dynamo.Aggrergatet måtte byttes og enden på visa er at etter at den ble kalkblåst kom der fram skjulte og dårlig reparerte skader. I dag skriver vi oktober 2009 og båten har hatt ca. 50 gangtimer. :cryin::headbang:

Er det noen der ute som har mot og guts, så er det en billig båt tilsalgs. :smash:

Link to post
Share on other sites

Det var da en lei sak med alle de feilene på båten din - føler med deg. Men har du kjøpt båten som privatmann av et firma har du vel iallfall fått dekket det meste av det disse reparasjonene har kostet. Forbrukerkjøpsloven gir deg 5-års reklamasjonsrett som du sikkert er klar over.

 

mvh

 

FredT

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Link to post
Share on other sites

Er det noen der ute som har mot og guts, så er det en billig båt tilsalgs.

Kjedelig når slikt skjer men trøst deg med at du er ikke den eneste som har fått opplevet slikt. Skjer fra tid til annen at folk kjøper billig fra utlandet for å spare penger og ender opp i en situasjon hvor det ikke ble så billig som de hadde trodd. Feilene dukker opp og påkrevde reparasjoner koster ofte mer enn det smaker.

Link to post
Share on other sites

Ikke for å være etterpåklok, men jeg kjøper aldrig en nylakkert båt eller bil, uten at det er ekstremt bra dokumentert jobb.. Om noen legger ned en bra lakkjobb på en bil eller båt er det for at de er interessert i å ha ne fin vellholdt en, og at den skal vare i mange år til.. om ting lakkeres like før salg kan det i mange tilfeller være en enkel/lettvindt lakkjobb som ser bra ut på salgsbildet og prøveturen.. en sikkelig lakkjobb tror jeg neppe lønner seg om du skal selge

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Sakset fra anonsen

"Motor Inkl. Nei

Maks fart 32 knop"

 

Det var ikke dårligt. 32 knop uten motor. Hvor fort går den med motor? :lol:

 

Sorry greide ike å la være. :wflag:

 

 

Synd når det går slik. Er gått en stund siden september og forhåpentligvis har sinnet og oppgittheten roet seg noe. Du har fortsatt ikke fått gutsen tilbake?

Vet ikke hvor mye du har tapt om du får solgt til prisforlangende, men burde jo være mulig å få en bra båt ut av dette, til en forholdsvis rimelig penge

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Hadde det bare vært å sparkle og lakke lit hadde vel denne båten neppe stått til 175.000.. her virker det som det har vært mange fallgruver og masse småfeil som ligger under et pent yttre.. og eier ser seg lei av hele prosjektet!!

 

Har kikket på den :smiley: Lurte på å sende mail og be om flere bilder heile veien.

Men....det hørest ut som om du nermer deg vel? Motor og gear/drev, er vel oki nå, eller? Så det er vel stort sett bare å sparkle skroget opp å ny lakk....igjenn? :seeya:

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Kommentar fra moderator:
Innlegget er satt usynlig da det ikke følger reglene for sitering.
Sakset fra anonsen

"Motor Inkl. Nei

Maks fart 32 knop"

 

Det var ikke dårligt. 32 knop uten motor. Hvor fort går den med motor? :lol:

 

Sorry greide ike å la være. :wflag:

 

 

Synd når det går slik. Er gått en stund siden september og forhåpentligvis har sinnet og oppgittheten roet seg noe. Du har fortsatt ikke fått gutsen tilbake?

Vet ikke hvor mye du har tapt om du får solgt til prisforlangende, men burde jo være mulig å få en bra båt ut av dette, til en forholdsvis rimelig penge

 

Kjøpte båten i 2007 og det har ikke vært annet enn plager. Først fyltes motoren med vann. Har bytta blokk, stempler veiv, etc. I tillegg bygde jeg om eksosanlegget for 50 000. Overhalte dieselpumpa. Den viste seg å være nedstilt med 50hk. Oppjusterte og prøvekjørte. Da røk DPS aggregatet. Bytta til Bravo 2x med alt tilllegg som må til for å gå over fra Volvo til Mercruiser. Henta båten og kjørte i ca 2 timer da jeg oppdaga lekkasje i motorrommet. Vannet fosset inn rundt eksosstussen. Her var det ikke tettet med sika. Slep til verksted. Ny reparasjon. Bytta starter, dynamo og alt elektrisk. Så nå til slutt skadene som kom fram etter kalkblåsing. Takst + 80 000. Vær så snill å ikke mobbe meg :). Båtproblemene kverner hele døgnet.

Link to post
Share on other sites

Huff å huff :nonod:

 

Nei, det er sikkert ingen grunn til å mobbe deg. Du har vært veldig uheldig later det som, og tror nok ikke alt dette kunne vært forutsett selv for en som virkelig vet hva en skulle se etter ved bruktbåtkjøp.

 

les; sier ikke du er en person som ikke vet det...

 

Uannsett, fryktelig trist start på båtlivet, og håper du kommer deg over knekken og vil prøve båtlykken igjen :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Føler med deg Bayliner 2855!!

Dersom en skal begynne på slike prosjekter, og skal komme i mål uten at kontoen går til bunns

må en være motorkyndig og ha peiling på glassfiber samt litt elektrobakgrunn.

Dersom en ikke har det blir det fort dyrt og en ødelgger båtlysten.

Selg det du har og kjøp noe som er tilnærmet nytt.

Da tenker jeg båtlysten kommer tilbake.

Må legge til at nye ting også kan svikte:-) :cheers:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...