Jump to content

Mercruiser Bravo 3 drev. impeller?

Kurt Børge

Recommended Posts

Hei

Jeg har overopphetings alarm på min Mercruiser 5.0 MPI.

Starter med å sjekke impellen som sitter i sjøvannspumpa på motoren.

Jeg byttet den i juni 2009 og ganske riktig så var den helt iorden.

Kolpet vannslangen på utløpet av pumpa og vannet strømmet igjennom motoren og ut i eksosen.

Når jeg spyler vannet igjennom slangen som kommer fra drevet var det ganske stor motstand, men det kom vann ut av inntaket.

Er det noen som kan bekrefte om det er enda en impeller som sitter i Bravo III drevet?

Den er da ikke sjekket og kan forårsake problemene som jeg har med kjølingen :eek:

Kurt Børge

Takker for svar.

Nei det er ikke alarmen til drevolja som uler. Den har jeg vært borti før så den kjenner jeg :smiley:

Båten står på slipp så det er ikke motstand i vannet....

Så når jeg kopler på vann på slangen som er inn på vannpumpa, skal det vel egentlig være liten motstand?

Hvis det er motstand betyr vel det at det er ru og skjell som har bygget seg opp innvendig i undervannshuset.

Det var nemmlig endel skjell på drevet men det er renset utvendig så nå lurer jeg på om det er noe skjell også innvendig?

Må jeg løsne ned undervannshuset for å komme til å få renset inntaket for skjell og lignende?

Kurt Børge

Takker for svar.

Må jeg løsne ned undervannshuset for å komme til å få renset inntaket for skjell og lignende?

Kurt Børge

Usikker,har aldri delt et Bravo drev,men på Alpha har man tilgang til å stake og blåse etter å ha tatt bort impellerhuset.

Du kan bruke saltsyre og mye vann i kanalen mellom drev og inntak på UV hus om du tar av drevet.

Kan jo også sitte litt dritt i slangen i gimbalhuset,men det har jeg aldri opplevd selv....

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

Hei

Nå er jeg litt klokere.

Takk for alle svar.

Spylte vann tilbake til drevet. Til og begynne med var det stor motstand. Nå ser jeg små blåskjell inni undervannshuset. Prøver videre imorgen med å sette trykk andre veien for om mulig å spyle rusk og rask inn i båten som fortsatt står på slippen.

Er det noen som har erfaring med å demontere undervannshuset?

Kurt Børge

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...