Kurt Børge Startet 1.Mai.2010 Del på Facebook Startet 1.Mai.2010 Hei Jeg har overopphetings alarm på min Mercruiser 5.0 MPI. Starter med å sjekke impellen som sitter i sjøvannspumpa på motoren. Jeg byttet den i juni 2009 og ganske riktig så var den helt iorden. Kolpet vannslangen på utløpet av pumpa og vannet strømmet igjennom motoren og ut i eksosen. Når jeg spyler vannet igjennom slangen som kommer fra drevet var det ganske stor motstand, men det kom vann ut av inntaket. Er det noen som kan bekrefte om det er enda en impeller som sitter i Bravo III drevet? Den er da ikke sjekket og kan forårsake problemene som jeg har med kjølingen Kurt Børge Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 1.Mai.2010 Del på Facebook Svart 1.Mai.2010 Bravo har definitivt ikke impeller i drevet! Så da er det eliminert..... Er ikke alarmen til drevolja som uler da? Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
SvartRøyk Svart 1.Mai.2010 Del på Facebook Svart 1.Mai.2010 Det er ikke impeller i bravo drevene. Ett problem mindre. Det er litt motstand i slangen til drevet når båten ligger i vannet. Hvis termostater og annet er i orden så er det relativt enkelt å skru av endelokket på kjøleren og sjekke denne for skjell og annet rart. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 1.Mai.2010 Del på Facebook Svart 1.Mai.2010 Du kan jo sjekke slangen i drevet og se at den ikke er tvistet. Sitér dette innlegget Link to post
Kurt Børge Svart 1.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2010 Takker for svar. Nei det er ikke alarmen til drevolja som uler. Den har jeg vært borti før så den kjenner jeg Båten står på slipp så det er ikke motstand i vannet.... Så når jeg kopler på vann på slangen som er inn på vannpumpa, skal det vel egentlig være liten motstand? Hvis det er motstand betyr vel det at det er ru og skjell som har bygget seg opp innvendig i undervannshuset. Det var nemmlig endel skjell på drevet men det er renset utvendig så nå lurer jeg på om det er noe skjell også innvendig? Må jeg løsne ned undervannshuset for å komme til å få renset inntaket for skjell og lignende? Kurt Børge Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 1.Mai.2010 Del på Facebook Svart 1.Mai.2010 Takker for svar. Må jeg løsne ned undervannshuset for å komme til å få renset inntaket for skjell og lignende? Kurt Børge Usikker,har aldri delt et Bravo drev,men på Alpha har man tilgang til å stake og blåse etter å ha tatt bort impellerhuset. Du kan bruke saltsyre og mye vann i kanalen mellom drev og inntak på UV hus om du tar av drevet. Kan jo også sitte litt dritt i slangen i gimbalhuset,men det har jeg aldri opplevd selv.... Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Kurt Børge Svart 2.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2010 Hei Nå er jeg litt klokere. Takk for alle svar. Spylte vann tilbake til drevet. Til og begynne med var det stor motstand. Nå ser jeg små blåskjell inni undervannshuset. Prøver videre imorgen med å sette trykk andre veien for om mulig å spyle rusk og rask inn i båten som fortsatt står på slippen. Er det noen som har erfaring med å demontere undervannshuset? Kurt Børge Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.