Jump to content

Fjerning av rur på Rib

Erik Tranby

Recommended Posts

Jeg har brukt skumgummi gryteskrubb og båtvaskemiddel. Ingen god løsning men det funker. Det jeg har gjort nå er å stoffe gummibåten med bunnstoff for gummibåt. Det er første sesongen nå så jeg vet ikke resultatet, men jeg har lest andre er fornøyd. Jeg er i allfall dritlei av å skrubbe båten under jevnlig. Bruk for all del ikke høytrykkspyler på pontongene. Da spyler du dem i stykker. Det har jeg testet.

Hei,

Denne rib- og gummibåtvasken ble utviklet i forb med "Full City" som gikk på grunn utenfor Langesund. Det ble endel rib'r som ble veldig tilgriset under oppryddingsarbeidet, og vår leverandør ville da prøve å få laget en vask som kunne overgå det som var på markedet. Vi har fått veldig gode tilbakemeldinger på gummibåt, fendere, fenderlister etc..

MVH

Tolema

Trond

• 1 år senere...

Rur på rib kan fjernes med et plastredskap, f.eks. sliren til en morakniv e.l. Skrap forsiktig, men bestemt nok til at det løsner. Ha pølsa i vannet så går det lettere er min erfaring.

Og så er det bare å bruke båten mer, så slipper man at problemet oppstår i det hele tatt :thumbsup:

Litt pleiemidler til pølsa, særlig blue magic-serien, hjelper også en del, da pølsa blir glattere.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

• 1 år senere...

Svarer dette i en litt gammel tråd men mitt råd gjelder fortsatt like aktuelt:

IKKE forsøk å fjerne RUR/barnacles fra PVC-duk, hypalon-neoprenduk, skrog, undervannshus eller påhengsmotorer mekanisk. Da ødelegger du duken.

Bruk 30% saltsyre, solide gummihandsker og gryteskrubbsvamper.

Jeg har drevet service på RIB- og gummibåter i over 26 år.

Se utførlig om BRUK OG BEHANDLING av slike på min hjemmeside: http://www.divepartnerverksted.com/130378896.

Her er gode råd helt gratis!

Mvh.

Divepartner Gummibåtverksted

- Dag Deberitz

Minnehallveien 1

3290 Stavern

tlf. 9-2-2-3-5-7-7-7-

post(alfakrøll)divepartnerverksted.com

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...