Erik Tranby Startet 11.Juni.2010 Link til dette innlegget Startet 11.Juni.2010 Er det noen som har gode tips for fjerning av rur på pontonger. Jeg har en Rib med mye rur og det virker helt håpløst å få fjernet dette. Jeg har også forstått det slik at saltsyre ikke er noe gunstig for pontongene. Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 11.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2010 Jeg har brukt skumgummi gryteskrubb og båtvaskemiddel. Ingen god løsning men det funker. Det jeg har gjort nå er å stoffe gummibåten med bunnstoff for gummibåt. Det er første sesongen nå så jeg vet ikke resultatet, men jeg har lest andre er fornøyd. Jeg er i allfall dritlei av å skrubbe båten under jevnlig. Bruk for all del ikke høytrykkspyler på pontongene. Da spyler du dem i stykker. Det har jeg testet. Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 11.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2010 Jeg har vært så heldig å få prøve DENNE på min gummibåt, og det var ett vidundermiddel som tok all dritten på min båt. Båten ble som ny, etter en runde med dette middelet. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Bøljan Svart 11.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2010 Takk for tipset GlennIversen! Denne må jeg prøve,lei av å gnukke og gni. Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 11.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2010 Absolutt verdt penga sine. Blandingsforholdet er 1:10 og la det virke 2-3minutter og vask av, så får du/ dere "ny" båt. Prøvde mye rart før jeg fikk dette middelet, men uten særlig hell. Tolema sin såpe tar alt fra rur, olje, eksos til fendermerker alger, bensin osv... Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Erik Tranby Svart 15.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2010 Da har vi noe å prøve, takk skal du ha! Sitér dette innlegget Link to post
Trond Iversen Svart 17.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2010 Hei, Denne rib- og gummibåtvasken ble utviklet i forb med "Full City" som gikk på grunn utenfor Langesund. Det ble endel rib'r som ble veldig tilgriset under oppryddingsarbeidet, og vår leverandør ville da prøve å få laget en vask som kunne overgå det som var på markedet. Vi har fått veldig gode tilbakemeldinger på gummibåt, fendere, fenderlister etc.. MVH Tolema Trond Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 18.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 Jeg kan bekrefte at denne virker og slenger meg gledelig på denne listen over fornøyde brukere/kunder. Takk skal du ha Trond Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
thomassv Svart 26.April.2012 Link til dette innlegget Svart 26.April.2012 Hei. Lenken over virker ikke lenger. Hva heter produktet og hvor kan jeg kjøpe det i Oslo området? Sitér dette innlegget Link to post
idars Svart 26.April.2012 Link til dette innlegget Svart 26.April.2012 Hadde vært kjekt å vist navnet på produktet ja og hvor det selges? nett butikk eller en butikk på sørlandet Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
thomassv Svart 26.April.2012 Link til dette innlegget Svart 26.April.2012 Hei. Dette produktet kan du kjøpe på Swang på Lysaker eller hos Activ Marin på Åråsen stadion. Sitér dette innlegget Link to post
slcc Svart 26.April.2012 Link til dette innlegget Svart 26.April.2012 Produktet heter EFFX Rib og Gummibåtvask. Hilsen produsenten Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 26.April.2012 Link til dette innlegget Svart 26.April.2012 Er det å oppdrive på nett og takler det hypalon-tuber? Må snart til med en liten shinings. Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Tore B Svart 26.April.2012 Link til dette innlegget Svart 26.April.2012 Jo da, det stoffet er ikke så værst på møkk, men på rur som emnetittlen handler om ble jeg ikke imponert. Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 26.April.2012 Link til dette innlegget Svart 26.April.2012 Rur på rib kan fjernes med et plastredskap, f.eks. sliren til en morakniv e.l. Skrap forsiktig, men bestemt nok til at det løsner. Ha pølsa i vannet så går det lettere er min erfaring. Og så er det bare å bruke båten mer, så slipper man at problemet oppstår i det hele tatt Litt pleiemidler til pølsa, særlig blue magic-serien, hjelper også en del, da pølsa blir glattere. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Divepartner Svart 10.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2013 Svarer dette i en litt gammel tråd men mitt råd gjelder fortsatt like aktuelt: IKKE forsøk å fjerne RUR/barnacles fra PVC-duk, hypalon-neoprenduk, skrog, undervannshus eller påhengsmotorer mekanisk. Da ødelegger du duken. Bruk 30% saltsyre, solide gummihandsker og gryteskrubbsvamper. Jeg har drevet service på RIB- og gummibåter i over 26 år. Se utførlig om BRUK OG BEHANDLING av slike på min hjemmeside: http://www.divepartnerverksted.com/130378896. Her er gode råd helt gratis! Mvh. Divepartner Gummibåtverksted - Dag Deberitz Minnehallveien 1 3290 Stavern tlf. 9-2-2-3-5-7-7-7- post(alfakrøll)divepartnerverksted.com Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.