Jump to content

Har du alltid vann nede i kjølsvinet på båten?

Magne A.

Recommended Posts

I fremre del av kjølesvinet hender det at det er litt vann. Drein fra kjøleboks og vann søl fra fremre toalett/bad går ned dit. Har lensepumpe, men noen liter ligger igjen. tørker det opp med gjamne mellomrom.

I kjølensvinet i motorrom (som er avstengt fra resten av båten), 0 vann.

Eventuelt søl etter motoromsvask etc, blir tørket opp umiddelbart.

I kjølen under aktercabin, har jeg ikke sett noe vann.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Hylse drypper på nokon båter, kondensvann fra tanker og skrog vil alltid oppstå ved tempereturforskjeller. Motorvask gir alltid litt vannrester. Pumpa suger ikkje allt ut, og slangen tømmer seg inn når pumpa slås av. Og som eg nevnte lenger oppe-det kommer inn luftespjeld til motor i sida på skroget, sjølv om det er vannlås(slangen går opp i bue fra kasetten på innsida)

Eg meiner bare at det ikkje er feil ved båten selv om det ligger litt vann i bunn :flag_bp:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Hos meg er det tørt

Og dermed er dette selvsagt normalt på alle båter?

At det trenger noe vann inn gjennom drevåpninger, akselgjennomganger, fester til sjøvannsledninger etc. er dessverre helt normalt på mange båter, men ikke dermed sagt at det er noe problem å snakke om. Man kan selvsagt bruke tid på å tette 100% i den grad man finner problemet stort nok.

Redigert av Cruiseliner (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...