Jump to content

Kjølbeskytter - noen som vet hvor jeg kan få kjøpt?


Bitteliten

Recommended Posts

ganske interessant

 

fikk kontakt med importøren av Keelshiled. en løsning for jolle vår koster ca 1500 kroner.

En tilsvarende løsning KeelGuard fra fritidsverden kommer på ca 700 kroner.

 

Begge produsenter hevder at produktet er unikt, patentert og at de var først i verden :lol:

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Jeg kjøpte en slik en og hadde tenkt å sette den på jolla - men så ble det ny jolle - og her har skroget en form som ikke helt passer med å få limt på noe slikt som en keel guard. Den jeg har er 90 cm - og om noen andre kan bruke den kan de få den billig. Jeg tror dette er et flott produkt for de som har en liten RIB som blir kjørt inn på strand/steiner.

 

Nye jolla vår kommer vi nok til å bruke på en annen måte. Får lære bikkja å holde seg litt lenger..... :wink: Det blir vel mest å ta med bikkja inn et sted det er brygge tenker jeg. har ikke lyst til å dra masse sand og tang inn i vannjetten.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

http://www.williamsjettenders.com/williamsjettenders.html

 

Er ikke helt sikker på hvem som lager vannjeten. Lurer på om ikke det er Willams sin egen konstruksjon. Det var i hvertfall det John Hornsby som er en av de to brødrene som startet Williams sa til meg i London. Motoren kommer fra Weber.

 

Det er bare en spak på jolla som styrer turtall og skjoldet på jet'en. Jeg skulle gjerne hatt to spaker - en for skjøld og en for turtall. Det gir litt større muligheter - særlig i lav fart da det kan være fint å kjøre på litt turtall og senke skjoldet litt for å ha bedre styring.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Jeg kjøpte en slik en og hadde tenkt å sette den på jolla - men så ble det ny jolle - og her har skroget en form som ikke helt passer med å få limt på noe slikt som en keel guard. Den jeg har er 90 cm - og om noen andre kan bruke den kan de få den billig. Jeg tror dette er et flott produkt for de som har en liten RIB som blir kjørt inn på strand/steiner.

 

Nye jolla vår kommer vi nok til å bruke på en annen måte. Får lære bikkja å holde seg litt lenger..... :wink: Det blir vel mest å ta med bikkja inn et sted det er brygge tenker jeg. har ikke lyst til å dra masse sand og tang inn i vannjetten.

 

Bitteliten, mulig å beskrive litt bedre hvorfor den ikke passer. Jeg kunne tenkt meg en form for keelguard, og det er greit å vite om det passer eller ikke.

 

Kanskje ikke så lett å beskrive.

Link to post
Share on other sites

http://www.alfasolution.no/index.php?sideID=2960&ledd2=2958&ledd1=312

 

kjapt søk ga dette resultatet, muligens til hjelp?

Sendte de en mail her om dagen, fikk da til svar at de ikke hadde noen forhandler i Drammensområdet, men at bestilling kunne gjøres hos dem!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...