erund Startet 4.Mars.2006 Del på Facebook Startet 4.Mars.2006 Lurer på om det er noen her som har tatt båtturen fra Bergen via Rosendal, deretter båttransport over Haukelifjellet og ned til Dalen, før en tar turen for Telemarkskanalen nedover til Skien og Prosgrunn - så evt videre hele sørlandets kysten til Kristiansand og så oppover hjem til Bergen? Hvordan er denne turen og har dere erfaring med spesielt turen fra Rosendal over fjellet og ned til Telemarkskanalen? Fint om noen kan fortelle litt om dette og hvilken transport skjer det over fjellet - hvordan blir det for passasjerene i overfarten? Prisen etc? Tenker meg at kanskje vi (min familie) kan ta denne turen i sommer hvis det passer... Mvh erund Sitér dette innlegget Mvh erund Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A Link to post
hekta på båt Svart 5.Mars.2006 Del på Facebook Svart 5.Mars.2006 Hei jeg har en brosjyre over telemarks kanalen der står at båter på inntil 32 fot kan fraktes mellom Dalen i Telemark og Rosendal i Hardanger. Det står at for nærmere informasjon ta kontakt med Tokke turistinformasjon på telefon 35077065 eller 90912325 Tar du kontakt der får du vel svar på alt du lurer på. Men jeg vet at prisen på Telemarkskanalen i år er 1500 kr tur retur når hele strekningen kjøpes under ett Hvis du tar denne turen må du huske å legge inn en fyldig rapport med erfaringer her på forumet Sitér dette innlegget Link to post
håvar Svart 5.Mars.2006 Del på Facebook Svart 5.Mars.2006 Hei. Sjekka slik transport for vår båt sist sommer. Dalen-Rosendal. Spesialtransport m evt politieskorte ble fort minimum 20000,- ett fint alternativ for de med litt mindre båt som kanskje kvier seg for å gå rundt Jæren. Ikke alltid like hyggelig det. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 5.Mars.2006 Del på Facebook Svart 5.Mars.2006 Lurer på om det er noen her som har tatt båtturen fra Bergen via Rosendal, . . . . Prisen etc? Det står at for nærmere informasjon ta kontakt med Tokke turistinformasjonDet hadde vært fint om et svar ble lagt ut her dersom noen sjekker opp. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ancas Svart 5.Mars.2006 Del på Facebook Svart 5.Mars.2006 Hei, jeg og min bedre halvdel tok turen i kanalen sist sommer, og dette er å anbefale. Vi var veldig heldige med været så denne turen var en opplevelse gjennom slusene. Vi var litt skeptiske med slusene, men betjeningen var utrolig hjelpsomme. Hvis du skal på denne turen kan du få båtsoportkart over kanalen av meg mot att jeg sender det i oppkrav. Men du får det bare hvis du skal ta turen ... Sitér dette innlegget CastelloMarine 533HT- 40/50HK Yamaha yeto 2Takt !! Link to post
erund Svart 6.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2006 Hvis du skal på denne turen kan du få båtsoportkart over kanalen av meg mot att jeg sender det i oppkrav. Men du får det bare hvis du skal ta turen ... Hei og takk for tilbudet. Tar kontakt med deg når det er avklart. Hvor gammelt er kartet og er den pent brukt? Jeg skal undersøke mer vedr transport over Haukelifjellet. Hadde jo vært fint hvis prisen ligger innenfor den akseptable rammen og da vil jeg spare tid fremfor å kjøre rundt Jæren og Lista og videre til Skien. Det er jo langt - nok en vei ved retur på denne strekningen og da rekker vi ferietid :-) erund Sitér dette innlegget Mvh erund Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A Link to post
Laholm Svart 10.Mars.2006 Del på Facebook Svart 10.Mars.2006 Fantastisk tur på kanalen i fjor. For vår del vurderte vi transporten til Rosendal som dyrere enn å gå rundt kysten, og valgte da det. Fikk noen netter i Kristiansand i vente av "pysevær" over Jæren, men rakk hjem til ferieslutt. Her blir det en vurdering av det trygge mot det utrygge, og jeg tror ikke de er noen gitt å gi et sikkert råd. Men turen i Telemarkskanalen, den anbefales varmt. Den ga mersmak på kanaler, så nå leses det vi kan komme over om Gøta kanal, og pensjonisttilværelsen skal tilbringes i kanaler mellom Nord-Europa og Middelhavet! Sitér dette innlegget Laholm Link to post
JanB Svart 11.Mars.2006 Del på Facebook Svart 11.Mars.2006 Her blir det en vurdering av det trygge mot det utrygge, og jeg tror ikke de er noen gitt å gi et sikkert råd.Det er vel ikkje berre trygt med biltransport heller av ein 30-fotar på svingete vegar med mange og lange tunnelar. Båtar er trass alt laga for å vera i sjøen... Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
giver Svart 11.Mars.2006 Del på Facebook Svart 11.Mars.2006 Pensjonisttilværelsen skal tilbringes i kanaler mellom Nord-Europa og Middelhavet!HeiDa er vi i hvert fall 2 om drømmen. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.