Jump to content

Telemarkskanalen (fra Bergen og videre...)

erund

Recommended Posts

Lurer på om det er noen her som har tatt båtturen fra Bergen via Rosendal, deretter båttransport over Haukelifjellet og ned til Dalen, før en tar turen for Telemarkskanalen nedover til Skien og Prosgrunn - så evt videre hele sørlandets kysten til Kristiansand og så oppover hjem til Bergen? Hvordan er denne turen og har dere erfaring med spesielt turen fra Rosendal over fjellet og ned til Telemarkskanalen? Fint om noen kan fortelle litt om dette og hvilken transport skjer det over fjellet - hvordan blir det for passasjerene i overfarten? Prisen etc? Tenker meg at kanskje vi (min familie) kan ta denne turen i sommer hvis det passer... :rolleyes:

Mvh erund

Mvh erund

Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A

Hei jeg har en brosjyre over telemarks kanalen der står at båter på inntil

32 fot kan fraktes mellom Dalen i Telemark og Rosendal i Hardanger.

Det står at for nærmere informasjon ta kontakt med Tokke turistinformasjon

på telefon 35077065 eller 90912325

Tar du kontakt der får du vel svar på alt du lurer på.

Men jeg vet at prisen på Telemarkskanalen i år er 1500 kr tur retur

når hele strekningen kjøpes under ett

Hvis du tar denne turen må du huske å legge inn en fyldig rapport

med erfaringer her på forumet :smiley:

Lurer på om det er noen her som har tatt båtturen fra Bergen via Rosendal, . . . . Prisen etc?

Det står at for nærmere informasjon ta kontakt med Tokke turistinformasjon

Det hadde vært fint om et svar ble lagt ut her dersom noen sjekker opp.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

:yesnod: Hei, jeg og min bedre halvdel tok turen i kanalen sist sommer, og

dette er å anbefale. Vi var veldig heldige med været så denne turen var

en opplevelse gjennom slusene. Vi var litt skeptiske med slusene, men betjeningen

var utrolig hjelpsomme. Hvis du skal på denne turen kan du få båtsoportkart over kanalen

av meg mot att jeg sender det i oppkrav. Men du får det bare hvis du skal ta turen ... :flag:

CastelloMarine 533HT- 40/50HK Yamaha yeto 2Takt !!

Hvis du skal på denne turen kan du få båtsoportkart over kanalen

av meg mot att jeg sender det i oppkrav. Men du får det bare hvis du skal ta turen ... :flag:

Hei og takk for tilbudet. Tar kontakt med deg når det er avklart. Hvor gammelt er kartet og er den pent brukt? Jeg skal undersøke mer vedr transport over Haukelifjellet. Hadde jo vært fint hvis prisen ligger innenfor den akseptable rammen og da vil jeg spare tid fremfor å kjøre rundt Jæren og Lista og videre til Skien. Det er jo langt - nok en vei ved retur på denne strekningen og da rekker vi ferietid :-)

erund

Mvh erund

Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A

Fantastisk tur på kanalen i fjor. For vår del vurderte vi transporten til Rosendal som dyrere enn å gå rundt kysten, og valgte da det. Fikk noen netter i Kristiansand i vente av "pysevær" over Jæren, men rakk hjem til ferieslutt. Her blir det en vurdering av det trygge mot det utrygge, og jeg tror ikke de er noen gitt å gi et sikkert råd. Men turen i Telemarkskanalen, den anbefales varmt. Den ga mersmak på kanaler, så nå leses det vi kan komme over om Gøta kanal, og pensjonisttilværelsen skal tilbringes i kanaler mellom Nord-Europa og Middelhavet!

Laholm

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...