Brodern Startet 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Startet 6.Januar.2009 Som overskriften sier, vil disse automatiske ikke elektriske trimplanene fungere, eller er det mest tull slik at jeg bør kjøpe "vanlige" elektrisk/hydrauliske trimplan, noe jeg vet fungerer. Trenger de kun for å ev rette opp båten sideveis. Har powertrim på motoren. Skal brukes på en Nordkapp 17 Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
nimbuster Svart 7.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2009 Litt usikker på hva du mener her... Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 8.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2009 Bennet har ett sett som kan monteres på eksisterende trim tabs. Da trykker man enkelt på "set" når man er fornøyd med trimmingen, deretter over automatikken. Har ikke prøvd systemet. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 8.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2009 Det er flere tråder her om automatiske trimtabs. Jeg bruker SmartTabs på en 16 fot Sessa (50 hk) og er meget fornøyd. Båten planer hurtigere og er mer rettningsstabil. Vel verdt pengene Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 8.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2009 Er det Smart Tabs han mener. Selges bl. a. her Her er en som er fornøyd med de..... Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 8.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2009 Smarttabs har en stor tilhengerskare verden over. Har lest mye godt om dem og skal faktisk prøve et sett på min 22' nå til sommeren. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Brodern Svart 8.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2009 Ja smart tabs var det :) Kikka på de i dag i båtsjappa, men de hadde bare for motorer opp til 25hk. Ellers er det vel fare for at det hadde blitt med ei pakke ja. Men hvis de funker så er det jo bare å bestille opp et sett da. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
gunped Svart 8.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2009 Nå var vel spørsmålet ditt om de ville rette opp båten sideveis? Det vil de ikke. Du får kun en ekstra powertrim. Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 8.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2009 Øh, da har jeg jo ikke behov for de. Har jo trim på motoren. Så da blir alternativet trimplan som styres hver for seg da, og som koster liiitt mer :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
bellen Svart 8.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2009 Nå var vel spørsmålet ditt om de ville rette opp båten sideveis? Det vil de ikke. Du får kun en ekstra powertrim. Jo, eg mener at man kan rette opp båten sideveis med desse. Har ikkje sett dei i "real life", men har lest litt om dei og meiner at dei blir justert uavhengig av hverandre ved å stramme ei fjør. Men til gjengjeld så kan man ikkje justere desse under fart, så når man har lastet båten så må man på prøvetur for å kontrollere hvordan båten trimmer og deretter stoppe opp og justere trimflapsene, og man blir også då våt på hendene Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 8.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2009 Du får kun en ekstra powertrim. Ekstra powertrim? Den skjønte jeg ikke. Slike trimplan gir deg raskere planing, lavere min. planingsfart, mere stabilitet i fart og det påstås en liten reduksjon i forbruk og litt høyere toppfart. Hvis du har en båt som ligger litt til ene sia hele tiden kan Smarttabs justeres så de hjelper til med å rette opp båten. Du får imidlertid ikke muligheten til å justere i forhold til skjev lastfordeling/folk i båten. Jeg hadde el-hydrauliske trimplan på min forrige båt men ærlig talt så ble de fleste båtturene så korte at jeg ikke gadd å sitte å styre med trimmingen, det ble til at de ble stående i en høvelig posisjon hele tia. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
horg Svart 8.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2009 Test: smart tabs Sitér dette innlegget Link to post
gunped Svart 8.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2009 Nå er det jo hverken folk eller annen last som er problemet,det kan enkelt flyttes ved skjev belastning,men vind derimot.Kan vanskelig se for meg at man tar frem skiftenøkkelen etter at man har fått en kuling i sida. Sitér dette innlegget Link to post
Concorde Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 Se på disse, har en kjenning som bruker de. han er fornøyd. http://www.mente-marine.com/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.