ROOL Startet 14.April.2009 Del på Facebook Startet 14.April.2009 Hei, Båten ble opplyst å være en Deko/Deco støpt på Askeladden form. I småbåtregisteret er den registrert som Alicraft. Noen ideer om : Deko/Deco som båtbygger firma. Noen som kjenner igjen båt type? mvh Ronny Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 14.April.2009 Del på Facebook Svart 14.April.2009 Har du mer info, lengde/bredde/motor..? Og gjerne flere bilder... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
ROOL Svart 15.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2009 Hei Følgende data kan jeg legge til, er ikke hjemme akkurat nå så det er vanskelig å måle bredde. Lengde 16 fot. Registrert som 488cm. Bredde har jeg ikke. Motor 60hk Evinrude 1997modell. Båten er registrert som 1998modell Alicraft i småbåtregisteret, noe jeg ikke kan se stemmer. mvh Ronny Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 15.April.2009 Del på Facebook Svart 15.April.2009 Syns linjene minner litt om Uttern...? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
ROOL Svart 15.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2009 Hei, Jeg er helt enig med deg, linjene er veldig Uttern. Men har noen , noen gang hatt tilgang til båtformene til Uttern for støpe halvfabrikat? Modellen/produsenten Deko/Deco som ble opplyst av selger finner jeg ingen info om. Alicraft i denne stil finner jeg heller ikke. Skal jeg sende en e-post direkte til Uttern tro? mvh Ronny Sitér dette innlegget Link to post
Havgap Svart 15.April.2009 Del på Facebook Svart 15.April.2009 Hei, jeg mener at dette er en Deco 485 (475??) som jeg har sett noen av i Arendal. Tror dette må være en lokal, liten produsent. Vi ferierer i Arendal hver sommer, og det er bare i området der jeg har sett disse båtene. Har søkt på nettet etter opplysninger, men kan ikke finne noe...! Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 15.April.2009 Del på Facebook Svart 15.April.2009 Det med at den er støpt på Askeladden form: Ligner jo litt på 450SX, noe modifisert:http://boat.no/asp/boats/show.asp?id=15204&mid=23914 Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
ROOL Svart 15.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2009 Hei, Takk så langt for svar. Noen som kjenner noen i Arendal som kan sitte på noe info? Ronny Sitér dette innlegget Link to post
Havgap Svart 15.April.2009 Del på Facebook Svart 15.April.2009 Det har vært diskutert her før også, men det ser ikke ut til at man fant ut av dette! https://baatplassen.no/i/index.php?showtopi...mp;#entry313547 Sitér dette innlegget Link to post
ROOL Svart 15.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2009 Hei, Skam den som gir seg Ronny Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 15.April.2009 Del på Facebook Svart 15.April.2009 (redigert) den baugen minnet meg veldig mye om min baug som jeg hadde på nor-dan'en.. kan det være noe fra det støperiet der tro? Kan det vært noe tidlig utgave av denne f.eks: http://www.nordanboats.no/lang-no/batmodel...modell-615.html Redigert 15.April.2009 av Ulv I (see edit history) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
skoppy Svart 15.April.2009 Del på Facebook Svart 15.April.2009 Hei dette er en Deco den ble støpt av de ansatte på Norsafe de hadde formen til denne ring Norsafe og spør etter Kjell Vidar Sitér dette innlegget En diplomat er en person som har evnen til å be deg dra til helvete på en måte som gjør at du faktisk ser frem til turen Link to post
Havgap Svart 15.April.2009 Del på Facebook Svart 15.April.2009 Hei, er Norsafe og Prosjektplast på Tromøy noe av det samme, se http://www.agderposten.no/apps/pbcs.dll/ar...6/-1/Newsrobots Sitér dette innlegget Link to post
skoppy Svart 15.April.2009 Del på Facebook Svart 15.April.2009 Nei det er det ikke norsafe lager livbåter,men der ble kjøp inn formen til deco som en velferdsordning til de som jobber der,der ble støpt mange der og solgt igjen den hadde opprinelig et anet navn før,men kommer ikke på det i farta det er i vært fall ingen av de båt fabrikatene som er nevn tidliger i innlegget Sitér dette innlegget En diplomat er en person som har evnen til å be deg dra til helvete på en måte som gjør at du faktisk ser frem til turen Link to post
ROOL Svart 27.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2009 Hei igjen, Takker for alle svar i denne tråden. Jeg har brukt ledetrådene som er dukket opp og kommet i kontakt med han som har støpt båten. Han opplyser at båten opprinnelig ble kalt Reco, men at den med tiden ble av noen døpt til Deco. Båtene er støpt rundt omkring tvedestrand området, men noen kan sikkert være støpt lengre unna i samme form. De båtene han viste om er støpt i slutten av 1990 årene, 1997-1999. Ronny Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.