Bützfleth Startet 26.April.2009 Del på Facebook Startet 26.April.2009 Ser at alt av 2 takt og kort stamme, på finn.no, forsvinner før enn vet ordet av det. Hva med å bygge om fra lang til kort stamme? Er det så dyrt at det bare er å glemme? Noen som vet noe om dette? Sitér dette innlegget Link to post
tohatsudud Svart 5.Mai.2009 Del på Facebook Svart 5.Mai.2009 Ser at alt av 2 takt og kort stamme, på finn.no, forsvinner før enn vet ordet av det. Hva med å bygge om fra lang til kort stamme? Er det så dyrt at det bare er å glemme?Noen som vet noe om dette? hei har tenkt på det selv, må enten finne en dele motor med kortstamme eller kjøpe ny stamme Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 5.Mai.2009 Del på Facebook Svart 5.Mai.2009 Jeg har bygget om en 9,9 Mariner fra lang til kort stamme. På den motoren var det en grei jobb. Bare å demontere mellomstykket, gearstaget ble bare kappet og slipt nytt spor (litt prøving og feiling før jeg fikk riktig lengde) Kjølerøret var bare og kutte av. Det eneste jeg kjøpte var drivakslingen. Nå er det ca 10 år siden og jeg mener å huske at akslingen kostet 5-600 kroner. Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 5.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2009 Det var ikke ille. Hadde tippet at det skulle være minst en ekstra 0 bak det tallet der. Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 5.Mai.2009 Del på Facebook Svart 5.Mai.2009 Er det tohatsuen du mener å bygge om? Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 5.Mai.2009 Del på Facebook Svart 5.Mai.2009 Tror du må satse på brukte deler, ellers blir det temmelig dyrt. Hva du må skifte, avhenger av motortype og størrelse. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.