ribmob Startet 12.August.2008 Del på Facebook Startet 12.August.2008 hei var på utkikk etter flytebrygge til båten min. fikk mange gode tips og fikk anbefalt en i bergen som lager flytebrygger. han bygger små og store alt etter hvor stort en vil ha det. (båtforeninger osv)det er med rør og ikke tønner. skikelig fornøyd og grei pris anbefaller andre dette. Han heter jon 90262947. Takk for alle gode tips jeg fikk.. og ikke minst han lager slik til å rulle ut båten fra nøst.. skikkekig bra.. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 12.August.2008 Del på Facebook Svart 12.August.2008 Kan du si noe om pris? Sitér dette innlegget Link to post
ribmob Svart 12.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2008 prisen varierer hvor stor brygge du skal ha om han skal bygge den ferdig eller om du vil byge tre dekke selv.. og om du vil ha landgang eller og slik til å rulle ut og inn båt fra nøstet. . er vist veldig bra brygger da dei blir plastsveist(evigvarende så og si) ring han for en prat. . dytig og grei kar!!!! ( veit han bygd til båtforeninger også!!) så vireklig å anbefalle!!!! dette er skikkelige greier, ikke slik med tønner og tau.. håper det var til hjelp!!! Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 12.August.2008 Del på Facebook Svart 12.August.2008 Da er det vel slike med store mærde rør tenker jeg. Tror nok de tåler både innfrysing og mere men spør du meg er det betong brygger som virkelig er noe. Vi holder fortiden på med et prøveprosjekt på jobben der vi lager pontonger av isopor og betong som i rolige farvann er tenkt sammensatt med impregnert trevirke og i noe litt mere utsatt farvann forsterket med en galvanisert stålramme. Foreløpige beregner viser at de vil ha en totalvekt på cirka 5000 kg (brygge, trevirke og pontonger). Blir det veldig utsatt er det nok bare hel betongbrygge som duger, disse er i og for seg like lett å lage som pontongene vi tenker på men er vanskeligere med tanke på frakt. Samditlig som de blir uforholdmessig dyre tror jeg at eventuelle kunder vil motta opplegget med pontonger og trevirke bedre, disse kan man og forlenge/bygge videre på ved kjøp av f. eks en pontong til. På den måten kan man øke lengden fra 7-8m til 11-12 m for en meget rimelig pengen. Pris for brygge på 7-8m inkludert 2 pontonger, treramme og skruer ser ut etter foreløpige beregninger ut til å havne en plass mellom 30-40 000,- inkludert mva. Kjøper man bare pontongene og holder trevirket selv tror jeg ikke frakten på disse skulle bli noen formue heller. Hver pontong vil måle 1,5X2,6X0,8. Alt fra 6-9cm betong er vanlige på slike brygger. Jeg har valgt 10cm på side vegger og 9-10 på topp dekke da dette passer med vår systemforskaling og standard isoporklosser. Standard isopor klosser blir billigere når man bare skal gjøre dette i liten skala. Slik at det lønner seg å heller bruke noe mere betong. Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.