Jump to content

Mikuni MY30 varmer, hva som er rett oppstarts-prosedyre?


Miranda II

Recommended Posts

Hei,

jeg har en Mikuni MY30 dieselvarmer i båten og i den forbindelse lurte jeg på hva som er rett oppstarts-prosedyre, er det å sette den på laveste trinn først til den blir varm, deretter til trinn 2, eller kan jeg sette den direkte på trinn 2(høyeste) med en gang uten at det tar skade av noe slag??

 

Spør siden jeg ikke finner bruksanvisningen.

Link to post
Share on other sites

Hei,

jeg har en Mikuni MY30 dieselvarmer i båten og i den forbindelse lurte jeg på hva som er rett oppstarts-prosedyre, er det å sette den på laveste trinn først til den blir varm, deretter til trinn 2, eller kan jeg sette den direkte på trinn 2(høyeste) med en gang uten at det tar skade av noe slag??

 

Hei

 

Om du ikke har termostart så skall du gå direkt til trinn 2. Dette er for at deiselvarmaren må gå på full effekt til den har blivit varm.

 

Hasse

NB 820

Link to post
Share on other sites

Du slår den på ved å slå bryteren til venstre, rødt lys tennes. Dersom bryteren vippes til høyre starter kun vifta, dvs ingen varme, kun friskluft.(gult lys).

Om varmen skal være på fullt eller halv, reguleres med temperaturinnstillingen. Varmeren finner selv ut hvilken hastighet som er nødvendig dvs. når ønsket temperatur er oppnådd så reduseres viftehastigheten til halv fart.

Min MY30 har alltid blitt startet uten å tenke på hvordan temperaturinnstillingen er satt. Når temperaturen i skuta er slik at det er behov for ekstra varme, vil nok Mikunien starte med full effekt selv om temperaturinnstillingen er satt relativt lavt.

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...
Hei, har akkuratt montert ny Mikuni varmer . Den starter og går bra men , lurer på om den røde lampen skal lyse samtidig men den gule lampen.

 

Hei hva måtte Du betale for denne varmeren? regner med at Du har kjøpt den nå siden den er montert ny.

Har en som er 4 år som jeg vurderer å selge derfor lurer jeg på hva de selges for ny i dag.

Link to post
Share on other sites

  • 12 år senere...

MIKUNI MY30 ...

Er det noen her inne som har kjennskap til om det er mulig å få tak i deler til denne varmeren?

Har forstått at det kan være vanskelig.

Jeg har to slike varmere i båten min og nå har den ene "tatt kvelden". Det kom noen ulyder fra vifta/viftemotoren innen den stoppet. Nå er det veldig tungt å dreie vifta med fingrene.

Kanskje er det noen av dere som har byttet ut Mikuni MY30 med et annet merke og stadig har den gamle liggende i påvente av "bedre tider" og som kunne tenke seg å donere den gamle til meg?

Donere eller selge veldig rimelig?

Med håpefull hilsen s-bgaare.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...