JRK Startet 27.Januar.2006 Del på Facebook Startet 27.Januar.2006 Hei, Da det har vært ihvertfall en tråd rundt firmaet, firmats priser, og noen som vurderer å kjøpe motor, med litt negative bemerkninger, vil jeg gjerne komme med noen kommentarer. Skrev kontrakt rett før nyttår og fikk motoren for en uke siden. Alt i henhold til avtalen. Motoren er en KAMD 300, og prisen jeg betalte er å finne på Finns nettsider, (Dette var veldig billig). Fikk tilsendt motorens og girets serienummer, etter noen dager og sjekket dette mot Volvo Penta. Motoren ble sendt med norsk speditør til Oslo hvor jeg fikk sett denne før jeg betalte noe som helst. Var selv importør og regnet ut på forhånd hva jeg skulle betale i merv. og HK avgift. Dette var greit, for tollvesenet greide i første omgang å regne feil. De opplysninger som trengs hos tollvesenet er dokumentasjon på, motorstørrelse, orginal faktura med fraktkostnader. De regner ut HK avgift, og legger denne sammen med motorpris og evt frakt, og til slutt merverdiavgift på det hele. I utgangspunktet er man jo skeptisk for man har jo hørt historier om både det ene og andre. For mitt vedkommende har firmaet vært meget ryddig og besvart alle mailer omgående og ellers gitt ett godt inntrykk. Det en imidlertid skal være klar over er at du får bare ett års garanti fra VP når du kjøper motor på denne måten. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 27.Januar.2006 Del på Facebook Svart 27.Januar.2006 Hva ble så besparelsen til slutt alt inkludert kontra kjøp i Norge ? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.Januar.2006 Del på Facebook Svart 27.Januar.2006 Så flott at alt gikk bra. Gratulerer med fin motor. Hva slags båt skal du ha båten i? Noen flere spørsmål håper jeg du kan svare på: Fikk tilsendt motorens og girets serienummer, etter noen dager og sjekket dette mot Volvo Penta.Hvofor det?Motoren ble sendt med norsk speditør til Oslo hvor jeg fikk sett denne før jeg betalte noe som helst.Vet du hvor motoren ble sendt fra? Jeg regner med at det fremgår av fraktdokumenteneDet en imidlertid skal være klar over er at du får bare ett års garanti fra VP når du kjøper motor på denne måten.Vet du hvor lang garanti man får på en norsk kjøpt motor? Om du får et garantiproblem - hvem henvender du deg da til? Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 27.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Januar.2006 Hei, Jeg hadde egentlig ikke tenkt å gå ut med prisen, men jeg sparte ca 100.000,- Og selv om det kanskje ser ut sånn, -jeg hverken kjenner innehaveren, elller har økonomisk interresser i firmaet. Innlegget mitt er rett og slett for at flere skal kunne glede seg over lavere pris. Men husk at det gis kun VP garanti i ett år. Norsk kjøpslov med 5 års reklamasjonsrett gjelder ikke. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 27.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Januar.2006 Hei Båten er Skaggrrak 1000. (Kragerø 32) Motor ble levert fra Sverige. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 27.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Januar.2006 Hei, Garanti gis direkte av Volvo Penta. Det fulgte med papirer som en godkjent VP installatør i Norge må fylle ut. Denne installtøren må også ta en sluttkontroll sjekk av monteringen. Har allerede gjort avtale med VP leverandør Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 27.Januar.2006 Del på Facebook Svart 27.Januar.2006 Hvofor det? Sier ikke det seg selv?? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
olpi Svart 27.Januar.2006 Del på Facebook Svart 27.Januar.2006 Vil tro det er lurt å sjekke ja Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 27.Januar.2006 Del på Facebook Svart 27.Januar.2006 (redigert) Dette oooser av både det ene og det andre......unnskyld! "...hvor jeg fikk sett denne, før jeg betalte...." Bra spørsmål bitteliten.....Kritisk skal man være, også i dette tilfellet! Redigert 27.Januar.2006 av nimbuster (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.Januar.2006 Del på Facebook Svart 27.Januar.2006 Motor ble levert fra Sverige.Dette er veldig interessant, for om jeg husker rett så sa Tommy selv at han importerte motorene fra USA. Kom motoren rett fra Sverige til deg, eller kom den fra USA til Sverige til deg? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 27.Januar.2006 Del på Facebook Svart 27.Januar.2006 fordi en selv importerer, en kan jo selvsagt reklamerer til seg selv... Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 27.Januar.2006 Del på Facebook Svart 27.Januar.2006 nimbuster, om du som privatperson importerer en bil fra Tyskland, gjerne ny, hvilken reklamasjonsrett tror du at du har, selv om denne fortolles etter korrekte regler etc? Du kan bare drømme om 5 års rettigheter, ikke sant. Vil tro at denne motoren kommer innunder samme bestemmelser....... Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 27.Januar.2006 Del på Facebook Svart 27.Januar.2006 Ja, det blir jo rimeligvis en trade-off der man får motoren til en hyggelig pris men samidig mister en god del av mulighetene hva angår reklamasjoner/garanti. Men hvis det er et kvalitetsprodukt, så behøver jo ikke det å være et problem? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Frøken Fryd Svart 27.Januar.2006 Del på Facebook Svart 27.Januar.2006 Ja, det blir jo rimeligvis en trade-off der man får motoren til en hyggelig pris men samidig mister en god del av mulighetene hva angår reklamasjoner/garanti. Men hvis det er et kvalitetsprodukt, så behøver jo ikke det å være et problem?Har du lest siste nummer av Båtmagasinet? Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 27.Januar.2006 Del på Facebook Svart 27.Januar.2006 Selvsagt må man frasi seg rettigheter Skipper Worse, men av alle de ti-tusener som hvert år importerer objekter hvert år, enten om det er elektroniske duppeditter, biler eller hva så viser det oss at den reklamasjonsretten du påpeker ikke er så mye verd allikevel. Hvorfor vil ellers folk fortsette å importere ?????? Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 27.Januar.2006 Del på Facebook Svart 27.Januar.2006 Har du lest siste nummer av Båtmagasinet? Nærmere bestemt hva, blant alt sidefyllet og reklamen?? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Frøken Fryd Svart 27.Januar.2006 Del på Facebook Svart 27.Januar.2006 Nærmere bestemt hva, blant alt sidefyllet og reklamen??Var en test som omhandlet ett brukt romskip, har ikke lest testen selv men fikk med meg ordet romskip Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 27.Januar.2006 Del på Facebook Svart 27.Januar.2006 (redigert) OK; det blir litt OT; men den testen av Fairline Turbo 36 er ikke verd så mye mer enn glanspapiret den er trykket på. Når de ikke klarer å få den opp i mer enn 19 kn på fullt, og ikke vet eller forstår at da er det noe fundamentalt gale med motorene, så må jo det bety at hva Båtmagasinet sier og mener skal man ta med en stor klype LSD. Inklusive alt skrytet de deler ut til diverse båttyper med 25 cm gulvbredde mellom oppbygd sitegruppe og bysse, og med køyer inne i trange huler som ikke engang en hjemløs steinalderneanderthaler ville ha bodd i. Jeg har samme motorer som den testete båten, samme specs forøvrig (vekt/utstyr). Mine motorer er gått 3.200 timer og har ingen vansker med å marsje bedagelig i 19-21 kn, fullt ferielastet med QB, Chrapyler og fulle tanker. Og 25 kn på topp er fullt oppnåelig, muligens et par knop til med glatt bunn. Altså, når en identisk båt bare går 19 kn ... da er det åpenbart noe som ikke stemmer. Redigert 27.Januar.2006 av Skipper_Worse (see edit history) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Bitteliten Svart 27.Januar.2006 Del på Facebook Svart 27.Januar.2006 Jeg har samme motorer som den testete båten, samme specs forøvrig (vekt/utstyr). Mine motorer er gått 3.200 timer og har ingen vansker med å marsje bedagelig i 19-21 kn, fullt ferielastet med QB, Chrapyler og fulle tanker. Og 25 kn på topp er fullt oppnåelig, muligens et par knop til med glatt bunn. Altså, når en identisk båt bare går 19 kn ... da er det åpenbart noe som ikke stemmer.Tenk hva du kunne gjort med et par amerikaimporterte D9'ere sendt via Tallin til Sverige til Norge Sitér dette innlegget Link to post
junern Svart 27.Januar.2006 Del på Facebook Svart 27.Januar.2006 Båten er Skaggrrak 1000. (Kragerø 32) Motor ble levert fra Sverige. Hvordan vil marsj- og toppfart med den nye motoren være kontra den gamle? Antar tidligere (standard) motor på den type båt ikke går mer enn 8-9 knop, stemmer? Drivstoffforbruket går vel noe opp også? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 27.Januar.2006 Del på Facebook Svart 27.Januar.2006 OK; det blir litt OT; men den testen av Fairline Turbo 36 er ikke verd så mye mer enn glanspapiret den er trykket på. Når de ikke klarer å få den opp i mer enn 19 kn på fullt, og ikke vet eller forstår at da er det noe fundamentalt gale med motorene, så må jo det bety at hva Båtmagasinet sier og mener skal man ta med en stor klype LSD. Inklusive alt skrytet de deler ut til diverse båttyper med 25 cm gulvbredde mellom oppbygd sitegruppe og bysse, og med køyer inne i trange huler som ikke engang en hjemløs steinalderneanderthaler ville ha bodd i. Jeg har samme motorer som den testete båten, samme specs forøvrig (vekt/utstyr). Mine motorer er gått 3.200 timer og har ingen vansker med å marsje bedagelig i 19-21 kn, fullt ferielastet med QB, Chrapyler og fulle tanker. Og 25 kn på topp er fullt oppnåelig, muligens et par knop til med glatt bunn. Altså, når en identisk båt bare går 19 kn ... da er det åpenbart noe som ikke stemmer. Du er velkommen til å lage en tråd om denne testen ;-)Hvorfor kom de frem til ordet romskip? Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 27.Januar.2006 Del på Facebook Svart 27.Januar.2006 Tenk hva du kunne gjort med et par amerikaimporterte D9'ere sendt via Tallin til Sverige til Norge Ilesteiner ... ? Snart er det 2007 ... Hvorfor kom de frem til ordet romskip? God plass om bord Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Mix Svart 27.Januar.2006 Del på Facebook Svart 27.Januar.2006 OK; det blir litt OT; men den testen av Fairline Turbo 36 er ikke verd så mye mer enn glanspapiret den er trykket på. Når de ikke klarer å få den opp i mer enn 19 kn på fullt, og ikke vet eller forstår at da er det noe fundamentalt gale med motorene, så må jo det bety at hva Båtmagasinet sier og mener skal man ta med en stor klype LSD. Inklusive alt skrytet de deler ut til diverse båttyper med 25 cm gulvbredde mellom oppbygd sitegruppe og bysse, og med køyer inne i trange huler som ikke engang en hjemløs steinalderneanderthaler ville ha bodd i. Jeg har samme motorer som den testete båten, samme specs forøvrig (vekt/utstyr). Mine motorer er gått 3.200 timer og har ingen vansker med å marsje bedagelig i 19-21 kn, fullt ferielastet med QB, Chrapyler og fulle tanker. Og 25 kn på topp er fullt oppnåelig, muligens et par knop til med glatt bunn. Altså, når en identisk båt bare går 19 kn ... da er det åpenbart noe som ikke stemmer. En kjenning hadde en 36 Turbo med TAMD 61A motorer, han toppet også fint 24 Knop på toppfart, så dette høres litt rart ut ja. Han pleide å marsje uanstrengt på 18-20 knop. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 27.Januar.2006 Del på Facebook Svart 27.Januar.2006 TAMD 61A motorer, han toppet også fint 24 Knop på toppfart ?????? Det var ikke mye ... kanskje det er min båt som er unik? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Bitteliten Svart 27.Januar.2006 Del på Facebook Svart 27.Januar.2006 ?????? Det var ikke mye ... kanskje det er min båt som er unik? Ung skipper og lettbente blondinner Du kjører ikke GPS'en på miles i stedet for knop da? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.