Jump to content

Båtmafiaen er tilbake!


Bryant

Recommended Posts

Helt fra Sørlandskysten til Bohuslän strømmer det nå inn meldinger om stjålne påhengsmotorer. Alle spor går i retning av den fryktede litauiske båtmafiaen.

 

Det debatteres her på forumet om båtalarm. Om nytte og virkning osv... Jeg sverger fortsatt til kraftig alarm, lys og gsm-varsling. Ikke mye hjelp i lydløs tracking når båten deles opp og sendes til Russland og Balkan.

 

Noen som har båtalarmen aktivert om vinteren? Jeg har aktivert min Clas Ohlson GSM alarm, men har heller ingen påhenger. Lurer på om jeg skal sikre drevet med en alarmkontakt?

Link to post
Share on other sites

Selvfølgelig greiest å ta av drevet. Har båten ganske utilgjengelig i egen hage hvor den er skjermet mot innsyn. Men nå tror jeg at drevet skal av. Var ikke helt klar over forsikringskravet. Påhengsmotorer på 90 - 200 hk er vel ikke bare helt enkle å ta av da? Noen form for sikring av påhenger mot kraftig verktøy må vel finnes?

 

Alle som har båt med påhenger i opplag får være ekstra oppmerksomme i disse tider.

Link to post
Share on other sites

Hvordan gikk det med de 3 som reiste rundt og fotograferte båter? Utenlandske personer i en utenlandsk registrert bil. Ja bilen var en stor mørk merce av typen som et fåtall her på siten vil klare å betale ned. De var 2 menn og en kvinne. Ble nevnt her i fjor, da hadde de vært en runde i Dolviken/søreide etc., hvis jeg ikke tuller for mye...?

Stadig opptatt med kameraet sitt....

Link to post
Share on other sites

De tok min 115 4 takt, 190 kg og bar den av gårde. Bolt-lock, 2 fg godkjente vaiere + 1 kjetting

var ingen motstand. Brygga ligger 50 meter fra hytta. Dette skjedde mitt i fellesferien, ingen

hørte noe verken naboer eller oss.

 

Som politiet sa, de tar det hvis de ønsker det.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Det ser ut til at dette er løpegutter for mafian i øst europa. De stjeler motorer som er lett omsettelige og kjører dem raskt ut av landet. Sakene blir dermed vansklig å oppklare. På Hvaler er det observert Litauiske kjøretøyer, som er avbildet ved bomstasjonen. Det er et visst håp om å klare å oppklare sakene. Man skal ikke se bort fra at motorene blir fraktet videre til Sverige for lagring, til saken roer seg. Så blir de tatt over Østersjøen i den mest trafikkerte tiden, hvor det er minst sjanse til å bli oppdaget.

 

http://www.(-- reference to evil site removed --)/forum/index.php?showtopic=2734

 

 

PREKÆS

Redigert av havgaaaaapet (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Noen som har GSM alarm fra Clas.O ? Og erfaring og pris på detta ? Leita i gammle tråder men finner ikke helt det jeg vil men . Hørte snakk om alarm til rundt 2000- vis du har en gammel mobil liggane og kobble på . hadde vært knall med en slik alarm og sluppet å ta med vhf å plotter hjem etter vær tur . Lissom ikke noe vits i å la det stå i vinduet å lyse til bandittane heller , men med alarm så er jeg i havna før dem rekker å stikke av vil jeg tru . Kansje sluppet og drasse på div utstyr hjem etter endt tur .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Noen som har GSM alarm fra Clas.O ? Og erfaring og pris på detta ? Leita i gammle tråder men finner ikke helt det jeg vil men . Hørte snakk om alarm til rundt 2000- vis du har en gammel mobil liggane og kobble på . hadde vært knall med en slik alarm og sluppet å ta med vhf å plotter hjem etter vær tur . Lissom ikke noe vits i å la det stå i vinduet å lyse til bandittane heller , men med alarm så er jeg i havna før dem rekker å stikke av vil jeg tru . Kansje sluppet og drasse på div utstyr hjem etter endt tur .

 

Tine II - Synnøve Finden III

Man bør minst være to stykker med hvert sitt balltre før man drar i havna for å hamle opp med disse hardbarkede Litauske kriminelle, disse er ikke av samme kaliber som våre Norske småkjeltringer og man bør ta alle forhåndsregler. Selvskudd er kanskje bedre enn alarm?

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

En skikkelig stålplate burde stoppe de fleste motorsager, men nå bråker jo en motorsag en hel del da...

Ikke de elektriske, de kopler seg til strømuttaket på brygga.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Båt-tyver pågrepet!

 

Politiet har klart å fakke to utenlandske båttyver på Hvaler. De ble tatt fordi noen hadde observert en utelandsregistrert bil med to båtmotorer. Så det hjelper å ha øynene med seg og melde ifra til politiet. Så gjenstår bare å se om de får noen straff. Håper dette er slutten på dette svineriet og at det ikke er flere kriminelle som herper med båtene våre.

Link to post
Share on other sites

Håper dette er slutten på dette svineriet og at det ikke er flere kriminelle som herper med båtene våre.

Du tror kanskje på julenissen også? Det er nok flust av mennesker som har dette som levebrød. Og de som blir tatt får neppe noen straff, de blir vel sendt ut av landet med beskjed om alødri å vise seg her igjen. Men da har de jo Sverige, Danmark, Tyskland osv igjen, så de kan jo holde på en stund.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Så lenge det store penger å tjene, forholdsvis enkelt og ta, øker dette. Hadde motorprodusentene

levert motorene med startsperre, hadde kanskje piffen gått litt ut.

 

Men hva da med annet type utstyr: plottere, tv, vhf, og annet tilgjengelig utstyr.

 

Straffene her er som ferie å sammenligne med mot hva de har i hjemlandet. Men selvfølgelig

det finnes en del av de typene her i landet også.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

I natt ble to båtmotortyver knepet. Tips fra noen observante gjorde sitt til at et par polakker ble tatt med motorer i bilen. Det ble søkt med hunder og til slutt ble de fakket etter at de løp avgårde . Da er det å håpe at dette uvesenet opphører

 

Straff får de nok ikke...

 

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostfold/5591931.html

 

http://www.(-- reference to evil site removed --)/forum/index.php?showtopic=2734

Link to post
Share on other sites

Håper ikke jeg treffer på sånna idioter i båten min , blir fort dyrt det . Kommer vel til og bli bura inne i mange år jeg da , får jeg tipper at jeg hadde småklikka litt i toppen da . Sånna skulle vi bare kjørt utpå dypt vann med . Synd at folk ikke kan få ha sine ting i fred , di fleste av oss har vel sliti og betalt / betaler for noe andre skal rappe og selge videre . Nei stakkars den idioten som evt står med hue innei båten min vis jeg dukker opp .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...