Jump to content

Drevdusj -Bravo 3, må den isoleres fra drevet?


Karstein

Recommended Posts

Jeg har ikke det og det står ikke noe om dette på leverandørsidene heller..

Eneste som følger med er 2 plastskiver som skal sitte der røret går gjennom kavitasjons plata.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

eehhh.... Hva er en drevdusj?? :blush:

 

mvh tuffff

Det er en dusj som er lagdet slik at blondinner kan vaske det lange håret i spruten fra propellene :lol:

 

Fra spøk til revolver:

det er en ekstra kjøling av drevet slik at drevet ikke går varmt og dermed tåler større motoreffekt. Det kan løse problemet med Mercruiser dp drev montert på motorer med høyt dreimoment der man tidligere hadde en viss hyppighet av drevhavarier

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

her skal det ikke borres :wink:

 

Halo_MaxFull.jpgHalo_MaxClose-up-BW.jpg

 

Kommer på lager hos http://www.drev.se/ListProducts.aspx?cat=123 i slutten av mars og heter Halo Max. Ikke kjøp den gamle versjonen som står på siden der....

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Jeg har også nylig tatt in en Halo Max fra US og skal montere ved første slipping.

 

Halo_MaxClose-up-BW.jpg

 

Så ikke syn på å begynne å borre i drevet :nonod:

 

Dersom du nå får de over disk i Norge til kr 2000,- så er det ikke så mye å spare på å kjøpe de på nettet.

Min ble pakket i en ganske stor eske og ble dyr i frakt selv med bruk av Jet Carrier.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Her ser dere min drevdusj, skrogjennomføringen rett over drevet under badeplattformen. Husker ikke hva den kostet med tror det var litt over hundrelappen.... :wink:

 

Kjølevann overbord i fra min Steyr motor er delt, ca 50% går rett overbord gjennom denne gjennomføringen og ca 50% går gjennom eksosen. Jeg ser umuiddelbart fordelen i at den ikke fisker plastposer og annet som ligger i sjøen.

psmall1000823.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Vil vannet treffe drevet under fart da? :confused:

Må vel rissikere sveisen å legge seg på magan under fart å kikke da vel. :eek::diving:

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post
Share on other sites

Vil vannet treffe drevet under fart da? :confused:

Vannet treffer perfekt toppen på drevet, uansett fart.

Sjekket ved flere anledninger i over 30 knop. :yesnod:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Kom over denne enkle drevdusjen:

 

456132.jpg

 

Noen som har sett lignende scoop som kan settes på kavitasjonsplaten i noen norsk butikk?

Regner med at et som er bergnet for skrogjennomføring for lufting vil virke bra, så lenge det er gjenger på innsiden, og ikke for slangeklemme.

Da kan en enkelt lage en billig dusj selv, som også ser pen ut.

 

Eller hvor får en eventuelt tak i skroggjenomføring med en bøyd tut på utvendig side slik innlegg #14 til 880 viser bilde av?

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Ved å lage den selv så kan en få den til å kjøle akkurat der en vil, og så mye en vil...

Og med typen der det kun kommer 1 stråle ut fra motorkjølevannet, som på bildene over. Er det bare å vinkle den i bakkant på selve huset, så vil det renne utover hele huset.

 

Her er en annen verson med samme pickup jeg er ute etter. Ikke en jeg syntes var så veldig pen(muligens mye bedre om den hadde vært sort), men den ilustrerer en mulighet.

 

its-cool-main.jpg

Redigert av Jan E. (see edit history)

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Hvorfor moderere overskriften med ", må den isoleres fra drevet?" nå?

Dette var den mest fornuftigste tråden å ta opp flere saker om emnet i. Spesielt siden den inneholdt linker til stort sett det meste. Og en del gode forslag.

Må vel være greit å ha en tråd som omtaler det meste?

Men jeg kan godt starte enda en tråd med spesifikkt akkurat det lille jeg er ute etter....Så det blir enda vanskeligere å finne aktuelle ting når en bruker søkefunksjonen :wflag:

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...